מהרג'ה ברמלה: חובה לאוהבי המטבח ההודי

‏ מהרג'ה נאמנה למאפיין העיקרי של המטבח ההודי – הצמחונות. אמנם ישנם חלקים בהודו בהם נהוג לאכול בשר, ומרבית המסעדות ההודיות במערב מציעות מנות המשלבות עוף/כבש/דגים/בקר, אבל כאן התפריט כולו צמחוני

 

 

במשך שנים רבות שמענו על קיומן של מסעדות הודיות ברמלה, ובעיקר על מסעדת מהרג'ה, ובמשך כל אותן שנים אמרנו לעצמנו שיום אחד נגיע לאכול באחת מהן. כאשר הגענו סוף סוף לעיר בזמן בו אפשר ליהנות מהמאכלים ההודיים של המסעדה, גילינו שהיא סגורה. מאוכזבים אמרנו לעצמנו, שזה לקח חשוב לחיים – לא לדחות את הדברים שאנו רוצים לעשות מתוך אמונת שווא שהם תמיד יהיו שם, מחכים שנבוא.

המסעדה נפתחה לאחר הפסקה של שנה שלקח הבעלים של המקום כדי לארגן מחדש את המטבח ואת אנשי הצוות
המסעדה נפתחה לאחר הפסקה של שנה שלקח הבעלים של המקום כדי לארגן מחדש את המטבח ואת אנשי הצוות

כמה חודשים אחר כך קראנו למרבה השמחה שמהרג'ה נפתחה מחדש. למעשה, המסעדה נפתחה לאחר הפסקה של שנה שלקח הבעלים של המקום כדי לארגן מחדש את המטבח ואת אנשי הצוות, שמגיעים כמובן מהודו. בזמן הזה החנות המשיכה לפעול, וכעת אפשר להגיע למקום, הנמצא מחוץ לשוק של רמלה, גם כדי לאכול ארוחה וגם כדי לקנות כמה מטעמים הביתה (נסו את הבננה-צ'יפס המלוח, זה חטיף ממכר במיוחד). מיותר לציין שהפעם מיהרנו להגיע לכאן.

בטטה וואדה - לביבות במעטפת קמח חומוס
בטטה וואדה – לביבות במעטפת קמח חומוס

מהרג'ה נאמנה למאפיין העיקרי של המטבח ההודי – הצמחונות. אמנם ישנם חלקים בהודו בהם נהוג לאכול בשר, ומרבית המסעדות ההודיות במערב מציעות מנות המשלבות עוף/כבש/דגים/בקר, אבל כאן התפריט כולו הוא צמחוני. התחלנו עם מהרג'ה ספיישל, כלומר פלטה של מטוגנים הודיים (35 שקלים) הכוללת בטטה וואדה – לביבות במעטפת קמח חומוס, ופקורה ירקות – ירקות העטופים גם הם בקמח חומוס. היינו חייבים לנסות סמוסה פנג'בי (20 שקלים) – כיסון בצק הממולא בתבשיל תפוחי אדמה, אותו אנו זוכרים לטובה מהביקורים שלנו בהודו. טעמם של כל אלה היה בדיוק כפי שאנו זוכרים –  טריים, פריכים, מטוגנים היטב אבל פחות נוטפי שמן מאוכל הרחוב ההודי. הסמוסות, שתיים במספר, היו גדולות, נדיבות במילוי שלהן, וממלאות במיוחד. שתי המנות הללו הוזמנו לשניים, אבל למעשה הן יתאימו לשלושה לפחות. במיוחד, אם כמונו, תזמינו גם מנות עיקריות.

מהרג'ה נאמנה למאפיין העיקרי של המטבח ההודי – הצמחונות
מהרג'ה נאמנה למאפיין העיקרי של המטבח ההודי – הצמחונות

הזמנו מהרג'ה טאלי (45 שקלים) – מנה הודית קלאסית המשלבת על גבי מגש אחד אורז, נאן, פיקל, דאל, ושלושה תבשילי ירקות שונים; פניר פלאק (37 שקלים), כלומר גבינה בקארי תרד; אלו גובי (35 שקלים), תבשיל קארי כרובית ותפוחי אדמה; ומנה של אורז בסמטי לבן (15 שקלים), בסיס חשוב לשני התבשילים שהזמנו.

הניסיון בארוחה זו היה לחוות שוב מאכלים הזכורים לטובה מהודו
הניסיון בארוחה זו היה לחוות שוב מאכלים הזכורים לטובה מהודו

האכזבה היחידה היתה מהפניר פלאק, שהיה מריר מדי בגלל דומיננטיות התרד (הגבינה הייתה מצוינת, אגב). האלו גובי היה מצוין, מתובל היטב. שתי המנות גדולות ומספקות, ויחד עם האורז זה די והותר עבור סועד אחד גם בלי המנות הראשונות.

האוכל מצוין והעיניים רצו עוד ועוד, בעוד הקיבה התקשתה להכיל את הכל
האוכל מצוין והעיניים רצו עוד ועוד, בעוד הקיבה התקשתה להכיל את הכל. צילום שחר בן-פורת

זה הדין גם לגבי מנת הטאלי – אפשר בהחלט להסתפק במנה זו, שתשביע סועד רעב. הדאל, אותו תבשיל עדשים הודי, היה מצוין בפשטותו; התבשילים השונים, שאת תכולתם התקשינו לזהות, היו חריפים במידה וטעימים כל אחד בדרכו. הפיקל, כלומר החמוצים ההודיים, היו מוצלחים, ותשמחו לדעת שאפשר לרכוש אותם בחנות; וגם הנאן היה פשוט וטעים.

גולב זאמון - כדור חלב הטבול בסירופ ורדים מתוק
גולב זאמון – כדור חלב הטבול בסירופ ורדים מתוק. צילום שחר בן-פורת

בשלב הזה היינו יותר משבעים, ובכל זאת הזמנו את הגולב זאמון (12 שקלים), אותו כדור חלב הטבול בסירופ ורדים מתוק, שהתגלה כאחד הטובים שטעמנו בארצנו. הניסיון שלנו בארוחה הזו, לחוות שוב את המאכלים הזכורים לנו לטובה מהודו, התגלה כמוצלח ובעייתי באותה המידה – האוכל מצוין, העיניים רצו עוד ועוד, בעוד הקיבה שלנו התקשתה להכיל את הכל. במילים אחרות: מקום שחובה לאכול בו אם אתם מאוהבי המטבח ההודי.

מסעדת מהרג'ה, רח' הרצל 87 רמלה, 08-9223534. א', ב', ד', ה', 10:00-21:30; ג' 10:00-17:00; ו' 10:00-15:00. שבת סגור

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר