יאקימונו רוטשילד: חוגגים את הולדת קיסר יפן

גם הג'ינג'ר המתלווה למנות הסושי שונה מהרגיל ומתעלה מעליו הודות לעובדה שמכינים אותו במקום
יום ההולדת של הקיסר הוא תירוץ מצוין להזמין מקום בסניף רוטשילד של יאקימונו ולחוות את תפריט הטעימות. לא בטוח שתרגישו כמו בני מלוכה אבל ההנאה שלכם בכל מקרה מובטחת

 ביום ראשון 23 בדצמבר ציינו ביפן את יום הולדתו של אקיהיטו, קיסר יפן אשר עתיד בקרוב מאוד לפרוש מתפקידו. באותו היום השיק סניף רוטשילד של רשת המסעדות יאקימונו תפריט טעימות חדש – קאייסקי, המבוסס על הקולינריה היפנית. ליתר דיוק מדובר בתפריט מחודש. תפריט טעימות הוא חלק קבוע מההצע של המסעדה, והשינוי שנעשה בו מתבטא בשני היבטים עיקריים: חלק מהמנות השתנו ונוספו לו שתיים חדשות, והמחיר עלה ב- 5 שקלים לסועד ל- 190 שקלים, כשהתפריט מיועד לשני אנשים ומעלה.

הסכום עשוי להישמע גבוה, אבל התמורה שמציעים ביאקימונו הולמת את המחיר. מדובר בלא פחות מ-13 מנות, המתחילות עם סונומונו – מנת מחמצים יפנים, סלט אצות ומלפפונים, סלט היזיקי ונבטים, ופרוסות צנון כבוש; ומגיעות עד מנה מוכרת ומוצלחת של בלק קוד – דג קוד שחור המושרה במרינדת מיסו, לצד אטריות שעועית. התפריט בנוי באופן חכם, כך שהוא עובר ממנות קלילות וקרות עד למנות הגדולות והחמות.

ההקפדה ארוכת השנים של המסעדה על חומרי הגלם ואופי השימוש בהם, ניכרת היטב כבר במנת הפתיחה. גם מי שלא אוהב סלטי אצות עקב הטעם הימי שלהן, ייהנה מסלט האצות והמלפפונים המצוין, שטעם ים אין לו. מנת הטמפורה ייחודית הודות לבלילה העדינה בה משתמשים כאן, העוטפת שרימפס וירקות שונים. גם הג'ינג'ר המתלווה למנות הסושי שונה מהרגיל ומתעלה מעליו, הודות לעובדה כי מכינים אותו במקום.

מה עוד בתפריט? אחת המנות החדשות היא נאסו האשמי, כלומר קוביות חציל ברוטב מיסו מיוחד עם פולי סויה ירוקים. זו אחת המנות הראשונות התפריט, מנה חמה, קלילה, עם טעמים מאוזנים, שהיינו שמחים לאכול ממנה עוד ועוד. לקראת סיום הארוחה מגיעה מנה חדשה נוספת – ג'אגימו מאנג'ו, כלומר באן יפני העשוי ממחית תפוח אדמה ובמילוי פירה שרימפס. תשכחו מלחמניות הבאן הידועות – המנה מזכירה בצורתה את הבאן המוכר, אבל אי אפשר לאכול אותה ביד. זה למעשה כדור גדול של תפוח אדמה, ובתוכו שרימפס מתובל נכון וקצוץ היטב. לא ברור לנו מדוע הוא מוגדר בתור פירה, ובכל זאת נהנינו משילוב הרכיבים והטעמים.

בין 13 המנות יש את המאגורו פפר – נתחי טונה צרובה ופרוסות לימון ברוטב סויה וג'ינג'ר. זו מנה שעשויה להפתיע אתכם – אוכלים פרוסת טונה עם פרוסת לימון דקיקה, ושילוב החמיצות של הלימון עם חריפות הפלפל והמליחות של הרוטב, עושים רק טוב לטונה. כמובן יש מספר מנות סושי, כולל גומה סושי מורי, מנה וותיקה של הרשת: מדובר בכדורי סושי העטופים טונה, המוגשים על גבי טחינה יפנית מיוחדת.

יום ההולדת של הקיסר הוא תירוץ מצוין להזמין מקום בסניף רוטשילד של יאקימונו, ולחוות את תפריט הטעימות. לא בטוח שתרגישו כמו בני מלוכה, אבל ההנאה שלכם בכל מקרה מובטחת.

יאקימונו רוטשילד – רוטשילד 19 תל אביב. 03-5175171/2. א' – ש': 12:00-0:30, עסקיות א' – ו': 12:00-17:00, תפריט טעימות א' – ו'  17:00-23:00, טעימות שבת: 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר