ארוחות צוות במסעדות: מה אוכלים בבר א וין של השף עינב אזגורי

צוות מטבח נשי למהדרין בבר א וין של השף עינב אזגורי
העניין של אודליה בנאי בארוחות צוות החל לפני כמה שנים, כשהתחילה לשמוע משפיות ושפים על ארוחות הצוות שלהם, ואפילו על מנות שעברו מארוחות הצוות לתפריטי מסעדות

שמתם לב לתמונות של ארוחות צוות שכבשו את האינסטגרם והפייסבוק? נכון שלא פעם חשבתם שהמנות האלה נראות די טובות? העניין שלי בארוחות צוות החל לפני כמה שנים, כשהתחלתי לשמוע משפיות ושפים על ארוחות הצוות שלהם, ואפילו על מנות שעברו מארוחות הצוות לתפריטי מסעדות (למשל, 'סלט מוטי' של מסעדת הדסון, שנולד בשנת 2001 במסעדת אודיאון בארוחת צוות שהכין מתן אברהמס).

ארוחות צוות היוו גם נושא לספרים, ביניהם: Off The Menu של Marissa Guggiana על ארוחות צוות במסעדות ידועות בארה"ב. גם השף הספרדי פראן אדרייה – הבעלים והשף הכוכב של elBulli, כתב ספר שהתבסס על ארוחות הצוות במסעדה ונקרא La Comida De La Fmilia (הארוחה של המשפחה). Melicia Phillips ו- David Waltuck  כתבו ספר עם מתכונים של ארוחות הצוות במסעדת Chanterelle הניו-יורקית. Family Table של מייקל רומנו נכתב על ארוחות הצוות בקבוצת המסעדות של דני מאייר בארה"ב.

ארוחות הצוות מתקיימות בסופי שבוע, בין הבראנץ' לסרוויס הערב
ארוחות הצוות מתקיימות בסופי שבוע, בין הבראנץ' לסרוויס הערב. צילום עינב אזגורי

אומרים שהסקרנות הרגה את החתול. אני אמנם לא חתול, אבל איכשהו החלטתי שהסקרנות אינה בריאה לי, וכך נולד הרעיון להצטרף לארוחות צוות ולכתוב תעודות זהות שלהן. הצוות הראשון שהסכים לארח אותי, היה צוות המטבח הנשי למהדרין בבר א וין של השף עינב אזגורי. אזגורי מעלה לאינסטגרם תמונות של ארוחות הצוות. המנות תמיד נראות טוב והטבחיות שמחות. לכן קפצתי על ההזדמנות לפני שהן יתחרטו, והצטרפתי לארוחת צוות בשבת.

המסעדה: בר א וין – בר יין שמציע מנות ביסטרו צרפתיות, תפריט בראנץ' שחיתותי בסופי שבוע, וכמובן תפריט יין מגוון. בימי שני מתקיימים כאן ערבי "ג'ם סשן דגים", בהם השף מכין מנות הפתעה בהתאם לדגים ולפירות הים שקיבל מספק הדגים שלו. מלבד השף, צוות המטבח מורכב מנשים בלבד.

שף: עינב אזגורי

מתי אוכלים: ארוחות הצוות מתקיימות בסופי שבוע, בין הבראנץ' לסרוויס הערב. באמצע השבוע המסעדה פתוחה רק בערב.

מי אוכלים: צוות המטבח וצוות הפלור. בדרך כלל הטבחיות יושבות יחד, והשף מצטרף אליהן (הפעם תפסתי לו את המקום).

מה אוכלים: בימי שישי מכינים ארוחה מיוחדת, ומזמינים עבורה מראש חומרי גלם (פרגיות, בשר להמבורגרים). בשבתות אוכלים מנות שנשארו מהבראנץ', ומוסיפים להן ירקות ופחמימות.

מי מכינה: אין תורנות או תפקידים קבועים. מי שיש לה זמן, מכינה מנה. לפעמים כמה טבחיות מכינות מנות שונות, ואז הארוחה מעניינת במיוחד.

בשבתות אוכלים מנות שנשארו מהבראנץ', ומוסיפים להן ירקות ופחמימות
בשבתות אוכלים מנות שנשארו מהבראנץ', ומוסיפים להן ירקות ופחמימות. צילום עינב אזגורי

אז מה אכלנו: עוף מטוגן – מנת בראנץ'. "פרגיות" מושרות ברוויון ותבלינים. בבראנץ' העוף מוגש על וופל עם סירופ מייפל וציר עוף (כראוי למנת בראנץ' מושחתת). סלט ביצים – מנת בראנץ'. סלט ביצים עם בצל מקורמל, שומן בייקון ופרוסות בייקון קצוצות. סלט עגבניות – סלט קצוץ דק עם הרבה עשבי תיבול ופלפל חריף. רוטב מקסיקני – הוכן במקור עבור מנה שתכננו להכין לארוחת הצוות. בסופו של דבר אכלנו את העוף המטוגן, אבל הטבחיות סרבו לוותר על הרוטב המתובל והחריף שהכינו (חריף מדי עבורי, לכן לא טעמתי ממנו). היו על השולחן גם אורז לבן, ביצים חצי קשות, וקנקן של פרוזה (Froza) – משקה תות, יין רוזה ומרטיני ביאנקו (תותית על סטרואידים, אם תרצו).

מה חשבתי: ארוחה טובה מאוד ומאוזנת. היו בה חלבונים בשפע, פחמימות וירקות (טוב, היה בה גם לא מעט שומן). העוף המטוגן היה עסיסי, רך, מתובל היטב וטעים להפליא (התביישתי, לכן אכלתי רק חתיכה אחת). סלט הביצים היה שונה מכל סלט ביצים שאכלתי אי פעם, בזכות הבצל המקורמל ושומן הבייקון (בואו נודה, בייקון זה החיים, והוא עושה טוב כמעט לכל מנה). אורז לבן עם סלט ירקות הוא אחד הדברים האהובים עלי, ומסתבר שלא רק עלי, כי גם השף לקח לו צלחת כזו. את הפרוזה טעמתי בהזדמנות קודמת, והוא טעם נרכש. בן זוגי שיחיה, מוכן לשתות גלונים ממנו. אני שותה בשמחה, כל מרכיב שלו לחוד. בסך הכל, זהו משקה קיצי שמח להפליא.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר