קולוני גריל – הקולוניה של במבינו בחיפה

אביו של במבינו כוכב המקום פתח את המסעדה והבן ממשיך. בשנת הקורונה החליטו הבעלים להתאים את עצמם לסטטוס העולם ולפתוח קצביה מקומית ברמה גבוהה
הצילום מנוסטגיה אונליין – אתר הנוסטלגיה הישראלית

שנת 1868 – נוסעים בזמן להקמת מושבה גרמנית בקירבה רצופה למעגן הסקסי של חיפה. כבר אז  צפו לאזור גדולות ואורות. עכשיו ב- 2021 אנחנו על גלגלים, הפעם כדי להתיישב במושבה של 'במבינו'  – האיש עם האגדה. במבינו הוא כינויו של קצב בן קצב, אושיית רשת בעלת ידע וכריזמה אין סופית בעולם הפרות והמרעה – אדם שגדל עם צלע בפה, על ברכי אביו שלימים פתח את מסעדת קולוני גריל.

אין צורך בנעלי עקב ולא נעלי פלדיום. יש צורך ותאווה לעולם החי, ופחות הצומח. מגיעים לכניסה מרשימה, שבקצה עומד מקרר תצוגה ענקי ובו נתחי בשר בדרגות יישון יבש שונות, שלא ניתן לפספס גם אם פחות רעבים. שולחן  לשני  מיני קרניבורים. תפריט פתוח, ואטליז פתוח שלא מפסיק לפרק פירוקים מפורקים. כוס יין אדום – ELMOSE 2018, כוס יין לבן – ELMOSE 2018.

צילום כפיר גליקו

ראשונה בהצגה צלחת חציל – חציל שטוח על גחלים, איולי פיקנטי ושקדים מטוגנים – מנה יפהפייה למראה. אין ספק שלצרוב חציל על גחלים לוחשות באש שחורכת את קליפתו,  הוא עניין די מקובל כדי להביא לתוצאה טובה במטבח טוב. כאן השתמשו באותה טכניקה, ועליה בנו תוספות ששינו את מבנה מרקם המנה: חצילי חממה שנצבעו בפסי בלסמי מצומצם ומתקתק, ושקדי גפרור מולבנים שהתפצפצו בפה (47 ₪).

צילום כפיר גליקו

סלט קולוני – חסה, מלפפון, עגבניות שרי צבעוניות, וארטישוק שלם א-לה-רומאנה – סלט קיצי רענן,  מתובל  ביד נכונה רחבה ומדויקת. מנה של קשת צבעים, טעמים ומרקמים, עם עקיצה קטנה של ליים (46 ₪).

צילום מדף הפייסבוק

במבינו כוכב המקום הגיע לשולחן בין לבין לבין, כדי להסביר ולספר על היסטוריית המקום, על הרצון לפתוח מסעדה, ועל  החיים בצל הקורונה – מה שגרם לבעלי המסעדה לנוע ולהפליג במחשבות, להתאים את עצמם לסטטוס העולם, ולפתוח קצביה מקומית ברמה הכי גבוהה שניתן. כאן חשוב לציין כי עוד לפני שפגשנו בשר על השולחן, המסעדה מקרינה את הסלוגן "נטו מוצר" – לא מחפשת להתגנדר ולהתייפייף, אלא להעניק ללקוח חוויה והיכרות עם עולם הבשר בצורה הנכונה ביותר. כפי שסיפרתי, האטליז נפתח בשילוב של צורך מקומי עם גמישות לאור המצב בעולם ובארץ בפרט; צורך שגם בימים אלו כשרעשי הרקע נחלשו, מצדיק את קיומו ואף מעבר.

צילום כפיר גליקו

לגבי המשך הארוחה קיבלנו החלטה: "במבינו מוביל". מרגע זה יצאה לשולחן מנה עם דגל: פורטרהאוס – חלק צלעות אחרונות (טי בון), מורכב משני נתחים: פילה וסינטה, ונקרא כך על שם העצם בצורת האות T במרכזו. מה שיפה בנתח זה, הוא האפשרות לחוות במנה אחת שני מרקמים מחוברים, עם אוקיינוס שחוצה ביניהם: הפילה הרך והעדין, והסינטה – נתח הציידים הסיבי. הנתח הוגש במידת צלייה M  בעובי 2 ס"מ, כך נהוג להגיש מנה זו. ניכר כי איכות הבשר הגבוהה מאוד בסולם כפיר גליקו, הגיעה מטיפול מסור ומבוקר בנתח, תוך יישון בטמפרטורה שעזרה לנתח להתרכך לאט אט לאט (מתומחר לפי משקל).

צילום כפיר גליקו

לצידו, במרחק שני חיבוקים ימינה, הוגשה לנו מנת אנטרקוט – מונח שמגיע מהמטבח הצרפתי (ורד הצלע). זהו נתח שמשלב בתוכו מרקמי בשר ושומן, מה שנותן אפשרות להיעשות כמעט בכול מידת צלייה, ועדיין להיראות טוב בצלחת ולהרגיש הכי טוב בבלוטות הפה (350 גרם – 148 ₪, 450 גרם – 185 ₪).

שווה לבקר, שווה לדעת, שווה לספר. אם על הדרך או במיוחד כאשר יש חשק לבשר, או סתם רוצים לפנק את המשפחה והחברים בבית. בהחלט חוויה נעימה, מיוחדת ומזמינה, שמניחה על השולחן המון תובנות, שעיקרן: "בסופו של דבר, כול המיוחד מתחיל בפשוט" (הצייד האדם הקדמון).

אין ספק שה"פשוט" של במבינו וקולוני גריל, מצליח להביא אותם לרמת חומרי גלם מיוחדים שלא ניתן לפגוש בכל יום – אם על הצלחת או מאחורי הוויטרינה.

קולוני גרילדרך אלנבי 56 פינת בן גוריון חיפה, 04-85525555. כל השבוע 12:00-22:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר