רוסו – מחזירים עטרה ליושנה

"רוסו" היא מהוותיקות ומהמוכרות שבמסעדות העמק. המסעדה נפתחה ב- 1998, ולאחרונה החליט הבעלים, שהוא גם השף, לחדש את פניה; לא רק במראה אלא גם בטעם ובאיכות

"רוסו" היא מהוותיקות ומהמוכרות שבמסעדות העמק (עמק יזרעאל, למי שאינם מהאזור). המסעדה נפתחה ב- 1998, והשנים הראשונות שלה היו מדהימות. אנחנו אף ערכנו ב"רוסו" את בת המצווה של בתנו לפני עשר שנים, ואם היינו רוצים להרשים אורחים מחו"ל שביקרו בארצנו במסגרת העבודה, כמובן ש"רוסו" הייתה הבחירה הטבעית.

המסעדה נשארה לאורך כל השנים באותה בעלות, אך עברה מספר שינויים. לאחרונה החליט הבעלים, שהוא גם השף, ועל כך מאוחר יותר, לחדש את פני המסעדה; לא רק במראה אלא גם בטעם ובאיכות.
המיקום של המסעדה ממש אסטרטגי, צומת ישי. "רוסו" יושבת בדיוק על ציר האורך, כביש 77 המגיע מצומת המוביל וצומת גולני לדרום, יוקנעם ות"א וכביש 75 המוביל ממערב, חיפה, טבעון, לנצרת ועפולה.

את המסעדה קל מאד לאתר מצומת ישי, לפי הגג הירוק הבולט לעין כל. כהרגלנו ועל פי עצת השף נתנו לו להוביל והשארנו לו את הבחירה. מיד בשבתנו הוגש קברנה סוביניון של יקב ססלוב; יין המיושן שישה חודשים בחביות אלון צרפתי ואמריקאי. היין בעל נוכחות מרשימה ונעים לחך.

לבעלים והשף, רונן, יש היסטוריה ארוכה בשוק המלונאות והמסעדנות, והדבר בא לידי ביטוי בכל המרכיבים של מסעדה טובה: מלצרים, כלים, עיצוב, וכמובן אוכל מוקפד וטעים.
לפתיחה הוגשו לנו שלוש מנות ראשונות: כדורי ריזוטו במילוי פטריות ואגוזים בפנקו –  קריספי בחוץ ונימוח בפנים, בתוספת רוטב מצוין ותוצאה נהדרת. פטה כבד עם ריבת דבלים וקרוסטיני  עבורנו זו הייתה המנה המנצחת מהשלוש. פטה כבד עם ריבת דבלים עדיין לא טעמנו, והשילוב של הדבלים היה מוצלח מאד. המנה השלישית הייתה מקלות חצילים בפנקו – עם שלושה מטבלים: טחינה, איולי ופסטו. שילוב מעניין המשאיר לסועד את הבחירה בין שלושת המטבלים, לפי טעמו. מתאים מאד גם לסוג של נשנוש ולא רק למנה ראשונה.

כעיקריות הגיעו לשולחננו שתי מנות. פילה עגל וסינתה על מצע גרטן תפוחי אדמה שלושת מרכיבי המנה יכלו לעמוד כל אחד בפני עצמו בהצלחה רבה, וכמובן שהשילוב בין שלושתם היה הצלחה מסחררת. שני הבשרים היו עשויים במידה ונמסו בפה, והלעיסה הייתה כמעט מיותרת. המנה השנייה הייתה שרימפס מוקפץ וקלמארי בריזוטו – עם שמנת, עגבניות מיובשות בצל ירוק ועוד ועוד. מבחינתנו זו מנה שאיתה אנחנו יכולים להתחיל ולסיים ארוחה עם מעט יין טוב. יש בה הכול כדי לתת סיפוק גסטרונומי, ואין צורך ביותר מכך. שילוב מנצח.
את הארוחה כולה ליווה סלט עלים עם בטטה קלויה, שהרי שנינו לא יכולים ללא סלט ירוק כלשהו שילווה אותנו מהמנות הראשונות והלאה.

המנות האחרונות הוגשו בליווי קפה משובח, עוגת שוקולד חמה עם כדור גלידה, וקרם ברולה. שתי מנות טעימות מאוד. הקרם ברולה מוגש בכלי צר וארוך, נעים לעין ונוח מאד באכילה.

האוכל ברוסו בהחלט ברמה גבוהה מאוד, ויחד עם זאת מוגש ברוחב לב בהתאם למקובל אצל הסועד הישראלי, האלרגי למנות קטנות.


מסעדת רוסו
בכניסה הדרומית לרמת ישי
טל. 04-9533569, 054-4781890

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר