צלי בקר חמוץ מתוק עם אוכמניות וחמוציות

ל- 8-10 מנותחומרים:לבשר:11/2 ק"ג בשר לצלי (ויסבראטן או שריר)3 כפות שמן זיתצנצנת מעדן אוכמניות וחמוציות סנט דלפור2 כפות מעדן שזיפים צהובים סנט דלפורמלח ופלפל צרור אספרגוס חלוט קלות, להגשה (אם רוצים)למרינדה:1 כוס (200 מ"ל) חומץ בן יין אדום1 כפית מלח1 ליטר מים (מומלץ מינרלים)1 בצל אדום קלוף וחתוך לפרוסות דקות5 יחידות פלפל אנגלי2 יחידות ציפורן2 עלי דפנה1 גזר קלוף וחתוך לפרוסות דקותההכנה: מרתיחים בסיר את כל מרכיבי המרינדה ומצננים כחצי שעה במקרר. מניחים בכלי מתאים את נתח הבשר, שופכים מעל את המרינדה ומכסים. מחזירים למקרר לפחות לשעתיים ועד 24 שעות. במחצית הזמן הופכים את נתח הבשר לכיוון השני, כדי שבסופו של דבר המרינדה תכסה את כל הבשר.מוציאים את הבשר מהמרינדה ומייבשים. מחממים 3 כפות שמן זית בסיר קדירה, מכניסים את הבשר וצולים עד שמזהיב כ-4 דקות מכל צד. מוסיפים 3/4 מכמות המרינדה לסיר עם כוס מים ומביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל בסיר, כשהוא מכוסה כמעט לגמרי, על אש בינונית כ-60 דקות. מוסיפים את מעדן האוכמניות והשזיפים וממשיכים לבשל על אש נמוכה לפחות עוד 30 דקות, או עד שמתרכך לגמרי. במידת הצורך מוסיפים את שארית נוזלי המרינדה.3מוציאים את הבשר מהסיר ומניחים בצד. מוסיפים לסיר מלח ופלפל ומערבבים. חותכים את הצלי לפרוסות דקות, יוצקים מעט מהרוטב ומגישים.

ל- 8-10 מנות

חומרים:
לבשר:
11/2 ק"ג בשר לצלי (ויסבראטן או שריר)
3 כפות שמן זית
צנצנת מעדן אוכמניות וחמוציות סנט דלפור
2 כפות מעדן שזיפים צהובים סנט דלפור
מלח ופלפל
צרור אספרגוס חלוט קלות, להגשה (אם רוצים)
למרינדה:
1 כוס (200 מ"ל) חומץ בן יין אדום
1 כפית מלח
1 ליטר מים (מומלץ מינרלים)
1 בצל אדום קלוף וחתוך לפרוסות דקות
5 יחידות פלפל אנגלי
2 יחידות ציפורן
2 עלי דפנה
1 גזר קלוף וחתוך לפרוסות דקות

ההכנה:
מרתיחים בסיר את כל מרכיבי המרינדה ומצננים כחצי שעה במקרר. מניחים בכלי מתאים את נתח הבשר, שופכים מעל את המרינדה ומכסים. מחזירים למקרר לפחות לשעתיים ועד 24 שעות. במחצית הזמן הופכים את נתח הבשר לכיוון השני, כדי שבסופו של דבר המרינדה תכסה את כל הבשר.
מוציאים את הבשר מהמרינדה ומייבשים. מחממים 3 כפות שמן זית בסיר קדירה, מכניסים את הבשר וצולים עד שמזהיב כ-4 דקות מכל צד. מוסיפים 3/4 מכמות המרינדה לסיר עם כוס מים ומביאים לרתיחה.
ממשיכים לבשל בסיר, כשהוא מכוסה כמעט לגמרי, על אש בינונית כ-60 דקות. מוסיפים את מעדן האוכמניות והשזיפים וממשיכים לבשל על אש נמוכה לפחות עוד 30 דקות, או עד שמתרכך לגמרי.
במידת הצורך מוסיפים את שארית נוזלי המרינדה.
3מוציאים את הבשר מהסיר ומניחים בצד. מוסיפים לסיר מלח ופלפל ומערבבים.
חותכים את הצלי לפרוסות דקות, יוצקים מעט מהרוטב ומגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר