כשבירה Blanc 1664 פוגשת מקרון

המנות משתלבות היטב עם הקלילות היחסית של הבירה והניחוח ההדרי שלה. צילום אנטולי מיכאלו
ב-20 במרץ יחול יום המקרון הבינלאומי. לרגל יום זה יצר מותג הבירה הצרפתית Blanc 1664 יחד עם EatWith סדרה חד פעמית של ארוחות מיוחדות שיתרחשו ב-19-21 במרץ 2020

שיתוף פעולה יצירתי חדש מתרחש ממש בקרוב, והכל בזכות הבירה הצרפתית Blanc 1664 (מבית קרלסברג IBBL) כחלק מקידום הבירה בישראל פנו מנהלי המותג ל-EatWith, ויחד הם יצרו סדרה חד פעמית של ארוחות מיוחדות שיתרחשו ב-19-21 במרץ 2020. מדוע דווקא אז? משום שב-20 במרץ יחול יום המקרון הבינלאומי (Jour du Macaron), קינוח צרפתי ידוע במיוחד.

שישה שפים לוקחים חלק בפרויקט, כל אחד מציע ארוחה מסוג אחר: ארז גולקו, חגי אבירם, אורית חצור, יונתן גלעדי, שני רעות מ'סלון אוכל', ותומר חווה. המכנה המשותף הוא שכל ארוחה תכלול מנה אחת שנוצרה בהשראת המקרון, בין תוך שילוב של מקרון במנה ובין אם לא. הארוחות ילוו כמובן בבירה הצרפתית.

מרק עם רביולי ממולא בבייקון ועשבי תיבול של גלעדי. צילום שחר בן-פורת
מרק עם רביולי ממולא בבייקון ועשבי תיבול של גלעדי. צילום שחר בן-פורת

במפגש מקדים לפרויקט, הזדמן לנו לטעום אחדות מהמנות שייכללו בארוחות המתוכננות. למשל, "מקרון" קרודו פלמידה אדומה של אבירם – מנה הכוללת צנונית שחורה, פלפל אדום, זיתי קלמטה ובצלי שאלוט; או מקרון סלק של סלון אוכל – עם גבינת פילרדון, קונפי שרי, חציל מעושן ואבקת שמן זית. שתי המנות המיוחדות האלה כוללות בתוכן מקרון ממשי, אבל אחרות – לא.

Cordon Blue של גלעדי. צילום אנטולי מיכאלו
Cordon Blue של גלעדי. צילום אנטולי מיכאלו

למשל, Cordon Blue של גלעדי – קורדון בלו עם גבינת אמנטל, אוכמניות וסלט תפוחי אדמה. היכן המקרון? אז זהו, אין, והקורדון בלו מזכיר בצורה את העוגייה המפורסמת. זו דוגמה למקרה בו צריך להסביר לנו את הקשר כדי שנבין אותו לגמרי, אבל זה לא ממש משנה: זו הייתה אחת המנות הטובות שאכלנו. גם המרק עם הרביולי הממולא בבייקון ועשבי תיבול של גלעדי היה מצוין – מרק צלול ושמנוני, ובתוכו רביולי ענק שמייצג את המקרון, ממולא כהוגן בתערובת מעט חריפה.

מקרון פיסטוק פתוח של אורית חצור. צילום אנטולי מיכאלו
מקרון פיסטוק פתוח של אורית חצור. צילום אנטולי מיכאלו

יש עוד: עוגיית ירקנים צרפתית של חווה – מורכבת מבצק פריך, ארטישוק ירושלמי, טימין, וקרם פטריות פורצ'יני; או מקרון פיסטוק פתוח של אורית חצור – מקרון פיסטוק פתוח, ועליו סביצ'ה דג קלאסי בקולי סלק ואבוקדו. מנות אחרות אינן קשורות כלל וכלל למקרון, כמו פאי לימון מעולה עם תותים בבלסמי ושמנת, גם היא של חצור.

קרודו פלמידה אדומה של אבירם. צילום שחר בן-פורת
קרודו פלמידה אדומה של אבירם. צילום שחר בן-פורת

המנות שטעמנו משתלבות היטב עם הקלילות היחסית של הבירה והניחוח ההדרי שלה. שילוב מצוין לעונת האביב, בתקווה שימי הקורונה יחלפו בקרוב לבלי שוב.

המחיר מ-294 שקלים למשתתף, כולל בירה ללא הגבלה. הצטרפות באתר.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר