מוסר אפוי בנוסח יהודי

המתכון הזה אמנם הומצא בספרד, אבל היהודים הם שהמציאו אותו וגם לקחו אותו משם כשגורשו בסוף המאה ה-15, והפיצו אותו לכל ארצות הים התיכון בהם התיישבוחומריםמוסר במשקל 2 קילושלושת רבעי כוס שמן זית6 בצלים בינוניים, פרוסים10 שיני שום שלמות2 פלפלים אדומים חריפים, קטנים וטריים, פרוסים וללא גרעינים6 עגבניות בשלות, קצוצות גס1 כף רסק עגבניות, מדולל במעט מים חמיםזר פטרוזיליה, קצוץ בינוני2 כפיות מלח דק3 לימונים1 כף כורכום 1 כפית כמון2 כוסות מים1 כף מלח גסחצי כוס צנוברים קלויים הכנהמחממים תנור לחום של 180 מעלות. מניחים את הדג בתבנית או בצלחת אובאלית חסינת חום.מחממים את השמן במחבת על להבה בינונית ומטגנים את פרוסות הבצלים עד לשקיפות. מוסיפים את שיני השום, הפלפלים האדומים, העגבניות, רסק העגבניות המדולל, הפטרוזיליה והמלח. מבשלים חמש דקות נוספות, ויוצקים על הדג.סוחטים את הלימונים לכוס, מוסיפים את הכורכום והכמון ומערבבים היטב במזלג. משלימים מים עד לסוף הכוס ומערבבים, יחד עם כוס מים נוספת, בקערה. יוצקים את מיץ הלימון על הדג וזורים עליו מלח גס. מכניסים למדף המרכזי בתנור, למשך כחצי שעה. מדי פעם פותחים את התנור ומרטיבים את הדג ברוטב. אם הרוטב מתייבש מהר בזמן האפייה, אפשר להוסיף מעט מים. קולים את הצנוברים עד להשחמה נאה. כדי לוודא שהדג מוכן, מכניסים סכין ליד סנפיר הגב ומוודאים שהבשר נפרד בקלות מהאדרה. מפזרים על הדג את הצנוברים ומניחים במרכז השולחן.

המתכון הזה אמנם הומצא בספרד, אבל היהודים הם שהמציאו אותו וגם לקחו אותו משם כשגורשו בסוף המאה ה-15, והפיצו אותו לכל ארצות הים התיכון בהם התיישבו

חומרים
מוסר במשקל 2 קילו
שלושת רבעי כוס שמן זית
6 בצלים בינוניים, פרוסים
10 שיני שום שלמות
2 פלפלים אדומים חריפים, קטנים וטריים, פרוסים וללא גרעינים
6 עגבניות בשלות, קצוצות גס
1 כף רסק עגבניות, מדולל במעט מים חמים
זר פטרוזיליה, קצוץ בינוני
2 כפיות מלח דק
3 לימונים
1 כף כורכום
1 כפית כמון
2 כוסות מים
1 כף מלח גס
חצי כוס צנוברים קלויים

הכנה
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מניחים את הדג בתבנית או בצלחת אובאלית חסינת חום.

מחממים את השמן במחבת על להבה בינונית ומטגנים את פרוסות הבצלים עד לשקיפות. מוסיפים את שיני השום, הפלפלים האדומים, העגבניות, רסק העגבניות המדולל, הפטרוזיליה והמלח.

מבשלים חמש דקות נוספות, ויוצקים על הדג.

סוחטים את הלימונים לכוס, מוסיפים את הכורכום והכמון ומערבבים היטב במזלג.

משלימים מים עד לסוף הכוס ומערבבים, יחד עם כוס מים נוספת, בקערה. יוצקים את מיץ הלימון על הדג וזורים עליו מלח גס.

מכניסים למדף המרכזי בתנור, למשך כחצי שעה. מדי פעם פותחים את התנור ומרטיבים את הדג ברוטב. אם הרוטב מתייבש מהר בזמן האפייה, אפשר להוסיף מעט מים.

קולים את הצנוברים עד להשחמה נאה. כדי לוודא שהדג מוכן, מכניסים סכין ליד סנפיר הגב ומוודאים שהבשר נפרד בקלות מהאדרה.

מפזרים על הדג את הצנוברים ומניחים במרכז השולחן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר