תפריט חדש ברשת מינה טומיי – 5 מטבחים 5 כוכבים

קבוצת מסעדות מינה טומיי לא רק יודעת היטב מה היא עושה אלא עוסקת בלהעביר זאת הלאה תוך שהיא גדלה ונוטעת שורשים. צילום כפיר גליקו
כפיר גליקו: "מהמסעות שלי בתחום ומהביקורות בחוצות תבל, אוכל לומר כאן באחריות שאם היו מכסים לי את העיניים בכניסה, קשה היה להבחין שאני נמצא בישראל וחווה את המזרח, וזו גאונות"

יום חמישי, כמעט סוף שבוע, אווירה קרירה באוויר כאילו השמיים עוטפים את הארץ, והפוך. קצת קשה להסביר במילים ויותר קל במעשים.

צילום כפיר גליקו

יש לי יראת כבוד גדולה כשמדובר בוותק ויכולת ענף המסעדות לשרוד, ואולי לזרום ולרקוד בין הטיפות עם האתגרים שמגיעים, ואלה כנראה לא חסרים. אחת מהן שעושה זאת בחוכמה ובהשראה, היא קבוצת מסעדות מינה טומיי, שלא רק יודעת היטב מה היא עושה אלא עוסקת בלהעביר זאת הלאה תוך שהיא גדלה ונוטעת שורשים.

רשת מסעדות מינה טומיי כוללת ארבעה סניפים (תל אביב, חיפה, קריות, עין שמר) המביאים את האיכות, הטעמים ואווירת המזרח הרחוק. זאת תוך התבססות על חמישה מטבחים ששואבים השראה מחמישה שווקים במזרח הרחוק, שלכל אחד מהם מאפייניו.

צילום כפיר גליקו

השעה 18:00. הכניסה למסעדת הרשת במרכז קסטרא בחיפה מרשימה, והמסעדה כמעט בתפוסה מלאה – אנרגיה טובה מאוד באוויר. שולחנות גבוהים, ואנשים גבוהים עוד יותר – בקבלת הפנים ובשירות. בירה יפנית בשם אסהי מתחילה לשטוף את גרוני מכול השבוע הזה, ואני מתחיל להוריד חלודה.

צילום כפיר גליקו

היופי הוא שהגענו כדי לחוות תפריט חדש, והיופי היותר גדול הוא שעושים זאת ברחבי חמישה מטבחים, עם טיול אחד במזרח הרחוק: הודי, וייטנאמי, קוריאני, יפני, ותאילנדי.  נראה שדומים? תשכחו מזה. כמה מאתגר, ומצד שני חכם, להפעיל במקביל חמישה מטבחים מהמזרח הרחוק, שלכול אחד מהם ניואנסים שתקפים רק לגביו. עדיין צריכים להשתלב בשולחן אחד עם עוד מנות מארצות שונות, ובסופו של דבר לדבר באותה שפה בלי להחתים דרכון.

צילום כפיר גליקו

התחלנו עם מנה של אגרול וייטנאמי– דפי אגרול  במילוי עוף ועגבניות, צ'ילי והאנוי צ'ילי פייסט. דפי האגרול היו פריכים, ולמרות שטוגנו נקיים משמן. מרקם מילוי העוף אוורירי ולא נוקשה. מומלץ לאכול מגולגל בתוך חסת אייסברג – מנה מעולה, עם טכניקה טובה וחכמה (48 ₪).

צילום כפיר גליקו

שיה רול – עם דג לבן, שיטאקי ואספרגוס עטוף בסלמון, עם קושו ליים, ספייסי מיונז ושבבי טמפורה – מנה מעולה  ומאוזנת, המשלבת מספר רכיבים שיוצרים חוויה אורקולית בחלל הפה, ומביאים רמה ובמה עליונה לעולם הסושי  ושורשיו (54 ₪).

צילום כפיר גליקו

קריספי נורי – אצות נורי עם טרטר דג לבן. נראות המנה מרהיבה. זו מנת ביס קראנצ'י אחד, צלולה ומרעננת חך למי שאוהב דגים טריים וצבעים טובים לעיניים ולנשמה (49 ₪).

אני חייב לכתוב משפט אחד על נוי עדרי המלצרית שלנו, שכאילו ניצחה על התזמורת עם הסברים נכונים וקונקרטיים והבנה נכונה – DNA נכון לליהוק אדם שכזה לצוות (הרווחתם).

המשכנו לעיקריות עם קוריאן רייס נודלס עוף –  מרקם הנודלס היה טוב להפליא, ממש החליק בגרון. בייבי ברוקולי, מעט צ'ילי ורצועות עוף – הרמוניה טובה (71 ₪).

יש משהו מאוד שמח במטבחים כאלו. ניתן לדמיין את הטבחים עם מחבתות ווק גדולות, מקפיצים את חוויות חייהם על אנרגיית אש גדולה ושמחה. המון טעמים מתפוצצים בפה, ופותחים סיפורים על סיפורים על סיפורים.

תוך כדי הארוחה והשיחה עם נוי, הבנתי שבנוסף לכול מה שנאמר ולא נאמר, יש כאן מעבר לבירות הייחודיות גם קוקטיילים מאופיינים עם כל ארץ – חשיבה על פרטים שמבחינתי שובה את לב הלקוח עבורי.

הזמנתי קוקטייל KPOP – שארץ מוצאו היא קוריאה, ומבושם בניחוחות ליצ'י וורדים, וטעמים חמצמצים מתוקים (51 ₪).

צילום כפיר גליקו

סיימנו עם שני קינוחים: ברולה קופיפי – אינטרפרטציה יפה למנה המגיעה במקור מהמטבח הצרפתי, אך קיבלה כאן טעמי קוקוס, קרמל וטופי. טכניקה טובה. למרות שקינוח זה מורכב מטבעו מכמות לא קטנה של ביצים, לא היה ניתן להבחין בטעמן אלא בכול רעשי הרקע הטובים מסביב (45 ₪).

צילום כפיר גליקו

שוקולד פאנג'בי – פאדג' שוקולד אוורירי ודחוס כאחד, בטעמי שוקולד מריר משובח וחמים עם גלידת שקדים מקורמלים – בוסט חופשי לדם של מתוק ושמח (49 ₪).

מהמסעות שלי בתחום ומהביקורות בחוצות תבל, אוכל לומר כאן באחריות שאם היו מכסים לי את העיניים בכניסה, קשה היה להבחין שאני נמצא בישראל וחווה את המזרח, וזו גאונות.

צוות מינה טומיי היקר, שינג שיונג אמר וכתב "בסוף לא ישנה כמה נשימות נשמת אלא כמה רגעים עצרו לך את הנשימה". המשיכו לנשום ולגדול, זה כבר בשורשים שלכם ובצורה אוטומטית, ועם זאת אל תשכחו להמשיך להפתיע, ואף לעתים לעצור נשימה.

מינה טומיי – מרכז קסטרא חיפה, 04-6668080, ראשון -שבת 12:00-23:00

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר