אסקבצ'ה דלעת, טונה אדומה ושד הים בוויניגרט שמן דלעת וצ'ילי אינפרנו

חומרים ל- 6 סועדים:· 1.5 ק"ג דלעת· 6 כפות סוכר חום· 1 כפיתשטוחה מלח· 1 כף שמן גרעיני דלעת · 100 מ"ל מיץ ליים או לימון טרי· חבילה קטנה של עלי מיקרו ונבטים (כוסברה, חמניות, נענע, רוקט, שום)· 4 כפות גרעיני דלעת קלויים· 200 גרם פילה טונה אדומה טרי ופרוס· 600 גרם פילה שד הים טרי (דג מים עמוקים עסיס במיוחד), חתוך ל- 6 ריבועיםלוויניגרט:· 125 מ"ל שמן זית כתית מעולה· 50 מ"ל מיץ ליים· 1 צ'ילי אינפרנו כתום קלוי ומקולף · 2 שיני שום קלופות· 2 כפיות ג'ינג'ר קצוץ· 1 כפית כמון טחון· מעט מלחאופן ההכנה:· מרסקים את כל מרכיבי הוויניגרט בבלנדר ומסננים. · מאדים את הדלעת כ- 10 דקות (עד לדרגת אל-דנטה), ומקררים.· מקלפים את הדלעת ופורסים לריבועים או עיגולים דקים ויפים. משרים את הפרוסות בתערובת של מיץ ליים, סוכר, מלח ושמן גרעיני דלעת. · את שאריות הדלעת קוצצים דק ומערבבים לפי הטעם עם הוויניגרט צ'ילי אינפרנו. · צולים את שד הים במחבת ברזל לוהטת או בגריל עד לדרגת העשייה הרצויה. · להגשת המנה מסדרים בצלחת פרוסות דלעת, ומעליהן מעט עלי מיקרו ונבטים. ממשיכים עם פרוסות שד הים הצלוי ופרוסות טונה נאות שתובלו בנדיבות בשמן זית ומלח. מוסיפים עוד שכבה של עלי מיקרו, נבטים וגרעינים קלויים, ומסיימים בפרוסה נוספת של דלעת. מעל עורמים מעט מבשר הדלעת שעורבב עם הוויניגרט. מקשטים בעלי מיקרו ונבטים, ויוצקים מהרוטב על האסקבצ'ה ומסביב.

חומרים ל- 6 סועדים:
· 1.5 ק"ג דלעת
· 6 כפות סוכר חום
· 1 כפיתשטוחה מלח
· 1 כף שמן גרעיני דלעת
· 100 מ"ל מיץ ליים או לימון טרי
· חבילה קטנה של עלי מיקרו ונבטים (כוסברה, חמניות, נענע, רוקט, שום)
· 4 כפות גרעיני דלעת קלויים
· 200 גרם פילה טונה אדומה טרי ופרוס
· 600 גרם פילה שד הים טרי (דג מים עמוקים עסיס במיוחד), חתוך ל- 6 ריבועים

לוויניגרט:
· 125 מ"ל שמן זית כתית מעולה
· 50 מ"ל מיץ ליים
· 1 צ'ילי אינפרנו כתום קלוי ומקולף
· 2 שיני שום קלופות
· 2 כפיות ג'ינג'ר קצוץ
· 1 כפית כמון טחון
· מעט מלח

אופן ההכנה:
· מרסקים את כל מרכיבי הוויניגרט בבלנדר ומסננים.
· מאדים את הדלעת כ- 10 דקות (עד לדרגת אל-דנטה), ומקררים.
· מקלפים את הדלעת ופורסים לריבועים או עיגולים דקים ויפים. משרים את הפרוסות בתערובת של מיץ ליים, סוכר, מלח ושמן גרעיני דלעת.
· את שאריות הדלעת קוצצים דק ומערבבים לפי הטעם עם הוויניגרט צ'ילי אינפרנו.
· צולים את שד הים במחבת ברזל לוהטת או בגריל עד לדרגת העשייה הרצויה.
· להגשת המנה מסדרים בצלחת פרוסות דלעת, ומעליהן מעט עלי מיקרו ונבטים. ממשיכים עם פרוסות שד הים הצלוי ופרוסות טונה נאות שתובלו בנדיבות בשמן זית ומלח. מוסיפים עוד שכבה של עלי מיקרו, נבטים וגרעינים קלויים, ומסיימים בפרוסה נוספת של דלעת. מעל עורמים מעט מבשר הדלעת שעורבב עם הוויניגרט. מקשטים בעלי מיקרו ונבטים, ויוצקים מהרוטב על האסקבצ'ה ומסביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר