אגאדיר – מכירים את הקהל שלהם

21 שנים ו-12 סניפים. באגאדיר יודעים מה הם עושים
סוד ההצלחה: לא רק הגיוון המתבקש בתפריט והחידושים המיועדים לספק את הלקוחות הרעבים לשינויים, אלא גם היכולת לעשות זאת באופן שיוצר לא רק שובע, אלא בעיקר תחושה של סיפוק

21 שנים עברו מאז נפתח הסניף הראשון של אגאדיר, וכיום מונה הרשת 12 סניפים. זה נתון מרשים בתחום המסעדנות – המבורגרים הם אמנם מאכל ששומר על ביקוש גבוה בישראל, אבל להחזיק רשת מסעדות למשך כל כך הרבה שנים זה בכל מקרה הישג הראוי להערכה.

הביקור באחד מסניפי הרשת הבהיר לנו מדוע אגאדיר מצליחים כל כך: אלה לא רק הגיוון המתבקש בתפריט והחידושים המיועדים לספק את הלקוחות הרעבים לשינויים; אלא גם היכולת לעשות זאת באופן שיוצר לא רק שובע, אלא  בעיקר תחושה של סיפוק. הגענו לאור החידושים בתפריט, פרי יצירתו של השף הרשתי החדש, רוברט קלוגר (לשעבר קפה אל נור, סרסווסריה ואחרים). עיקר החידושים במנות הראשונות – אחרי הכל, בהמבורגרים המוצלחים של הרשת אין באמת סיבה לגעת.

סלט אנדיב. צילום תמוז רחמני
סלט אנדיב. צילום תמוז רחמני

אז מה התחדש? מיקס פטריות, מנה המשלבת סוגים שונים של פיטריות טריות העשויות עם יין לבן, חמאה, תרד ובצל סגול, ומעל כל זה גבינה בולגרית מפוררת ושני חצאים של ביצה קשה (47 שקלים). הפטריות עשויות היטב, השילוב עם החמאה, הרוטב, התרד והגבינה מוצלח, ורק הופתענו מכך שהביצה הקשה, בשונה משאר המנה, הייתה קרה.

חידוש נוסף הוא סלט אנדיב, המשלב חסה סלנובה עם חסה אנדיב, צנונית, בצל סגול, שקדים קלויים וגבינה כחולה, וכל זה עם רוטב וויניגרט קלאסי (38 שקלים). הרכיבים טריים, הכמות יפה, והמינונים שלהם טובים (כולל כמות יפה של הגבינה המובטחת), כך שהתוצאה היא סלט מרענן וטעים, גם אם מעט שמנוני.

מי שמחפש מנה צמחונית נוספת, יכול לבחור בסלט עדשים ירוקות, המשלב בצל סגול, בצל ירוק, עגבניות ופטרוזיליה, עם יוגורט באפלו סמיך בצד (34 שקלים). תיבות הסלט עצמו היה מעט אנמי, מהסוג שלא ידבר למי שמחפש סערות בכל ביס, אבל השילוב עם היוגורט משדרג והופך אותו למעניין.

קרפצ'יו בקר. צילום תמוז רחמני
קרפצ'יו בקר. צילום תמוז רחמני

לחובבי הבשר מציעים גם מנה של שלוש נקניקיות מרגז המוגשות מעל סלט עגבניות פיקנטי עם בצל, טחינה וקרם לימונים כבושים (39 שקלים). הנקניקיות בשרניות, מלאות טעם ומעט חריפות, כמתבקש. הסלט שעליו הן מונחות טרי וטעים, ויחד עם הטחינה וקרם הלימונים זו מנה שיכולה להשביע את מי שמגיע חצי רעב לארוחה.

מנה בשרית נוספת להתחיל איתה את הארוחה היא קרפצ'יו בקר – כאן לקחו את המנה הקלאסית ונתנו לה וריאציה מקומית. פרוסות של קרפצ'יו בקר איכותי מונחות על הצלחת, ומעליהן שיני שום קלויות, פרוסות בצל סגול, עלי בזיליקום, חתיכות גדולות של צ'ילי וגבינת פרמז'ן, עם שלוש פרוסות של לחם קלוי בצד (43 שקלים). מנה צבעונית שרכיבים משתלבים היטב, ויוצרים יחד עושר טעמים ומרקמים.

אמנם בהמבורגרים לא נגעו, אבל בכל זאת יש חידוש בתפריט העיקריות – קריספי צ'יקן, מנה שהייתה בעבר בספיישלים וכעת נכנסת לתפריט הקבוע. אלו נתחים של חזה עוף מצופים בפירורי לחם, עשויים היטב, המגיעים שכבה על שכבה בתוך לחמניית המבורגר (54 שקלים). זו מנה מאתגרת לאכילה עקב הגובה שלה, אבל יחד עם הרטבים השונים והלחמנייה המוצלחת, הופכת למנה מענגת.

מוס מסקרפונה. צילום תמוז רחמני
מוס מסקרפונה. צילום תמוז רחמני

יש חידוש גם בתפריט הקינוחים – מסקרפונה, עם שכבות של מוס מסקרפונה בין טוויל וניל, המוגש עם פירות העונה ופיסטוקים (35 שקלים). פרי העונה, בתקופה זו, הם תותים, וזה מתגלה כשילוב מצוין. התותים המתוקים-חמוצים מאזנים את מתיקותם של קרם המסקרפונה ושל רוטב התותים בתוכו הם מונחים; הפיסטוקים מוסיפים טעם ומרקם כיפי; וקרם המסקרפונה, הגם שאינו מהיציבים שפגשנו, יספק את מי שמעדיף קרם כלשהו בקינוח שלו. אופציה נוספת בתפריט היא מילקשייק – וניל או מוקה, כך היה בביקור שלנו (24 שקלים), המגיע, כמתבקש, בכוס זכוכית גדולה עם מנה גדולה של קצפת מעל. מתוק, קר, וטעים במיוחד.

מילקשייק וניל או מוקה. צילום תמוז רחמני
מילקשייק וניל או מוקה. צילום תמוז רחמני

בסך הכל אגאדיר מכירים את הקהל שלהם, יודעים כיצד לשלב בין המנות הוותיקות והמבוקשות לבין מידה נכונה של מנות חדשות, והם עושים זאת היטב.

אגאדיר – *5690

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר