קפולסקי חוזרת – החידושים הם הסיבה לבקר

מוס גבינה על בסיס שוקולד בראוניז בעיטור ריבועי שוקולד. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
הבעלים של הרשת הוא לירון אנגל שרכש את המותג עם הציוד, המתכונים ושיטות העבודה. הסניף ברמת השרון הוא כרגע היחידי אבל התוכנית העסקית מדברת על פריסה ארצית של רשת

הדבר המפתיע ביותר בקפולסקי, הרשת המיתולוגית שפתחה מחדש סניף ראשון ממש בימים אלה, אלה דווקא המלוחים שלה. בין עשרות רבות של מאפים, עוגיות ועוגות שונות, מציעה הרשת גם כמה מאפים מלוחים, בעיקרם בורקסים קטנים וגדולים. בביקור בסניף החדש טעמנו כמה מהם והופתענו לטובה – אלה והמקרונים, העוגיות הצרפתיות שמציעים במקום, הם שתי סיבות מצוינות לבוא לכאן.

עוגת סברינה עם סירופ באבארום ושכבת קצפת עם שנטיי שוקולד מעוטרת בדובדבן מסוכר. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
עוגת סברינה עם סירופ באבארום ושכבת קצפת עם שנטיי שוקולד מעוטרת בדובדבן מסוכר. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"

כל זה עומד קצת בסתירה לבאזז שמנסה הרשת ליצור עם ההשקה שלה, בעודה פונה לחובבי הנוסטלגיה. מתגעגעים לסברינה ולעוגת היער השחור? אז קפולסקי חוזרת, והיא מחזירה יחד איתה את העוגות הידועות. זה נחמד, זה מצטלם מעולה, אבל אחרי שטעמנו כמה מהעוגות, אנו מצביעים דווקא על המוצרים המודרניים יותר במושגים ישראליים – המקרונים של הרשת פשוט מעולים, וכך גם הבורקסים. העוגות שטעמנו, כמו עוגת שמרים ריקוטה, היו טובות – ועדיין, טעמנו טובות יותר בקונדיטוריות צעירות יותר.

טורט היער השחור (בלאק פורסט) - שכבות טורט שוקולד וליקר דובדבנים עם דובדבנים חצויים וקרם שנטיי לבן מעוטרת בשוקולד. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
טורט היער השחור – שכבות טורט שוקולד דובדבנים חצויים וקרם שנטיי לבן מעוטרת בשוקולד. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"

למי שלא מכיר, הנה שיעור קטן בהיסטוריה המתוקה של קפולסקי. הקונדיטוריה הוקמה בשנת 1934 על ידי בני משפחת קפולסקי בליטא, אבל אחרי שעלו ארצה בשנות ה-50, הם העתיקו את העסק המשפחתי לרחוב אלנבי בתל אביב. אט אט נוצרה רשת קפולסקי. ציון דרך בתהליך היה פתיחתו של הסניף בנאות אפקה, מהלך שנעשה בשנת 1977 והביא איתו הצלחה גדולה. בשנת 2001 מנתה הרשת לא פחות מ-50 סניפים, אבל שנה לאחר מכן מכר אותה דוד קפולסקי. המשפחה, אם זה מעניין, מתגוררת כיום באוסטרליה.

קרנץ שמרים בקליעה שטוחה. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
קרנץ שמרים בקליעה שטוחה. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"

מאז תחילת שנות ה-2000 הלכה ודעכה הרשת, בזמן שעולם הקונדיטוריה הישראלי עבר מהפיכה של ממש עם פתיחתן של קונדיטוריות חדשות ומתקדמות. ההתחדשות של קפולסקי החלה לפני שלוש שנים. אז רכש לירון אנגל, בן למשפחה של קונדיטורים, את המותג עם הציוד, המתכונים ושיטות העבודה. בשנים האחרונות יצרו תחת המותג קפולסקי עוגות שנמכרו ברשתות שיווק, וכעת החל המהלך להחייאת הרשת. הסניף ברמת השרון הוא כרגע היחידי, אבל התוכנית העסקית מבוססת על פריסה ארצית של הרשת.

עוגת פטל פיסטוק עם בסיס טרוקדור. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
עוגת פטל פיסטוק עם בסיס טרוקדור. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"

הסניף הראשון מתפקד בעיקר כקונדיטוריה, עם מספר מצומצם של מקומות ישיבה למי שרוצים לשתות קפה ולאכול עוגה במקום. המבחר כולל 200 סוגי עוגות, עוגיות ומאפים שונים נוספים, כולל עוגות קרות, עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות פרווה, קישים, פחזניות, עוגיות וכאמור כמה מאפים מלוחים. יש כאן מספר מוצרים ללא סוכר ומספר מוצרים ללא גלוטן, אבל אלה אינם העיקר.

קונקורד - עוגת מוס שוקולד ללא קמח מעוטרת במרנג קקאו ושוקולד. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"
קונקורד – עוגת מוס שוקולד ללא קמח מעוטרת במרנג קקאו ושוקולד. צילום אנטולי מיכאלו ל"מטבחון"

המחירים מעודכנים גם הם: 38 שקלים לעוגות בחושות, 54-170 שקלים לעוגות קרות, 250 שקלים לעוגות טורט חלביות, 24-84 לקישים, 32 שקלים לפחזניות, 59-65 שקלים לפאי, 9-75 שקלים למאפים, 28-36 לעוגיות, ו-36 שקלים למקלות פרמז'ן.

קפולסקי – שדרות ביאליק 40 רמת השרון. 03-6287358

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר