פיאצה רוסטיקו: הריזוטו סיבה מספקת אך לא יחידה

ריזוטו דלעת - מנה המצטיינת בשילוב של מתקתקות, מליחות ופיקנטיות. צילום בן יוסטר
לכל אחד מארבעת סניפי הרשת יש קונספט אחר ובעיקר תפריט שונה המותאם לכל סניף

ארבעה סניפים יש לרשת מסעדות איטלקיות זו. בעוד כולם פועלים בתל אביב, כל אחד מהם פועל על בסיס קונספט אחר, ובעיקר – תפריט שונה המותאם לכל סניף. כעת השיקה המסעדה הפועלת במתחם שרונה תפריט חדש, ואנו באנו לטעום במה מדובר.

סביצ'ה מוסר. צילום בן יוסטר
סביצ'ה מוסר. צילום בן יוסטר

פרק המנות הראשונות בתפריט, התחדש במנות דוגמת סביצ'ה מוסר – קוביות מוסר בכבישה עדינה של לימון ושמן זית, בזיליקום, בצל ירוק, קולרבי, תפוח עץ ירוק ואיולי לימוני על ברוסקטה (56 שקלים); או שרימפס בחמאת לימון  – מנגולד, שום וצ'ילי טרי, מוגש עם פוקאצ'ה (47 שקלים). אנחנו העדפנו להתחיל עם סלט פיאצה – סלנובה, אנדיב, ארוגולה, סלק, תפוח עץ ירוק, פקאן קלוי, גבינת שחת של משק ברקנית, והכל עם וויניגרט בלסמי (56 שקלים). סלק אמנם לא היה בסלט שקיבלנו, ואולי טוב שכך, כי היה בו שילוב מדויק של רכיבים, גבינה טובה, וויניגרט מצוין שסוגר את הכל ביחד. התוצאה היא סלט מרענן, אידיאלי לימים החמים.

צילום בן יוסטר
צילום בן יוסטר

חלקו הגדול של תפריט המנות העיקריות התחדש, והחלטנו להתמקד בשתי מנות. האחת היא ריזוטו דלעת – שילוב של דלעת מקורמלת בבישול ארוך, ציר דלעת, קרם פרש ועירית (78 שקלים). זו מנה המצטיינת בשילוב של מתקתקות, מליחות ופיקנטיות, כאשר הריזוטו עשוי כהלכה עם כמות נכונה של גבינה. התוספת של הקרם פרש והדלעת המקורמלת, נותנת למנה טוויסט יצירתי.

חזה עוף לימונה. צילום בן יוסטר
חזה עוף לימונה. צילום בן יוסטר

מנה עיקרית נוספת אותה טעמנו, היא חזה עוף לימונה – חזה עוף ברוטב קרם לימון עם צלפים, עירית וקולפניות פרמז'ן, המוגש עם אספרגוס וחצאים מושחמים של תפוח אדמה (83 שקלים). זו מנה מפתיעה, בעיקר משום שאיכשהו הצליחו במטבח לא לייבש את חזה העוף. זה אינו מובן מאליו, מה עוד שהנתח היה עבה יחסית. הרוטב עדין בטעמיו, כך שהלימוניות מורגשת אך החמיצות לא משתלטת על הטעם. המנה הולכת טוב עם האספרגוס, בעוד תפוחי האדמה היו חביבים אך לא הכרחיים.

שמועות אומרות כי תפריט הקינוחים התחדש גם כן, אבל החלטנו לוותר בשלב הזה. מלאים, ובעיקר מסופקים, העדפנו לחזור לעבודה עם טעם הריזוטו בפה. מנה זו לבדה היא סיבה לבוא לאכול כאן; לשמחתנו, היא אינה היחידה.

פיאצה רוסטיקו – קפלן 22 תל אביב, 03-5588654. א'-ד' ושבת 12:00-22:00, ה'-ו' 12:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר