מסעדת כרמי העיר בשוק מחנה יהודה: ארוחה חמה ל- 400 קשישים והומלסים מדי יום

בתוך המסעדה יושבים בשקט קשישים והומלסים, שכ- 400 מהם מקבלים בחינם ארוחת צהרים חמה ומזינה, כל יום, כל השבוע – כל השנה. הם נהנים מאוכל ביתי פשוט ומזין, כמו פלפל ממולא בבשר, מפרום, קוסקוס עם ירקות ובשר

שוק מחנה יהודה הוא מקום מלא חיים, תוסס, בו מגוון עצום של מזון צבעוני, טרי ומפתה. שלל מסעדות מכל הסוגים והמינים מציעות מטעמים כמעט מכל הסוגים; בין אם מדובר בפלאפל אסלי, חומוס, עלי גפן ממולאים, או מסעדות שפים צעירים וטרנדיים.

לעוברים ושבים, השוק מייצג מטלת קניות שבועית, שעת בילוי משפחתית, ואפילו אתר תיירות אופנתי. אבל לרבים אחרים השוק מציע ביטחון, נחמה ומנוחה, בזכות מסעדה אחת ומיוחדת – מסעדת כרמי העיר הממוקמת ברחוב אגריפס.

שם, בתוך המסעדה יושבים בשקט קשישים והומלסים, שכ- 400 מהם מקבלים בחינם ארוחת צהרים חמה ומזינה, כל יום, כל השבוע – כל השנה. הם נהנים מאוכל ביתי פשוט ומזין, כמו פלפל ממולא בבשר, מפרום, קוסקוס עם ירקות ובשר.

הנה תפריט שתי ארוחות צהרים בכרמי העיר:
יום 1: מרק ירקות, מנה עיקרית עוף ברוטב טריאקי, מנה צמחונית של כדורי פאלפל שמכינים במקום, עדשים ירוקים עם בצל מטוגן, ופסטה.
יום 2: כנפי עוף מתובלות, מרק עגבניות, אורז, פלפלים אדומים מבושלים.

הסועדים מגיעים לשם כבר שנים ויודעים שבכל מצב, ביטחונם התזונתי מובטח, גם כאשר במרחק קצר מאוד מהשוק, במשכן הכנסת, ממשיכים לדון בשאלה כיצד פותרים את בעיית אי בטחון התזונתי הקשה בישראל ממנה סובלים קרוב ל- 2 מיליון ישראלים.

אורן זיו, מנהל כרמי העיר, עסוק בארגון המיזם החדש של עמותת כרמי העיר: ארוחת בוקר שתצטרף לארוחת הצהרים הקבועה. "בכל בוקר מגיעים ההומלסים מגן סאקר וממתינים, רבים מהם לא הכניסו לפיהם דבר מאז ארוחת הצהריים האחרונה, וברור שהשעה בה מרגישים את הרעב בעוצמות הגבוהות ביותר היא שעת הבוקר. נשארו עוד סידורים אחרונים, ונתחיל לספק גם ארוחת בוקר, האספקה השבועית והקבועה של הירקות והפירות מארגון לקט ישראל, תשרת אותנו גם בבוקר, היא מהווה מקור חשוב מאוד להכנת ארוחת הצהרים – בעזרתה כל מנת פחמימה וחלבון פשוטים אנו הופכים למטעמים מזינים, אבל עתה גם נוכל להגיש סלטים טריים עם ארוחת הבוקר".

לקט ישראל תומך ב- 140,000 אנשים מדי שבוע באמצעות עמותות סיוע לנזקקים. הארגון מקיים מגוון פעילויות ארציות המבוססות על ניצול עודפי מזון, החל מקטיף בשדות חקלאיים ואיסוף מזון מבושל ואפוי, ועד לתמיכה מקצועית בתחום בטיחות המזון ותזונה נבונה. כל זאת תוך דאגה לשמירה על איכות הסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר