צלע לבנה עם צאטני אגסים, דלעת צלויה ודבש תמרים

מתכון ל- 4 מנות4 צלעות לבנות (כ- 250 גרם כל אחת).2 דלוריות בינוניותמרווה50 גרo בייקון מעושן חתוך לגפרורים1/2 כוס סילאן6-7 אגסים יפים, קלופים וחתוכים לקוביות גדולות150 סמ"ק חומץ150 גר' סוכררבע כפית קארירבע כפית כורכום1 כף גרגרי כוסברהמלח, פלפלשמן זיתאופן הכנהחוצים את הדלורית לאורך ומנקים אותה מגרעינים. חותכים כל חצי לאורך ל 4-5 פלחים. מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל ומניחים בתבניות אפייה. מפזרים 3-4 ענפי מרווה וצולים בתנור כחצי שעה (עד לריכוך והשחמת הדלורית). מניחים את האגסים בסיר ומוסיפים חומץ, סוכר, קארי, כורכום, כוסברה ומעט מלח. מבשלים על אש קטנה (ללא הוספת נוזלים) עד לריכוך האגסים ועד שהנוזלים מתאדים כמעט לגמרי.לרוטב: מטגנים בסיר קטן את הבייקון עד להזהבתו. מוסיפים רבע כוס מים ואת הסילאן, מעט מלח ומבשלים עד לקבלת סירופ קל. את הדלעות מטגנים במחבת ורצוי עם חמאה. מתבלים במלח ופלפל.הגשה: מניחים על הצלחת את הצאטני אגסים, מעל מניחים את הדלעת הצלויה ומניחים ומעליה מניחים את הצלע. יוצקים מעל כ- 3 כפות רוטב ומגישים.

מתכון ל- 4 מנות
4 צלעות לבנות (כ- 250 גרם כל אחת).
2 דלוריות בינוניות
מרווה
50 גרo בייקון מעושן חתוך לגפרורים
1/2 כוס סילאן
6-7 אגסים יפים, קלופים וחתוכים לקוביות גדולות
150 סמ"ק חומץ
150 גר' סוכר
רבע כפית קארי
רבע כפית כורכום
1 כף גרגרי כוסברה
מלח, פלפל
שמן זית

אופן הכנה
חוצים את הדלורית לאורך ומנקים אותה מגרעינים. חותכים כל חצי לאורך ל 4-5 פלחים. מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל ומניחים בתבניות אפייה. מפזרים 3-4 ענפי מרווה וצולים בתנור כחצי שעה (עד לריכוך והשחמת הדלורית).

מניחים את האגסים בסיר ומוסיפים חומץ, סוכר, קארי, כורכום, כוסברה ומעט מלח. מבשלים על אש קטנה (ללא הוספת נוזלים) עד לריכוך האגסים ועד שהנוזלים מתאדים כמעט לגמרי.

לרוטב: מטגנים בסיר קטן את הבייקון עד להזהבתו. מוסיפים רבע כוס מים ואת הסילאן, מעט מלח ומבשלים עד לקבלת סירופ קל.

את הדלעות מטגנים במחבת ורצוי עם חמאה. מתבלים במלח ופלפל.

הגשה: מניחים על הצלחת את הצאטני אגסים, מעל מניחים את הדלעת הצלויה ומניחים ומעליה מניחים את הצלע. יוצקים מעל כ- 3 כפות רוטב ומגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר