עוגת גבינה ללא אפייה בטעם וניל-תפוז

עוגה דלת שומן ופחמימותחומרים ל- 8 מנות:תרסיס שמן1 חפיסה ג'לי ללא סוכר בטעם תפוז*1/2 כוס מים קרים3/4 כוס תה חם בטעם תפוז 1 כוס גבינה לבנה 3% מסוננת240 גרם גבינה כפרית (כנען או טוב טעם)קמצוץ מלח1 כפית תמצית וניל1/2 מיכל קצפת צמחית לייט3 כפות פודינג וניל ללא סוכר3 כפות חלב סויה לייט6 פרוסות דקות של תפוז לא קלוף, חצויות (לא חובה)אופן ההכנה:מרפדים תבנית קפיצית קטנה (מס' 24) בנייר אפייה ומרססים קלות בתרסיס שמן.ממיסים את הג'לי במים פושרים, עד שלא נשארים גושים. מוסיפים את התה החם. בוחשים ומניחים בצד.מקציפים את הגבינות עם מלח ותמצית וניל במיקסר לתערובת אחידה. מקציפים את הקצפת בקערה נפרדת על מהירות בינונית. מוסיפים בהדרגה את הפודינג. כשהתערובת מתחילה להסמיך, מוסיפים חלב סויה. מערבבים לתערובת אחידה. מאחדים את שלוש התערובות בעזרת מרית בתנועות קיפול, ויוצקים לתבנית המוכנה. מחליקים בעזרת המרית. מכניסים למקרר ל-4 שעות לפחות עד להתייצבות. מקשטים בפרוסות תפוז.מסירים את דפנות התבנית סמוך להגשה.גיוון:מערבבים את הגבינות עם תמצית וניל במיקסר לתערובת תפוחה.מכינים את הקצפת והפודינג לפי ההוראות במתכון המקורי ומקפלים לתערובת הגבינה. מכינים את הג'לי ומניחים בצד. חוצים לאורכה עוגת וניל-תפוז מעמ' 292 ואחר כך פורסים ל-12 מלבנים. מניחים אותם בתבנית קפיצית, כשהקצוות הדקים יותר כלפי המרכז. מכסים בתערובת הגבינה, מצפים בג'לי ומכניסים למקרר.לעוגה דיאטטית יותר:מרססים תחתית של תבנית בתרסיס שמן, ובמקום להשתמש בעוגה מערבבים 3/4 כוס שקדים קלויים מרוסקים ידנית עם תחליף סוכר שווה ערך ל-2 כפיות סוכר, כפית תמצית וניל ו-1/2 כפית קינמון, ומפזרים על התחתית. מכסים בתערובת הגבינה, מצפים בג'לי ומכניסים למקרר.מתוך הספר בישולייט מאת נחמה כהן, בהוצאת פלדהייםצילום: פיליפ מטראי

עוגה דלת שומן ופחמימות

חומרים ל- 8 מנות:
תרסיס שמן
1 חפיסה ג'לי ללא סוכר בטעם תפוז*
1/2 כוס מים קרים
3/4 כוס תה חם בטעם תפוז
1 כוס גבינה לבנה 3% מסוננת
240 גרם גבינה כפרית (כנען או טוב טעם)
קמצוץ מלח
1 כפית תמצית וניל
1/2 מיכל קצפת צמחית לייט
3 כפות פודינג וניל ללא סוכר
3 כפות חלב סויה לייט
6 פרוסות דקות של תפוז לא קלוף, חצויות (לא חובה)

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית קפיצית קטנה (מס' 24) בנייר אפייה ומרססים קלות בתרסיס שמן.
ממיסים את הג'לי במים פושרים, עד שלא נשארים גושים.
מוסיפים את התה החם. בוחשים ומניחים בצד.
מקציפים את הגבינות עם מלח ותמצית וניל במיקסר לתערובת אחידה.
מקציפים את הקצפת בקערה נפרדת על מהירות בינונית.
מוסיפים בהדרגה את הפודינג.
כשהתערובת מתחילה להסמיך, מוסיפים חלב סויה.
מערבבים לתערובת אחידה.
מאחדים את שלוש התערובות בעזרת מרית בתנועות קיפול, ויוצקים לתבנית המוכנה.
מחליקים בעזרת המרית.
מכניסים למקרר ל-4 שעות לפחות עד להתייצבות.
מקשטים בפרוסות תפוז.
מסירים את דפנות התבנית סמוך להגשה.

גיוון:
מערבבים את הגבינות עם תמצית וניל במיקסר לתערובת תפוחה.
מכינים את הקצפת והפודינג לפי ההוראות במתכון המקורי ומקפלים לתערובת הגבינה. מכינים את הג'לי ומניחים בצד. חוצים לאורכה עוגת וניל-תפוז מעמ' 292 ואחר כך פורסים ל-12 מלבנים. מניחים אותם בתבנית קפיצית, כשהקצוות הדקים יותר כלפי המרכז. מכסים בתערובת הגבינה, מצפים בג'לי ומכניסים למקרר.

לעוגה דיאטטית יותר:
מרססים תחתית של תבנית בתרסיס שמן, ובמקום להשתמש בעוגה מערבבים 3/4 כוס שקדים קלויים מרוסקים ידנית עם תחליף סוכר שווה ערך ל-2 כפיות סוכר, כפית תמצית וניל ו-1/2 כפית קינמון, ומפזרים על התחתית.
מכסים בתערובת הגבינה, מצפים בג'לי ומכניסים למקרר.

מתוך הספר בישולייט מאת נחמה כהן, בהוצאת פלדהיים

צילום: פיליפ מטראי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר