קלצונה במלית בטטה וגבינת ריקוטה

חומריםלבצק:1 ק"ג קמח2 כפות גדושות של שמרים יבשים או שקית שימרית4 כפות סוכר1/2 כף מלח3/4 3 כוסות מים1 כוס שמן זית1 כפית שום גבישילמלית:3 יח' בטטה חתוכות לקוביות קטנות1 יח' כרישה קצוצה300 גר' גבינת ריקוטה מסוננת ומפוררתעלים מ-3 גבעולי טימין1/4 כוס שמן זית3 גבעולי בצל ירוק קצוצים3 שיני שום קצוצותמלח, פלפל, אגוז מוסקטאופן ההכנהלהכנת הבצק: בקערה גדולה נשים את הקמח, סוכר, שמרים ושום גבישי ונערבב. בהדרגה נתחיל להוסיף את המים עד לקבלת פרורי בצק ונוסיף את המלח, לאחר שהוספנו את המלח נוסיף את שארית המים ונלוש עד לקבלת בצק דליל יחסית אך אחיד ונוסיף חצי כוס שמן זית ונחדיר את השמן לבצק , נכסה את הקערה במגבת ונתפיח את הבצק עד להכפלת נפחו.להכנת המלית: נחמם את השמן במחבת גדולה ונוסיף את הכרישה. לאחר הזהבת הכרישה נוסיף את הבטטה ונמשיך לאדות עד להתרככות חלקית של הבטטה ונוסיף את השום, הטימין והתבלינים. נקפיץ עוד כדקה ונוריד מהאש להתקררות התערובת. לאחר שהתערובת התקררה נוסיף את הבצל ירוק והריקוטה ונערבב.להכנת הקלצונה: נרפד תבנית בנייר אפייה ונמרח את הנייר במעט שמן זית. ניקח מהבצק כדורים בגודל כדור טניס ונשטח כמו פיתה באמצעות מעט שמן זית. נניח מעט מהמלית בקצה הקרוב אלינו וניקח את הקצה הרחוק ונסגור מעל הקצה הקרוב. נניח בתבנית ונאפה בתנור שחומם מראש ל- 200 עד להזהבת הבצק מכל הכיוונים.

חומרים
לבצק:
1 ק"ג קמח
2 כפות גדושות של שמרים יבשים או שקית שימרית
4 כפות סוכר
1/2 כף מלח
3/4 3 כוסות מים
1 כוס שמן זית
1 כפית שום גבישי

למלית:
3 יח' בטטה חתוכות לקוביות קטנות
1 יח' כרישה קצוצה
300 גר' גבינת ריקוטה מסוננת ומפוררת
עלים מ-3 גבעולי טימין
1/4 כוס שמן זית
3 גבעולי בצל ירוק קצוצים
3 שיני שום קצוצות
מלח, פלפל, אגוז מוסקט

אופן ההכנה
להכנת הבצק: בקערה גדולה נשים את הקמח, סוכר, שמרים ושום גבישי ונערבב. בהדרגה נתחיל להוסיף את המים עד לקבלת פרורי בצק ונוסיף את המלח, לאחר שהוספנו את המלח נוסיף את שארית המים ונלוש עד לקבלת בצק דליל יחסית אך אחיד ונוסיף חצי כוס שמן זית ונחדיר את השמן לבצק , נכסה את הקערה במגבת ונתפיח את הבצק עד להכפלת נפחו.
להכנת המלית: נחמם את השמן במחבת גדולה ונוסיף את הכרישה. לאחר הזהבת הכרישה נוסיף את הבטטה ונמשיך לאדות עד להתרככות חלקית של הבטטה ונוסיף את השום, הטימין והתבלינים. נקפיץ עוד כדקה ונוריד מהאש להתקררות התערובת. לאחר שהתערובת התקררה נוסיף את הבצל ירוק והריקוטה ונערבב.
להכנת הקלצונה: נרפד תבנית בנייר אפייה ונמרח את הנייר במעט שמן זית. ניקח מהבצק כדורים בגודל כדור טניס ונשטח כמו פיתה באמצעות מעט שמן זית. נניח מעט מהמלית בקצה הקרוב אלינו וניקח את הקצה הרחוק ונסגור מעל הקצה הקרוב. נניח בתבנית ונאפה בתנור שחומם מראש ל- 200 עד להזהבת הבצק מכל הכיוונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר