פיאצה רוסטיקו: העיקר זה העגבניות

טרטר העגבניות הקצוצות מזכיר במראה שלו טרטר בשר, בעוד הטעמים שונים
שיתוף הפעולה של רשת רוסטיקו עם יצרנית שימורי העגבניות הידועה MUTTI, הביא לפסטיבל מיוחד שהתקיים במסעדת פיאצה רוסטיקו בתל אביב, כאשר במשך ארבעה ימים בתחילת חודש מאי, קיבלו כל באי המסעדה תפריט מיוחד שהתלווה לתפריט הרגיל והתבסס כולו על עגבניות

שיתוף הפעולה של רשת רוסטיקו עם יצרנית שימורי העגבניות הידועה MUTTI, הביא לפסטיבל מיוחד שהתקיים במסעדת פיאצה רוסטיקו בתל אביב, כאשר במשך ארבעה ימים בתחילת חודש מאי, קיבלו כל באי המסעדה תפריט מיוחד שהתלווה לתפריט הרגיל והתבסס כולו על עגבניות. תפריט Rustico al Pomodoro נוצר בשיתוף פעולה עם השף האיטלקי קרלו קאסוני, השף הראשי של חברת MUTTI, וכלל קוקטיילים מבוססי עגבניות, ומגוון מנות ראשונות ועיקריות.

מסעדת פיאצה רוסטיקו שוכנת במתחם שרונה בתל אביב
מסעדת פיאצה רוסטיקו שוכנת במתחם שרונה בתל אביב

בתחום הקוקטיילים אפשר היה למצוא, בין השאר, טומטיני – קוקטייל עגבניות שרי צהובות על בסיס וודקה ונגיעות בלסמי (37 שקלים); ופרוסקו רוזטו – שילוב של פרוסקו עם ריבת עגבניות ונגיעות של וניל איטלקי (35 שקלים). התפריט כלל מנות כגון טרטר עגבניות קצוצות – עם צלפים, אנשובי, זיתים ובזיליקום (44 שקלים); טורה סלמון – סלמון קצוץ, קוביות אבוקדו, וזוקיני אפוי על וולוטה עגבניות; פיצה בלסמיקו – פיצה מרגריטה עם עגבניות שרי, פניני בלסמי, פורצ'יני ושרימפס (65 שקלים); פפרדלה בפסטו עגבניות – פסטה רחבה בפסטו של עגבניות עם ארוגולה וצנוברים (69 שקלים); וקינוח מפתיע – טירמיסו עגבניות, כלומר קרם מסקרפונה ועגבניות, שוקולד, קורנפלקס, ומרמלדת עגבניות (43 שקלים).

הפפרדלה הייתה עשויה היטב, כיאה לפסטות של רוסטיקו הנעשות במקום
הפפרדלה הייתה עשויה היטב, כיאה לפסטות של רוסטיקו הנעשות במקום

התפריט המיוחד סיקרן אותנו, והגענו למסעדה השוכנת במתחם שרונה בתל אביב כדי לטעום ממנו. אז נכון שתפריט זה אמנם כבר לא זמין למי שמגיע למסעדה, אבל הוא בהחלט מעורר ציפייה לשיתופי הפעולה הבאים ומעביר מהרוח האיטלקית של המקום.  טרטר העגבניות הקצוצות אכן מזכיר במראה שלו טרטר בשר, בעוד הטעמים שונים. זו מנה קיצית מוצלחת, המוגשת קרה כמובן, שיכולה לטעמנו להתאים במדויק לעונה החמה שכבר החלה.

טורה סלמון שילב כמות נאה של סלמון עם שכבה של קוביות אבוקדו ושאר הרכיבים, בתוך וולוטה עגבניות
טורה סלמון שילב כמות נאה של סלמון עם שכבה של קוביות אבוקדו ושאר הרכיבים, בתוך וולוטה עגבניות. צילום שחר בן-פורת

טורה סלמון (מגדל סלמון, בתרגום לעברית) שילב כמות נאה של סלמון עם שכבה של קוביות האבוקדו ושאר הרכיבים, והכל בתוך וולוטה עגבניות, שהשתלב טוב עם כל חלקי המנה. הפפרדלה הייתה עשויה היטב, כיאה לפסטות של רוסטיקו הנעשות במקום, והרוטב הפתיע לטובה – אנחנו שוקלים לאמץ את השילוב של העגבניות עם פסטו, שני רכיבים שלרוב אנו מפרידים ביניהם לשני רטבים שונים כשאנו מכינים פסטה בבית. זו מנה פשוטה וטעימה.

הקינוח, שרכיביו קרם מסקרפונה ועגבניות, שוקולד, קורנפלקס, ומרמלדת עגבניות, היה החלק המסקרן ביותר
הקינוח, שרכיביו קרם מסקרפונה ועגבניות, שוקולד, קורנפלקס ומרמלדת עגבניות, היה החלק המסקרן ביותר. צילום שחר בן-פורת

הקינוח, שרכיביו קרם מסקרפונה ועגבניות, שוקולד, קורנפלקס ומרמלדת עגבניות, היה החלק המסקרן ביותר וענה על ציפיותינו. עגבנייה היא כידוע פרי ולא ירק, וכך אפשר להכין ממנה קינוחים מסוג זה. המתיקות של המנה גוברת על החמיצות שהעגבניות מביאות איתן, והכל ביחד הוא אמנם לא קינוח שנרצה לאכול באופן קבוע, אבל בהחלט הי חוויה מרעננת.

 

פיאצה רוסטיקו, קפלן 22, מתחם שרונה תל אביב, א'-ה' 17:00-23:00, ו'-שבת 9:00-12:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר