לייזה פאנלים- יומן מטבח קטן של עקרת בית גדולה!

המאכלים בספר מייצגים את הצורך של אימהות לעשות ג'אגלינג בין קריירה לבית. צילום הכריכה דניאל לילה
חגית ביליה היא האישה העומדת מאחורי הבלוג לייזה פאנלים, שלפי המדווח יש לו עשרות אלפי כניסות בחודש. עתה יצא לאור הספר השני שלה

לייזה פאנלים

יומן מטבח קטן של עקרת בית גדולה!

מאת חגית ביליה

עורכת אחראית קרן אורי

עריכה קולינרית אורלי פלאי-ברונשטיין

עריכה לשונית שלומית דוידוביץ'

עיצוב עדה ורדי

צילומים חגית ביליה, גיא בהר, דניאל ליליה (כריכה)

איורים מיכאל (מיש) רוזנוב

הוצאת מודן

המחיר 98 ₪

חגית ביליה היא האישה העומדת מאחורי הבלוג לייזה פאנלים, שלפי המדווח יש לו עשרות אלפי כניסות בחודש. עתה יצא לאור הספר השני שלה, והיא אומרת: "בגלל שכשלתי בשילוש הקדוש , קריירה, בית, ילדים. בחרתי בית. אחרי 20 שנות קריירה, כשכל בוקר התלבשתי, התאפרתי, פיזרתי והגעתי לעבודה, מצאתי את עצמי כל בוקר מבשלת, מכבסת, מקפלת, מניקה, מסדרת, מאווררת, שוטפת. בקיצור: עקרת בית מוזנחת, או בראשי תיבות – עב"מ. בחמש שנים האחרונות ביליתי בסמרטוטים שהיו עליי ובידיי בזמן שהחברות שלי שיכללו קריירות, חידדו משכורות, אבל גם אני שיכללתי את עצמי והפכתי לעקרת בית גדולה. למרות שהיה סימן שאלה גדול האם לעזוב את העבודה, את ההכנסה הקבועה, החלטתי לקחת סיכון, לעצור רגע את היום יום, להישאר בבית, לקבל את הילדים, לאכול אתם צהריים".

מתוך כל אלה נולד הבלוג של "לייזה פאנלים", כשהסיפורים הקטנים שלה גרמו להזדהות גדולה ברשת. אל תוך הסיפורים נכנסו גם מתכונים וצילומים פשוטים אבל אותנטיים של הסירים, המחבתות הרוחשות והמנות החדשות  שהומצאו על ידי ביליה, שאוהבת את המטבח. חגית, שחזרה בינתיים לעבודה, מבינה את הצורך של אימהות כמוה לעשות ג'אגלינג  בין קריירה לבית, ולתת למשפחה את הכי טוב והכי בריא, כשעבורן הוא משימה קשה ומעייפת, ולפיכך יצרה ספר מתכונים זה, שהמאכלים בו מייצגים את כל אלה, את מגוריה ליד שוק הכרמל, את המוצא המרוקאי שלה, ומה לא.

הפרקים בספר: סלטים – ביניהם סלט כמו אורנה ואלה (בטח עכשיו כשהאורגינל נסגר), סלט כרוב עם ברוקולי ופרג, סלט שעועית לבנה  ופלפלים קלויים, וגם זה: סלט סלק, שומשומין ורימונין. בין המרקים –  מרק עדשים למכור את הבכורה, מרק כפרי של חורף ואיטלקי, ומרק קובה סלק. בפרק ירקות בצלחת תמצאו בין השאר תוספת מהממת של כרובית ותפוחי אדמה, שעועית ירקה במיסו ואצות, ושומר עם אפונה עדינה. בפרק הסירים: מקלובה קלה-קלה, סיר קציצות ברוטב עגבניות עם אפונה ופתיתים – הכל בסיר, קוביות סלמון עם חומוסים ופלפל חריף. על השאלה: יש משהו לקינוח, עונה ביליה עם חיתוכיות ריבה, בלינצ'ס סוף, סינבון גוליבר, עוגת סודוקו ללא קמח – כנראה שהכי הרבה היא אוהבת את הקינוחים, לפי השמות היצירתייים שניתנו למתכונים בפרק זה. יאללה למטבח, עושה חשק להתחיל לבשל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר