גלילות חציל ברוטב עגבנית

חומרים ל- 6 מנות:3 חצילים צרים, מוצקים וקלים, פרוסים לפרוסות אורך דקות (כ– 18 פרוסות) בעובי 4 מ"מ (את הצדדים ניתן לחתוך לקוביות ולשמור לרוטב)שמן זית להברשה1 חבילה גבינת פרומעז פרוסה ל– 18 פרוסותכ– 4-5 כפות פסטו סמיך כ– 50 גרם גבינה צהובה מגוררת, רצוי מוצרלהפטרוזיליה קצוצה לבזיקהחצי כמות רוטב עגבניות אופן ההכנה: מדליקים את גריל התנור לחום בינוני עד גבוה.מברישים את פרוסות החציל בשמן זית, ממקמים על נייר כסף בתבנית כ– 7-10 ס"מ ממקור החום, וצולים בגריל עד שכמעט מוכן כ– 4 דקות מכל צד (נמנעים מחריכה), ושומרים את הפרוסות בערימה.משמנים תבנית אפייה (20 על 25 ס"מ), ומחממים תנור לחום בינוני עד גבוה.שוטחים פרוסת חציל, שמים עליה פרוסת גבינה וכ– ¼ כפית פסטו, ומגלגלים לרולדה. מניחים בתבנית כש"התפר" כלפי מטה, וכך עם כל הפרוסות.יוצקים את רוטב העגבניות על כל הגלילות בצורה שווה, ומכניסים לתנור מכוסה קלות בנייר כסף לכ- 30 דקות.מסירים את נייר הכסף, בוזקים את הגבינה המגוררת מעל, וממשיכים לאפות עד שהגבינה נמסה ומזהיבה קלות עוד 15 דקות. בוזקים פטרוזיליה קצוצה.מגישים חם עם סלט רענן ולחם טרי.

חומרים ל- 6 מנות:
3 חצילים צרים, מוצקים וקלים, פרוסים לפרוסות אורך דקות (כ– 18 פרוסות) בעובי 4 מ"מ (את הצדדים ניתן לחתוך לקוביות ולשמור לרוטב)
שמן זית להברשה
1 חבילה גבינת פרומעז פרוסה ל– 18 פרוסות
כ– 4-5 כפות פסטו סמיך
כ– 50 גרם גבינה צהובה מגוררת, רצוי מוצרלה
פטרוזיליה קצוצה לבזיקה
חצי כמות רוטב עגבניות

אופן ההכנה:
מדליקים את גריל התנור לחום בינוני עד גבוה.
מברישים את פרוסות החציל בשמן זית, ממקמים על נייר כסף בתבנית כ– 7-10 ס"מ ממקור החום, וצולים בגריל עד שכמעט מוכן כ– 4 דקות מכל צד (נמנעים מחריכה), ושומרים את הפרוסות בערימה.
משמנים תבנית אפייה (20 על 25 ס"מ), ומחממים תנור לחום בינוני עד גבוה.
שוטחים פרוסת חציל, שמים עליה פרוסת גבינה וכ– ¼ כפית פסטו, ומגלגלים לרולדה. מניחים בתבנית כש"התפר" כלפי מטה, וכך עם כל הפרוסות.
יוצקים את רוטב העגבניות על כל הגלילות בצורה שווה, ומכניסים לתנור מכוסה קלות בנייר כסף לכ- 30 דקות.
מסירים את נייר הכסף, בוזקים את הגבינה המגוררת מעל, וממשיכים לאפות עד שהגבינה נמסה ומזהיבה קלות עוד 15 דקות. בוזקים פטרוזיליה קצוצה.
מגישים חם עם סלט רענן ולחם טרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר