שמענו בין הגפנים 3.11.23: יין בימי מלחמה שנמשכת

המראה הפסטורלי המטעה לעבר לבנון מיקב רקנאטי שבפארק תעשיות רמת דלתון בגליל העליון מוצג גם מהיקבים האחרים במתחם זה. מראה פסטורלי שתוך רגע יכול להפוך להר געש מתפרץ. קראו עוד על היקב בהמשך. צילום אלי גידור
תיכף חודש למלחמה שלא יודעים מתי תסתיים. הפעם על מה שקורה ביקב רקנאטי ליד גבול לבנון, מסייעים ליקבים שנפגעו מהמלחמה, בלנדים ישראלים באיש הענבים, טעימות ביקבי לֹטֶם, מכירה מיוחדת של יינות יקבי הנגב, וסדנאות יין הפוגתיות ללא תשלום ביקב יתיר. גם קצת אסקפיזם אך לא רק

יקב רקנאטי בגליל העליון – "אנחנו כאן כדי להישאר"

המראה מיקב רקנאטי לעבר לבנון – פסטורליה מטעה. צילום אלי גידור

וכך כתב אלי גידור מנכ"ל יקב רקנאטי בדף הפייסבוק של היקב: "היקב שלנו נמצא באזור המוגדר כאזור עימות בשל קרבתו לגבול הצפון. במהלך הימים האחרונים הדי פיצוצים נשמעים, ולעתים הכבישים המובילים ליקב נסגרים לכמה שעות.

חוות המיכלים של יקב רקנאטי – זה לא נעים לראות יקב כמעט ריק. צילום אלי גידור

אנחנו נמצאים בתקופה שהיא אחרי הבציר. משימות של טיפול ביינות במיכלים והעברה לחביות, הן עבודת כפיים שנעשית על ידי צוות הייננים והייצור. 50% מצוות היקב גויסו, ומרבית העובדים המקומיים פונו מבתיהם. למעשה נמצאים ביקב כרגע שליש מהעובדים, כולל עובדי היקב תושבי הצפון, שעולים משטח הפינוי לעזור בעבודות השוטפות ביקב.

אורזות יינות ליצוא. צילום אלי גידור

במקביל לייצור אנחנו עסוקים בשילוח יינות ליצוא, לנקודות האספקה השונות בארץ, ובתרומת יינות לתושבים המפונים, כוחות הביטחון וצוותי רפואה ברחבי הארץ. השינוע והובלת היינות מאתגרים, כיוון שרוב חברות השילוח לא זמינות לקווים הצפוניים.

משלוח יינות שנתרמים לאנשי הדרום. צילום אלי גידור

בימים אלה אנחנו ממשיכים לפעול תחת מגבלות המחסור בעובדים ונהגים, מתוך תקווה שלא נצטרך להשבית את הפעילות בעקבות המצב.

אנחנו גאים להמשיך ליצור ולחזק את תרבות היין הנפלאה שלנו,  ולהזכיר לכולם – אנחנו כאן כדי להישאר".

קול קורא ליקבים שנפגעו באופן ישיר ובאופן עקיף מהמלחמה

צוות Israel wine collection: אילנית צמח (מימין), שירה גרנות וסשה רויטמן. צילום אדווה ספקטור

וכך כתבה שירה גרנות ממיזם היין Israel wine collection  בדף הפייסבוק שלה: "זהו קול קורא לכל היקבים שנפגעו באופן ישיר ובאופן עקיף מהמלחמה. אם נפגעה הפעילות שלכם, המכירה והייצור – בבקשה צרו אתי קשר בהקדם (בבקשה בשיחות ווטסאפ): 054-4332449".

אילנית צמח, חברתה ל-Israel wine collection – מיזם של דיפלומטיית יין, יצירת קשרי סחר ומיתוג יין ישראלי בעולם כיין גסטרונומי ים תיכוני בו שותף גם סשה רויטמן, הרחיבה עבורנו:

"אנחנו בשלב של יצירת קשר עם יקבים מהצפון והדרום; נכון לעכשיו כל היקבים שנמצאים ביישובי גבול הצפון שפונו, כמו נעמן, סקוריה, רמות נפתלי, דלתון, אביבים. וכמובן מיקה שאחיה רס"ן אור יוסף רן ז"ל נרצח באותה שבת נוראית – 7.10.23. בדרום אנחנו בקשר עם היקבים רמת נגב, גלאי, רעים ונוספים.

יחד עם זאת, לכל יקב שפונה אלינו אנחנו מנסות לסייע. הבעיות האופייניות הן: הפסקת פעילות יקב לחלוטין, יקבים ללא פלטפורמת מכירות והפצה, יקבים שנמצאים בקו אש, יקבים שנפגעו או נחטפו להם חברים בני משפחה וכו', יקבים שפונו ולא יכולים לבצע כל פעילות מכירתית.

נציגי היקבים שהשתתפו בבית הנשיא באירוע יום העצמאות לסגל הדיפלומטי בישראל – יוזמה של IWC. צילום עמוס בן גרשום לע"מ

הפעולה המיידית שלנו היא להרים קמפיין עידוד מכירות יין ישראלי בתוך הארץ. בעוד ייננים וצוותים שלמים במילואים, ויקבים רבים פונו לחלוטין – אין מי שיתפעל את היקב. אנחנו בסיומו של בציר והיינות נמצאים ברגעים אלו ממש בתהליכים קריטיים של תסיסה וייצור. כדי שהתעשייה תוכל להרים את הראש, עידוד קנייה מקומית הכרחית כרגע. כל ההכנסות יועברו במלואן ליקבים עצמם.

השלב השני הוא קמפיין חו״ל. אנחנו בשלבים מתקדמים מול יבואנים ומפיצים באירופה, שנרתמו לטובת קמפיין מכירת יין באירופה. הפוקוס שלנו כרגע בגרמניה וצרפת כהתחלה, ויתרחב לכלל אירופה וארה״ב. ההתגייסות של המפיצים לא מובנת מאליה, והנכונות שלהם להפיץ לראשונה לקהל הפרטי היא לא פחות ממרגשת ותקדימית.

בפן הדיפלומטי : בנובמבר נצא לטעימת יין ישראלי בכנס ראשי ערים הגדול בעולם בפלורידה מטעם Combat Antisemitism Movement. נקיים מפגשי הסברה לדיפלומטים בחו"ל בזום ופרונטלית, ועוד אירועים נקודתיים בארה״ב שאותם תערוך שירה גרנות מ"פיות היין".

הקמפיין ממומן על ידי Combat Antisemitism Movement באמצעות תרומות שמגויסות מרחבי העולם. הוא כולל מפגשי זום עם תורמים בעולם, פרסום במדיה החברתית. הקמת אתר אינטרנט מכירות ייעודי לחו"ל והקמת אתר ייעודי למכירות בארץ. שירה גרנות שוהה עתה באירופה, ומשם חוברת ליבואנים מקומיים שכבר פנו אלינו ומעוניינים לייבא ולשווק את היינות. גם הם יפרסמו באמצעות הפלטפורמות שלהם".

בלנדים ישראלים בבית פתוח שהתקיים באיש הענבים

צילום איש הענבים

יונתן לבני: סמוך ליום העצמאות כתבתי כאן כי "אילו היו שואלים אותי –ולא שאלו – למי מאנשי היין הישראלים מגיע להדליק משואה לכבוד יום העצמאות, אין ספק שהייתי מציע להעניק את הכבוד לחיים גן, הבעלים של 'איש הענבים' ביפו". בשבוע שעבר התארחתי בבית איש הענבים, לרגל אירוע כפול: בית פתוח לכבוד הבלנד הישראלי – יינות שהם לא זניים אלא רק כאלה שהם בלנדים ישראלים, ואירוע איסוף תרומות יין ומשקאות למפוני עוטף עזה השוהים בבתי מלון ברחבי הארץ.

יינות שנתרמו למען תושבי הדרום ומפוני עוטף עזה. צילום איש הענבים

חיים גן אומר: "המלחמה שכנעה אותי מחדש שיש לשמור על מה שקיים. אנחנו בשלב של התכנסות החברה הישראלית. בכל בית יש כאב רב או חלילה מי שמת – יין הוא דבר מנחם".  לפיכך הוא החליט לפתוח את בית איש הענבים לחברים מהדרום ולאלה שרוצים לעזור למפונים. כל מי שהגיע לבית הפתוח ורצה לרכוש ולתרום שישה בקבוקי יין ישראלי – כשר ולא כשר, השתתף במאמץ זה.

צילום איש הענבים

כך נאספו מאות בקבוקים והובאו על ידי חיים גן למשפחות במלונות ים המלח ובעיר הדרומית אילת, שקלטו מפונים מהדרום. "הם רוצים לשוחח, ובשיחה יין הוא פעמים רבות העיקר. הם לא זקוקים לעוגות", הוא אומר, "הם רוצים לצרף לדיבורם יין ישראלי".

באירוע בית פתוח זה הוטעמו 24 בלנדים ישראלים ממגוון יקבים. לא טעמתי את כולם, אך בחרתי רבים מהיינות.

שיבי דרורי יקב גבעות. צילום מהאתר
שיבי דרורי יינן יקב גבעות. צילום מהאתר

יקב גבעות – שרדונה קברנה סוביניון רזרב 2022: היין הראשון שטעמתי היה אחת התגליות של הטעימה, מאחר שהיין הלבן הורכב מ-78% שרדונה ו-22% קברנה סוביניון – זן אדום.  הענבים מגבעת הראל, בגובה 720 מטר. היין תסס ויושן 6 חודשים בחביות על משקעיו. יין לבן לגמרי בצבעו, גוף בינוני חרף העובדה כי כלול בו קברנה סוביניון אדום. יין רענן עשיר ומלא, בטעם של גבינה צהובה. אסור להחמיץ. מחיר בקבוק 100 ₪.

מאירם הראל יינן אמפורה. צילום שני בריל

יקב אמפורה – רייטון לבן 2022: היינן מאירם הראל.מורכב משני זנים: סוביניון בלאן וסמיון. התיישן בחביות עץ אלון לא רגילות אלא מאורכות. יין קליל, מעט חמצמץ, במגוון ארומות של פירות טריים בטעמי תפוז ותפוחי עץ ירוקים. יין שמתפתח בכוס – שבתי לטעום אותו מאוחר יותר, ואז נוספו לו טעמי פירות טרופיים כמו ליצ'י. סיומת נעימה וארוכה שלא מאפיינת הרבה יינות לבנים. 100 ₪.

מרכז המבקרים של יקב כרם ברק. צילום אילן חזן

יקב כרם ברק – ים תיכון 2017: יוסי רוזנברג הוא יינן היקב המשפחתי, שממוקם במושב בקוע במטה יהודה ליד בית שמש. היקב נקרא על שם ברק שמואל ז"ל, בנם הבכור של בני הזוג רוזנברג, שנפטר ממחלה קשה בהיותו בן 18 בלבד. ציוריו הנהדרים והעדינים שזורים על תוויות היין של היקב. ים תיכון 2017 הינו יין אדום יבש, המורכב מענבי גרנאש, סירה ומורבדר – GSM. רוזנברג אומר כי יינותיו עשויים מתוך אהבת האדם והאדמה, ואכן זהו יין טעים, אדמתי ונעים לשתייה כאחד. כמי שייצרתי בעצמי GSM, אני מכיר היטב את הבלנד, וזה של יקב ברק הוא מהטעימים ששתיתי. 190 ₪ – לא זול אבל מאוד איכותי.

יפתח פרץ יינן ראשי של יקב כרמל. צילום יוראי רבן

יקב כרמל – ויניארדס שני 2015 : היינן יפתח פרץ. אחת מהפתעות הטעימה. בלנד עשוי מ-65% קברנה סוביניון, 15% פטי ורדו, 12% מלבק ו-8% קברנה פרנק. הענבים מאזורי הרים בגבהים בין 780 ל-850 מטר. היין תסס ושהה בחביות עץ אלון במשך 14 חודש, ואחר כך שנה נוספת בבקבוק. בטעימה באיש הענבים התמוגגתי מהיין. יין נהדר במחיר מציאה ממש: 100 ₪.

עידו לוינסון יקב ברקן. צילום אורי כהן

יקב ברקן – בטא אדום אחר 2022: היינן עידו לוינסון יין אדום המורכב מ-50% סירה ו-50% ענבי מרסלן באשכולות שלמים, מבר גיורא שבהרי יהודה. שהה 4 חודשים בחביות עץ משומשות. יין בעל גוף בינוני, צעיר ורענן. בצרפתית מייחסים ליינות מסוג זה את המונח Vin de Soif , שפירושו 'יין צָמָא'; יין קליל ששותים כשצמאים. ואכן, יין קל ונעים ללא יומרות. כיף. 95 ₪.

ד"ר שראל מוניץ. צילום איתי מוניץ

יקב מוניץ – ערבה  2021: היינן שראל מוניץ. בלנד שהופק מ-59% ענבי קברנה סוביניון, 21% פטי ורדו, 5% קברנה פרנק, 8% מרלו ו-7% פטיט סירה, מאזורי גידול שונים בארץ. התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין בעל גוף כבד מדי לטעמי. מאוד פירותי עם טעמי דובדבנים כהים ושזיפים. סיומת מאוד ארוכה. מתאים למי שרוצה יין מורכב וכבד. 130 ₪.

אלי בן זקן יינן יקב רזיאל. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב רזיאל – אדום  2020: היינן אלי בן-זקן. הופק מענבי סירה, גרנאש, מורבדר וקריניאן. בן-זקן הוא מאבות יקבי הבוטיק הטובים בארץ, ומייסד יקב קסטל השוכן היום ביד השמונה, שם מייצרים בניו כ-400,000 בקבוקים בשנה. לֵחוֹ של אלי עצמו לא נָס, והוא מייצר ביקב שליד ביתו ברמת רזיאל יינות מצוינים. היין האדום מזכיר מאוד את הבלנדים של עמק הרון. ממש כך. יין טעים ונעים, שמכבד בצורה יוצאת דופן את עושהו וכן את הרי יהודה, מהם מגיעים הענבים. שאפו. 150 ₪.

יקב כרמל – מדיטרניאן 2019: היינן יפתח פרץ. נוצרבהשראת יינות האופייניים לעמק הרון, ותפיסת עולם המתאימה כל כך למזג אויר ים תיכוני כמו זה בארצנו. מורכב מ-30% ענבי קריניאן, 25% סירה, 20% טנאט, 16% פטיט סירה ו-9% מורבדר. שהה במשך 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. יין יוצא דופן במורכבותו וטעמיו, ומהיינות האלגנטיים והטובים ביותר ששתיתי בטעימה, מלא פרי ותבלינים ארץ ישראליים. חגיגה לחך וסיומת מורכבת וארוכה ביותר. יפתח פרץ מוכיח כי הוא מבין היטב איך ליצור יין איכותי ביקב כל כך גדול. 150 ₪.

היינן הוא גידי סיידה (בתמונה), והיקב ניזון מחומרי גלם משובחים שמטופלים ביד מומחה – אביו יוסי סיידה
גידי סיידא יינן יקב לוריא. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב לוריא – טרסה 2021: היינן גידי סיידא. עשוי מ-70% ענבי קברנה סוביניון, 20% סירה ו-10% קברנה פרנק, מכרמים נטועים בקרקע המורכבת מבזלת, גיר וטרה רוסה בגובה 850 מטר, במושב ספסופה שבגליל העליון. הענבים תססו והתבגרו בחביות עץ אלון צרפתיות נפרדות במשך כשנה. התוצאה מזכירה יינות בורדולזים טובים ביותר. כשטעמתי את היין חשבתי שאני אכן בבורדו. 95 ₪.

גולן תשבי (עם אביו יונתן) - ב-2007 יינן. היום יינן ויזם בלתי נלאה: שיפוץ כלי רכב, לחם, בשר מעושן, שוקולד, הדרכות, מסעדה, וזה לא הכל
גולן תשבי היינן עם אביו יונתן תשבי מייסד היקב

יקב תשבי – ספישל ריזרב יונתן תשבי 2016: היינן גולן תשבי. מהיקרים בטעימה. יין הדגל של היקב שמורכב מ-33% ענבי קברנה סוביניון, 33% רובי קברנה, 10% פטי ורדו, 8% מרלו, 8% פטיט סירה ו-8% קברנה פרנק. עשוי מהמיץ הראשוני של אשכולות הענבים, שהה במשך כ-17 חודש בחביות עץ אלון. סביר לטעמי, אך לדעתי אינו מתאים להיקרא היין הטוב שביקב. 240 ₪ – יקר.

יקב גבעות – מצדה 2019: היינן שיבי דרורי. מבוסס על ענבימרלו עם תוספות של קברנה סוביניון ופטי ורדו. תסס בתסיסה קרה וארוכה במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. פירותי ומאוזן, עם טעם מיוחד, המראה כי ד"ר שיבי דרורי, אגרונום וחוקר בתחום היין באוניברסיטת אריאל, יודע מה לעשות מהגפנים, שהיקב חולש עליהן באזור השומרון. יין אלגנטי עם סיומת מאוד ארוכה ואיכותית. לא להחמיץ על אף המחיר – 210 ₪.

ריצ'ארד דייויס יינן כישור בכרם. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב כישור – מצודת תפן 2016: היינן ריצ'ארד דייוויס ויועצו איתי להט.אני אוהב את יקב כישור, המעסיק אנשים בעלי צרכים מיוחדים. דייוויס ולהט עושים עבודה ברוכה ויינות מצוינים. היין ששתיתי הינו בלנד בורדו של קברנה סוביניון, קברנה פרנק ומעט סירה. התיישן במשך 18 חודשים בחביות. אולי לא נפתח מספיק מוקדם, ולכן לא נהניתי ממנו כפי שאני רגיל ליהנות מיינות כישור בדרך כלל. יקר מדי – 220 ₪.

אילן חסון (מימין) וששון בן אהרון
אילן חסון (מימין) מהבעלים של פייב סטונס וששון בן אהרון היינן. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב פייב סטונס – נוביליטי אדום 2021: היינן ששון בן אהרון.הסידרה הגבוהה של היקב האיכותי. עשוי מ-36% ענבי קברנה סוביניון, 29% מרלו, 20% פטי ורדו ו-15% קברנה פרנק. בקיצור, בורדו ישראלי מיוחד במינו. יין עשבוני עם טעמי אדמה, ותזכורת לכך שניתן לייצר בארץ יינות בסגנון בורדו, בצורה מרתקת ובמחיר סביר של 140 ₪.

חיים גן יינן יין אשרה עם מאירם הראל. צילום איל גוטמן

יקב אשרה – אשרה 2020: ייננים חיים גן ומאירם הראל. סיימתי עם יין שחיים גן עצמו מייצר ביקב אמפורה. עשוי מענבי קברנה סוביניון, מרלו, נגיעות של סירה וקברנה פרנק, ומעט מאוד פטיט סירה. התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות מעץ קלוי, במשך 24 חודשים. מעניינת ביין זה העובדה, שלמרות שלכאורה הטעם אמור להיות מושפע מהעץ ולהיות "חביתי", הינו יין שלא מרגישים בו כלל את העץ, והוא עדין, צפוף בטעמיו ומעניין, בפרט בהיותו סוגר רשימה כל כך נרחבת של יינות ישראלים איכותיים רובם ככולם. שוב שאפו לייננים, למרות המחיר היקר – 320 ₪.

כפיר גליקו מבקר ביקב לֹטֶם – כמו בתוך גלויה

כפיר גליקו היה הבעלים של מסעדת השף 'שלו ביער' בקריית טבעון במשך 10 שנים

צילום כפיר גליקו

זו הפעם השנייה שאני חוזר לאזור שאני כל כך אוהב. העליות ללוטם (יישוב קהילתי וקיבוץ בגליל התחתון) הן שקופות ופסטורליות להפליא. צמיחה ירוקה, פסגות וצמרות עצים – ממש כמו לנסוע בתוך גלויה.

אני נזכר שלפני כמעט שנתיים נפגשתי עם יקב לֹטֶם לראשונה בסיפור אהבה אישי, והנה שוב נפגשנו מחדש קצת לפני המלחמה.

צילום כפיר גליקו

כפי שכתוב באתר שלו, "היקב שהוקם בשנת 2002 על ידי יניב קמחי ביישוב מעלה צביה וב-2009 עבר למיקומו הנוכחי ביישוב לוטם, הינו יקב בוטיק אורגני המשלב עשיית יין איכותי ממבחר זני ענבים הגדלים באזור הגליל העליון בפאתי הר מירון. השילוב הייחודי בין תכנים רוחניים, תהליכים אנרגטיים ומדע מתקדם, יוצרים יין איכותי ומקורי. יקב לטם הינו בין היקבים האורגניים הבודדים בארץ". ואכן, היקב שומר על צביון אורגני בכול מרכיביו, מבחינת DNA אנושי ומבחינה יצירתית השומרת על סודות הענב.

צילום כפיר גליקו

היינו שניים בשבת בצהרים. מוזיקה לטינית ברקע, ים שלם של אנשים סביבנו, ומלפנינו נוף מרהיב על פסגת הר. עם הכניסה ליקב מוענקת ללקוח כוס ריקה למילוי, במסלול טעימות תטעמו של ארבעה מיינות היקב, יחד עם הסבר מפורט על כל אחד מהם, וכמובן על התהליך האורגני ותהליך הייצור הייחודי שלו. המחיר 70 ₪ לאדם.

צילום כפיר גליקו

התחלנו על הקו הלבן: לבן 2022 – יין שמופק מפרי המגיע מהכרם האורגני של היקב ברמת הגולן, על מורדות הר שיפון. ליין אופי סוביניוני מובהק של אשכולית, פסיפלורה ומעט עשבוניות. מחיר בקבוק 99 ₪.

לואנה 2022 – יין שנעשה מחלקת סוביניון בלאן הוותיקה של היקב בכרם הביודינמי בקיבוץ צבעון. 119 ₪.

לואה אזול 2021 – עשוי מענבי סמיון שנבצרים מהכרם האורגני על מורדות הר שיפון בגולן. 119 ₪.

צילום אלון פלג

בין לבין הוגש לנו מגש יפהפה של גבינות המחלבה המפורסמת 'שירת רועים' – גבינות קשות וחצי קשות של צאן ועיזים ללא חומרי שימור, בעבודה מסורתית. 160 ₪.

צילום כפיר גליקו

המשכנו לרוזה 2022 -מורכב מענבי מרלו מכרם שיפון וסירה ונביולו מכרם צבעון, שעברו סחיטה מהירה לשמירה על גוון עדין ואופי קל. 99 ₪.

הטמפרטורה הייתה מושלמת כמו הנוף והאווירה, כאילו הזמן עצר והמחוגים היו שם רק לקישוט.

צילום כפיר גליקו

המשכנו לאדומים שלהם: אלגרו 2020 -משלב מופע פרי טרי ומורכב, יחד עם חומציות קלילה וגוף בינוני. 99 ₪.

נביולו 2021 – הופק מחלקה יחידה בכרם צבעון. יין אלגנטי, מורכב ועוצמתי. ארומות של פרי בשל ותבלין, גוף מלא וסיומת ארוכה. 180 ₪.

אלטאיר 2022 – מיוצר מ-80% ענבי מרלו ו20% ענבי נביולו, שעברו תסיסה עם השריה קצרה יחסית על קליפות לפני שנסחטו.  99 ₪.

נהנינו מהביקור החוזר ביקב לטם. סיירנו ביקב בליווי תהל האלופה. יינן היקב היום הוא הייתם בשארה המוכשר והצנוע, בתמיכה ובליווי של יקב אמפורה שרכש את יקב לטם בסוף שנת 2022.

יקב לטם – קיבוץ לוטם, 073-3943305. כל השבוע 11:00-18:00. הזמנת מקומות מראש ובימים אלה וודאו את מועדי הפתיחה

שימו לב: מכירת יינות של יקבי הנגב כשההכנסות במלואן מגיעות אליהם

יינות יקבי הנגב. צילום אריאל גולד מדף הפייסבוק

מועדון יקבי הנגב Negev Desert Wine בשיתוף עם קרן מיראז' ישראל ו-WINEing – הפלטפורמה הדיגיטלית שמשלבת קניות קבוצתיות ומימון המונים, מקיימים מכירת יין קבוצתית של יותר מ-30 יינות מרחבי הנגב, כשהיינות שייקנו יגיעו  לנקודות איסוף ברחבי הארץ.

היקבים המשתתפים, שבשבועות האחרונים פעילותם נעצרה כמעט לגמרי: גלאי שבקרבת שדרות, יתיר, ליבנה, מדבר, מואה, נאות סמדר, ננה, נצר, פינטו, צוף, רמת נגב, כרמי מבורך, כרם שיזף, חוות דעת, חוות משכית, משק תושיה, כרמי עבדת.

יינניות ויינני יקבי הנגב. צילום קרן מיראז'

לפי המארגנים היינות יימכרו במחירים מוזלים ישירות מהיקב אל הצרכן (100% מההכנסות עוברות ליקבים). כשמזמינים באתר, לא לשכוח לציין איפה תרצו לאסוף את היין: תל אביב, ירושלים, הוד השרון, קריית טבעון או באר שבע.  ושימו לב לכך שעסקאות וחיובים יתקיימו רק אם אנשים יגיעו יחד ליעד המינימלי של כל עסקה (רואים זאת באתר).

יקב יתיר מציע סדנאות יין הפוגתיות ללא תשלום

צוות יקב יתיר. צילום מהיקב

יקב יתיר השוכן בחבל יתיר סמוך לעיר ערד, מארח בשבועות האחרונים סדנאות יין חווייתיות למפונים מאזורי המלחמה ובקרבתם. הסדנאות כוללות טעימת יינות היקב תוך הרחבה על תהליכי ייצור היין ועל העבר העשיר של ייצור יין בארץ ישראל ובמדבר.

הסדנאות מועברות למפוני יישובי העוטף והחזית הצפונית ללא תשלום, ומתקיימות במרכז המבקרים של היקב וגם במרכזי אכלוס מפונים מרכזיים. כדי לשמור על אווירה אינטימית ונינוחה, הסדנאות מוגבלות ל-30 משתתפים בכל סבב ומותנות בהרשמה מראש.

מרכז המבקרים של יקב יתיר. צילום רן בירון

במקביל ניתן להמשיך לתאם סדנאות במרכז המבקרים של יקב יתיר במהלך חודש נובמבר, אשר יתקיימו על פי דרישה ותיאום מראש.

לתיאום והרשמה לסדנאות: שירי 054-4715494, סמדר 054-5747561

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר