קפה יפו פוסט-קורונה – טעים לחזור לשוק הפשפשים

את הניסיון של 30 שנות מסעדנות יחד עם יכולות בלתי מבוטלות וכושר המצאה ויצירתיות יוצקת אורנה גבעון לתוך התפריט החדש ולתוך העשייה המחודשת של קפה יפו

את קפה יפו אנחנו מכירים מתחילת דרכה של המסעדה במיקום האסטרטגי במתחם שוק הפשפשים. מסעדה חלבית עם שפית מוצלחת. במהלך השנים הגענו לכאן עם חברים וחברים לעבודה רק לקפה והתרגעות במהלך שוטטות ביפו העתיקה. הקשר נשמר דרך רשימת הדיוור של קפה יפו ואימיילים שקיבלנו, עד שהגיע אימייל ממש לקראת סוף הסגר, וכשהמפגע הזה הסתיים הגענו לארוחת ערב בקפה יפו.

צילום פאפא רצי

האימייל בעצם הביא את סיפור המקום, והנה עיקרי הדברים: "לפעמים סוף הוא התחלה חדשה. הזיזו לנו את הגבינה… לפני 12 שנים הגענו לשוק הפשפשים, תקענו יתד בפינה הכי "חמה" במתחם והתחלנו להוביל דרך. זה לא היה פשוט, מים וביוב שזורמים תדיר ברחובות, אין תאורה, אין פיתוח, ובעיקר לא היו אנשים ותיירים. התפריט שלנו כוון לקבוצות ואירועים ולכן חייב אותנו להיות כשרים, היו אצלנו הופעות מוזיקה חיות, והשכלנו לארח קבוצות גדולות של סועדים. כיום מתחם שוק הפשפשים שינה את פניו ויש בו עשרות מסעדות וברים, חנויות מעצבים ואומנים ועוד. לפני מספר חודשים "נפל דבר" בעולם – מגפת הקורונה, אירוע שכנראה עוד רבות ידובר בו – וגם אצלנו "הורעדו אמות הסיפין",  ולאחר יותר מחודשיים של סגירת המסעדה החלטנו לצאת לפעולה. היינו צריכים לשנות תפריט (נפרדנו מתעודת הכשרות שלנו), לשנות קונספט, לשנות חשיבה, לשנות את השיווק – ומה שנשאר זה רק "הסכין בין השיניים".

אז מה יש עכשיו? תפריט (בשרי) שמותאם למשלוחים, אבל גם במסעדה עצמה הוא ייטרף בשקיקה, טעים, עסיסי ומשובח היישר "מהמטבח של אורנה", שבתחילת שנות ה- 90  פתחה את המסעדה הביתית "קפה אליעזר"  ברחוב בן יהודה ברבות השנים אורנה לקחה פסק זמן מענף המסעדנות, ובתה הבכורה רוני המשיכה את דרכה. רוני למדה "בבישולים", שפשפה סוליות נעליה במסעדת "מסה" של משה אביב, ויחד עם אמא אורנה החליטו לפתוח את קפה יפו לפני 12 שנים. את הניסיון הזה בתוספת יכולות בלתי מבוטלות עם כושר המצאה ויצירתיות, יוצקת אורנה כרגע לתוך התפריט החדש ולתוך העשייה המחודשת. אין פשרות על טיב האוכל (הכל מכינים לבד מאפס), על הטעמים המיוחדים, על התשוקה העזה לארח "ולהנעים לאנשים את בטנם" ואת זמנם". וכמובן ברוח הזמנים, בנוסף להזמנה לצאת מהבית וליהנות מאווירת המסעדה, קפה יפו עובד חזק על משלוחים מתפריט זה.

צילום פאפא רצי

כאמור, האימייל עשה את שלו, ואנחנו הגענו לקפה יפו בשישי בשעת ערב מוקדמת. המלצרית רונה, מיומנת וחביבה, הציגה בפנינו את התפריט לאוכלים במקום ואנחנו בחרנו, כשכבר אני מציין שכרגיל לזוגתי יש חושים מחודדים יותר לבחירת מנות מצטיינות. התחלנו עם סביצ'ה סלמון עם ג'ינג'ר, שום, לימון, חרדל, קוביות גמבה, כוסברה ושמן זית (39 ₪). אפילו אני, שלא מתלהב מדג הסלמון, נהניתי מהמנה בזכות הטריות והרעננות. בהחלט מנה ראויה לפתוח בה ארוחה.

צילום פאפא רצי

תמימות דעים מוחלטת הייתה בינינו לגבי מנת הפתיחה השנייה שרונה הביאה לשולחננו: חציל בלאדי על האש עם טחינה ומטבוחה, מוגש עם ג'בתפיתה (כן, יש כאן דבר כזה) קרנצ'ית (42 ₪). מה אומר, מנה מסחררת במראה הצבעוני שלה ובשילוב הטעמים. המנה הוציא מפינוWOW  ארוך, והמרחק מהזמנת סיבוב נוסף לא היה ארוך, אך טוב שהתאפקנו.

צילום פאפא רצי

כי עכשיו הגיעו ההמבורגרים. כמה מילים על המבורגרים במסעדותינו. התופעה של המבורגרים איכותיים אינה חדשה, בוודאי לא בתל אביב, עם שף עומר מילר שמייחצן היטב את סוסו אנד סאנס שלו, ויטרינה, הפרופסור שמוכר המבורגרים סודיים, ואחרים. תקופת סגר הקורונה וגם הזמנים שבעקבותיה עם שליחים כחולים וכתומים שממלאים את רחובות תל אביב וערים אחרות, הפכו את ההמבורגר ללהיט המשלוחים. כי מה מסעדות ישלחו הביתה? ביף בורגיניון? אז כמובן שהם מככבים גם במסעדות כשאוכלים בהן. גם זולים יותר מאנטריקוט או פילה בקר, ונראה כי החליפו את נקניקיות השף בפופולריות.

צריך להתמקד, אז נחזור להמבורגרים של קפה יפו. נתחיל מזה שרעייתי הזמינה, כי ציינתי כבר שהיא קולעת בול. הקליעה שלה הייתה מרקש בורגר – 220 גרם המבורגר בקר עם כבש, מטבוחה פיקנטית, חסה ובצל מקורמל (58 ₪). השיחוק כאן היה חזה אווז מעושן שהתנוסס על ראש ההמבורגר מתחת ללחמנייה. אמנם הוסיף 11 ₪ למחיר, אבל תרם עושר טעמים שהפך את ההמבורגר הזה לכוכב הארוחה.

צילום פאפא רצי

לי אין טענות על סלט המבורגר אותו אני קיבלתי – 350 גרם המבורגר איכותי עם סלט חסה, עגבנייה, סלרי, בצל סגול, שמן זית, עשבי תיבול וחומץ בלסמי (69 ₪). מי שאוהב הרבה בשר ימצא כאן את מחוז חפצו. אולי כדאי לפורר את ההמבורגר במטבח ולערבב בסלט. אולי כדאי להציע לסועד לעשות זאת – כדי שיראה שאכן קיבל את כמות הבשר המובטחת. אני הרגשתי שהיה הרבה המבורגר, עשוי בהחלט לטעמי, והרבה סלט שדרש עוד רוטב שביקשתי וקיבלתי, ושאת כל אחד מהם אכלתי לחוד. עדיין מרקש הוא המבורגר אש.

על קינוחים ויתרנו, אבל ההיצע בהחלט מפתה כפי שתראו בתפריט. אם היינו אוכלים קינוח, בוודאי היינו מזמינים טארט טאטין  צרפתי – פאי תפוחים הפוך קלאסי עם גלידת וניל. מחיר הטארט טאטין 40 ₪, זול מאוד כדי להרגיש קצת בפריז בימים נטולי טיסות אלה.

לסיכום: קפה יפו יופי. שווה להגיע, שווה לחזור.

קפה יפו – עולי ציון 11 שוק הפשפשים יפו, 03-5181988, א-ש 11:30-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר