דגים על האש במרינדה

כל דג טרי יכול להתאים לצלייה על האש. ניתן להשתמש בדניס, לברק, מוסר ים, לוקוס, פרידה, בקלה טרי ועוד, ובכמעט כל תיבול שעולה על הדעת ומתיישב עם החך. בבחירת הדגים המתאימים לכל מנה, מומלץ להתייעץ עם מוכר הדגים במעדנייה המורשית, שמכיר את יתרונותיו וחסרונותיו של כל דג, ויוכל להנחות אתכם בנוגע לזמן הבישול הנדרש, שילוב הטעמים וכו'.לאחר שבחרנו את הדג, משך הצלייה משמעותי ביותר, ויש להתאם אותו לגודל הדג ואופן החיתוך. פילה של דג – זמן הצלייה נע בין 2-3 דקות לכל צד. דג שלם במשקל של כ- 550 גר', יש לצלות במשך כ- 4-5 דקות מצד אחד, ולאחר מכן להפוך לצד השני למשך 3-4 דקות נוספות. לדג יותר גדול – להוסיף עוד 1-2 דקות לכל צד.הצעה לתיבול דגים על האש:מערבבים בקערה 1/4 כוס שמן זית או 1/2 חבילה חמאה, 1/2 כוס יין לבן, מיץ משני לימונים, 8 שיני שום קצוץ, מעט פטרוזיליה או נענע, מלח ופלפל. במידה ומשתמשים בחמאה ולא בשמן זית, יש להניח את הסיר על הגחלים עד להמסה. את הרוטב שמתקבל יש למרוח בשפע על צדי הדג ובין החריצים שחרצתם בדג, תוך כדי צלייה.מרינדה ים תיכונית לתיבול דגים:המרינדה מתאימה לרוב סוגי הדגים המתאימים לצלייה, טיגון או אפייה (דניס, לברק, מוסר ים, לוקוס, פרידה, בקלה טרי וכו').מצרכים (מתאים ל-1 ק"ג דגים):מלח לפי הטעם5-6 שיני שום כתושותגרידת לימון מ-2 לימונים1/3 כוס שמן זית1 כפית גרגרי פלפל שחור כתושים גס2 כפות תערובת עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה או כוסברה, שמיר, תימין, טרגון וכו')1 כף כורכום (לא חובה)1 כפית זרעי כוסברה קלויים וכתושים גס (לא חובה)אופן ההכנה:מערבבים את כל הרכיבים יחד (ניתן לטחון במעבד מזון).מושחים את שני צידי הדגים במרינדה.מניחים את הדגים בתוך המשרה והופכים מידי דקה-שתיים על מנת שהטעמים ייספגו היטב. לאחר כ-5 דקות הדגים מוכנים להכנה.

כל דג טרי יכול להתאים לצלייה על האש. ניתן להשתמש בדניס, לברק, מוסר ים, לוקוס, פרידה, בקלה טרי ועוד, ובכמעט כל תיבול שעולה על הדעת ומתיישב עם החך.
בבחירת הדגים המתאימים לכל מנה, מומלץ להתייעץ עם מוכר הדגים במעדנייה המורשית, שמכיר את יתרונותיו וחסרונותיו של כל דג, ויוכל להנחות אתכם בנוגע לזמן הבישול הנדרש, שילוב הטעמים וכו'.

לאחר שבחרנו את הדג, משך הצלייה משמעותי ביותר, ויש להתאם אותו לגודל הדג ואופן החיתוך.
פילה של דג – זמן הצלייה נע בין 2-3 דקות לכל צד.
דג שלם במשקל של כ- 550 גר', יש לצלות במשך כ- 4-5 דקות מצד אחד, ולאחר מכן להפוך לצד השני למשך 3-4 דקות נוספות.
לדג יותר גדול – להוסיף עוד 1-2 דקות לכל צד.

הצעה לתיבול דגים על האש:
מערבבים בקערה 1/4 כוס שמן זית או 1/2 חבילה חמאה, 1/2 כוס יין לבן, מיץ משני לימונים, 8 שיני שום קצוץ, מעט פטרוזיליה או נענע, מלח ופלפל.
במידה ומשתמשים בחמאה ולא בשמן זית, יש להניח את הסיר על הגחלים עד להמסה.
את הרוטב שמתקבל יש למרוח בשפע על צדי הדג ובין החריצים שחרצתם בדג, תוך כדי צלייה.

מרינדה ים תיכונית לתיבול דגים:
המרינדה מתאימה לרוב סוגי הדגים המתאימים לצלייה, טיגון או אפייה (דניס, לברק, מוסר ים, לוקוס, פרידה, בקלה טרי וכו').
מצרכים (מתאים ל-1 ק"ג דגים):
מלח לפי הטעם
5-6 שיני שום כתושות
גרידת לימון מ-2 לימונים
1/3 כוס שמן זית
1 כפית גרגרי פלפל שחור כתושים גס
2 כפות תערובת עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה או כוסברה, שמיר, תימין, טרגון וכו')
1 כף כורכום (לא חובה)
1 כפית זרעי כוסברה קלויים וכתושים גס (לא חובה)

אופן ההכנה:
מערבבים את כל הרכיבים יחד (ניתן לטחון במעבד מזון).
מושחים את שני צידי הדגים במרינדה.
מניחים את הדגים בתוך המשרה והופכים מידי דקה-שתיים על מנת שהטעמים ייספגו היטב.
לאחר כ-5 דקות הדגים מוכנים להכנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר