פאי פיסטוק דובדבן וקוביות קראמבלס

פאי מיוחד שמורכב מ- 2 שכבות קראנצ'יות שונות זו מזו – הבסיס והקרמבלס. ביניהן יש קרם פיסטוק ודובדבנים טריים (ניתן להשתמש גם בדובדבני אמרנה). הקומבינציה של הטעמים והגוונים הופכת אאת הפאי  למיוחד וחגיגי. חומרים לבצק הפאי (הבסיס):3/4 1 קמח (245 גרם)125 חמאה קרה חתוכה לקוביות100 גרם סוכר דמררה (1/2 כוס)1 ביצה "L"1/2 כפית וניל איכותיתחומרים לקרם פיסטוק:175 גרם חמאה רכה1/2 1 כוסות אבקת סוכר1/2 1 כוסות אבקת שקדים1 כף מחית פיסטוק (25 גרם) (ניתן לקנות בחנויות אפייה)2 ביצים "L"1 כף קורנפלורחומרים לקרמבל:200 גרם חמאה רכה3/4 1 כוסות קמח (245 גרם)1/2 כוס+ 1 כף סוכר (110 גרם)1 כוס דובדבנים טריים מגולעניםאבקת סוכראופן ההכנה:מכינים את הבצק:במעבד מזון מערבבים את הקמח, החמאה הקרה, סוכר דמררה עד שמקבלים תערובת פירורית. מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל ומערבבים עד קבלת בצק (מומלץ לא לערבב יותר מדי אלא לסיים את הלישה של הבצק על שולחן העבודה – ככדור).מוציאים ויוצרים כדור בצק. מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק ל- 1/2 ס"מ עובי, רצוי אפילו דק יותר (ככול שאתם יכולים).מכניסים לתבנית הפאי ומקררים.מכינים את קרם הפיסטוק: מערבלים במהירות בינונית את החמאה ואבקת סוכר – עד קבלת תערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים את הביצים בהדרגה.לבסוף מנמיכים את המהירות, מוסיפים את מחית הפיסטוק, אבקת השקדים והקורנפלור. מכינים את הקרמבל: מערבלים את החמאה והסוכר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.מנמיכים למהירות איטית ומוסיפים את הקמח עד לקבלת בצק. מוציאים ומרדדים לעובי 1/2 ס"מ- 1/2 1 ס"מ וחותכים לקוביות 3 ס"מ על  3 ס"מ.מרכיבים ואופים: מחממים תנור ל- 170 מעלות.מוציאים את תבנית הפאי עם הבצק מהמקרר, ממלאים בקרם פיסטוק מניחים את הדובדבנים המגולענים במרווח של 2 ס"מ אחד מהשני בכל הפאי ומסדרים את קוביות הקרמבלס. אופים ב- 170 מעלות כ- 30 -35 דקות עד להזהבה.בוזקים אבקת סוכר ומגישים.מאחסנים במקרר עד 5 ימים. צילום דן לב

פאי מיוחד שמורכב מ- 2 שכבות קראנצ'יות שונות זו מזו – הבסיס והקרמבלס. ביניהן יש קרם פיסטוק ודובדבנים טריים (ניתן להשתמש גם בדובדבני אמרנה). הקומבינציה של הטעמים והגוונים הופכת אאת הפאי  למיוחד וחגיגי. 

חומרים לבצק הפאי (הבסיס):
3/4 1 קמח (245 גרם)
125 חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר דמררה (1/2 כוס)
1 ביצה "L"
1/2 כפית וניל איכותית

חומרים לקרם פיסטוק:
175 גרם חמאה רכה
1/2 1 כוסות אבקת סוכר
1/2 1 כוסות אבקת שקדים
1 כף מחית פיסטוק (25 גרם) (ניתן לקנות בחנויות אפייה)
2 ביצים "L"
1 כף קורנפלור

חומרים לקרמבל:
200 גרם חמאה רכה
3/4 1 כוסות קמח (245 גרם)
1/2 כוס+ 1 כף סוכר (110 גרם)
1 כוס דובדבנים טריים מגולענים
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מכינים את הבצק:
במעבד מזון מערבבים את הקמח, החמאה הקרה, סוכר דמררה עד שמקבלים תערובת פירורית.
מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל ומערבבים עד קבלת בצק (מומלץ לא לערבב יותר מדי אלא לסיים את הלישה של הבצק על שולחן העבודה – ככדור).
מוציאים ויוצרים כדור בצק.
מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק ל- 1/2 ס"מ עובי, רצוי אפילו דק יותר (ככול שאתם יכולים).
מכניסים לתבנית הפאי ומקררים.

מכינים את קרם הפיסטוק:
מערבלים במהירות בינונית את החמאה ואבקת סוכר – עד קבלת תערובת בהירה ותפוחה.
מוסיפים את הביצים בהדרגה.
לבסוף מנמיכים את המהירות, מוסיפים את מחית הפיסטוק, אבקת השקדים והקורנפלור.
מכינים את הקרמבל:
מערבלים את החמאה והסוכר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
מנמיכים למהירות איטית ומוסיפים את הקמח עד לקבלת בצק.
מוציאים ומרדדים לעובי 1/2 ס"מ- 1/2 1 ס"מ וחותכים לקוביות 3 ס"מ על  3 ס"מ.

מרכיבים ואופים:
מחממים תנור ל- 170 מעלות.
מוציאים את תבנית הפאי עם הבצק מהמקרר, ממלאים בקרם פיסטוק מניחים את הדובדבנים המגולענים במרווח של 2 ס"מ אחד מהשני בכל הפאי ומסדרים את קוביות הקרמבלס.
אופים ב- 170 מעלות כ- 30 -35 דקות עד להזהבה.
בוזקים אבקת סוכר ומגישים.
מאחסנים במקרר עד 5 ימים.

צילום דן לב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר