החומוסיה של זרזיר בכרמי יוסף – למטיילים ולמי שרעב

מנת טעימות של זרזיר
לרוכבי אופניים ומשפחות מטיילות, החומוסיה של זרזיר בכרמי יוסף פתוחה גם בשבת, ומציעה אוכל טעים וזול יחסית. התפריט כולל שמונה סוגי חומוס הנעשה כל יום טרי
זוהר בר און הוא זרזיר
זוהר בר און הוא זרזיר, צילום פאולין שובל

למרות ועל אף ה- WAZE הגענו בשישי בבוקר למרכזון המסחרי של כרמי יוסף. למרות ועל אף, כי אם תזינו את הכתובת 'הגפן 1 כרמי יוסף' לפיה נסענו – תגיעו לרחוב הגפן במושב צלפון. אז פשוט כתבו 'כרמי יוסף' ותשאלו איפה המרכז המסחרי. למה זה חשוב? כי הרבה מאוד משפחות וזוגות מטיילים באזור בסופ"שים, חגים, חופשות וסתם כך. רעב מתעורר אצל כולם, ורעב החומוס והסלטים והמאכלים הנלווים אליו, הוא אחד מסוגי הרעב המוכרים ביותר, וזול יחסית להשביע אותם, בוודאי אם מדובר במשפחה.

החומוסיה פתוחה גם בשבת
החומוסיה פתוחה גם בשבת, צילום פאולין שובל

מסע הכומתה לחומוסיה של זרזיר (לא כשרה, אך כל חומרי הגלם כשרים) הגביר לנו את התיאבון, והגענו בשלים לארוחת בוקר דשנה אותה הכין לנו זוהר בר און – הלא הוא 'זרזיר', כשבונוס קיבלנו את סיפורו האישי, וכדובדבן על הקצפת קיבלנו את ראש המועצה האזורית גזר, פטר וייס, שישב בשולחן לידנו והתגלה כפרטנר מעניין לשיחה. זוהר בן 52, נשוי ואב לשניים, עוזב קיבוץ שאוהב לבשל, עוסק באוכל מאז ומתמיד, ומי שמבשל בבית. שנים הוא עבד בתעשיית ההיי-טק, ובמשבר של 2008 מצא את עצמו בבית ללא עבודה. מספר חודשים ישב בבית, ואז החליט לעסוק בבישול והאכלת אנשים. חיבתו לחומוס הובילה אותו להבנה שזה מה שהוא יעשה. הוא נסע בארץ, טעם, קלט כי הכיוון של אוכל פשוט הוא הכי נכון. "לאכול ב- 25-30 שקל ולא במסעדה של 150 שקל", הוא אומר. תחילה הוא הכין, ניסה, נתן לחברים ומשפחה לטעום. לאחר מספר חודשים הגיע לטעם הנכון של החומוס, וביוני 2009 פתח את החומוסיה בכרמי יוסף.

שמונה מנות חומוס שונות
שמונה מנות חומוס שונות, צילום פאולין שובל

מה יש כאן לאכול? האמת שהמגוון גדול יחסית למקום קטן כזה (40 מקומות ישיבה, חלקם בחוץ). יש לו שמונה סוגי חומוס הנעשה כל יום מחומרי גלם טבעיים וטריים, ביניהם חומוס טחינה, מסבחה, חומוס פטריות, חומוס צנובר, חומוס פול, במחירים בין  25 ל- 30 שקלים. יש גם מנת טעימות המתאימה לזוג (או לאחד שהגיע רעב מאוד), הכוללת חומוס, חומוס פול, מסבחה, שקשוקה, סלט ופלאפל – 80 שקלים. עוד בתפריט המבורגר, קבב, נקניקיות חריפות, לילדים שניצלונים וצ'יפס. יש גם קובה פטריות, לבאנה, צ'יפס בטטה, סלט קצוץ דק, וזה לא הכל. אם תגיעו בשבת בבוקר תוכלו להזמין ג'חנון עם ביצה ורסק (20 שקלים).

צ'יפס בטטה לוהט - מומלץ
צ'יפס בטטה לוהט – מומלץ, צילום פאולין שובל

לשולחן שלנו הוגשו חומוס עם פול, שקשוקה לוהטת חרפרפה וטעימה, טחינה, לבאנה, סלט ירקות מושקע, צ'יפס בטטה לוהט, פלאפלים שזה עתה יצאו ממרחשת הטיגון, וחמוצים. נשמע הרבה, היה הרבה, ושנינו השתלטנו על הארוחה כמעט בלי לגעת בפיתות הטריות – מי צריך? תה עם נענע עזר להרוות את הצמא ולהפחית את כבדות החומוס פול. שבענו? מאוד. נהנינו? מאוד מאוד.

זוהר מספר שבמשך השבוע מגיעים אליו מהאזור, אך רוב הפעילות כאן בשישי-שבת, עם סועדים שמגיעים אליו מכל הארץ – חוץ מאלה שה- WAZE לקח אותם כנראה למקום אחר.

 

החומוסיה של זרזיר  – מרכז מסחרי, הגפן 1 כרמי יוסף, 08-9762535, 052-5333256; פתוח ב'-ה' (א'  סגור)  09:00 – 19:00, ו' 09:00 – 15:00, שבת 09:00 – 16:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר