שבועון צרפתי ממליץ על 7 מסעדות גורמה בישראל

"קוראים לה הארץ המובטחת; ארץ הקודש. עכשיו ניתן לומר שישראל היא גם ארץ הגורמה". כך קובע מבקר השבועון הצרפתי "מריאן", שדגם את מסעדות ארצנו ופרסם את חוות דעתו הממליצה על 7 מסעדות כטובות ביותר בישראל, כאשר הבחירה אינה מפתיעה, ודומה לבחירה של מרבית מבקרי המסעדות בארץ והסועדים

"קוראים לה הארץ המובטחת; ארץ הקודש. עכשיו ניתן לומר שישראל היא גם ארץ הגורמה". כך קובע מבקר השבועון הצרפתי "מריאן", שדגם את מסעדות ארצנו ופרסם את חוות דעתו הממליצה על 7 מסעדות כטובות ביותר בישראל, כאשר הבחירה אינה מפתיעה, ודומה לבחירה של מרבית מבקרי המסעדות בארץ והסועדים.

· מול ים, ת"א: "בעל הבית שלום מחרובסקי והשף יורם ניצן הפכו את המסעדה למוסד גסטרונומי גבוה. אין בעיה של מוצרים טריים. מחרובסקי הוא יבואן של דגים ושל פירות ים. מנות הדגל: מרק סרטנים צח עם שרימפס ישראלי, ודג בקלה ברוטב של פינוגרי עם תפוחי אדמה סגולים ואספרגוס קטן ירוק".
· מסה, ת"א: "כמו הרבה שפים, אביב משה הוא אוטודידקט. הוא אשף של אוכל פיוז'ן, מאזן בין המטבח הצרפתי והאיטלקי, והתוצאה מפתיעה בהכנת הצלחת ובהרכבים של הטעמים. הוא עושה ניסויים בהתלהבות, לפעמים אפילו יותר מדי. מנת הדגל: כבד אווז על אפיפית, בליווי רוטב שוקולד לבן עם גרגירי כוסברה ופולי קפה".
· כתית, ת"א: "השף מאיר אדוני מבשל בבית מקסים משנות ה- 40 ליד שוק הכרמל, והבישול שלו הוא חגיגה של טעמים. מומלץ במיוחד: טרטר פלשתיני של עגל קר קצוץ עם טחינה, בצל ופטרוזיליה, מוגש עם קרם עשיר. למנה העיקרית טריאקי של דגים על מצע של חצילים, עם תפוחים וכרישה שכוסו בקראמל, בשמן שומשום ובכוסברה".
· רפאל, ת"א: "המסעדה של דוד קישקה והשף רפאל כהן היא קלאסיקה גדולה. כהן שומר על טכניקה צרפתית באמצעות מוצרים טריים במיוחד. בחדר הקירור שלו מסודר הבשר מהגולן על פי תאריך ההגעה. כדאי: סשימי של טונה אדומה מלווה בוויניגרט של אנצ'ובי ושמן זית, חצילים קטנים ממולאים באורז וכבש עם יוגורט מחלב עיזים, צלעות כבש צלויות מהגולן עם זיתי קלמטה ירוקים וירקות העונה".
· כרמלה בנחלה, ת"א: "השף דניאל זך נמצא שני צעדים משוק הכרמל, מקום שבו הוא עושה את הקניות שלו בכל יום, וממנו הוא שואב את ההשראה. מומלץ: תבשיל של פירות ים מוגש ברוטב יין לבן עם שום, עגבניות טריות ותבלינים, או לחילופין לובסטר מלווה בניוקי מטוגן עם רוטב של פטריות בשמנת".
· דיאנה, נצרת: "אל המסעדה של דוח'ול ספאדי מגיעים מכל קצות הארץ כדי לטעום את הקבב הכי טוב בישראל. הסוד שלו: קיצוץ הבשר ביד ולא במכונה – מה שהופך אותו לעסיסי יותר. הקינוח הוא תגלית של ממש: בתוך מחבת מטגנים קדאיף, מכסים בגבינת עזים, מעל שמים פיסטוק ומים מסוכרים, ומבשלים קלות. קוראים לזה כנאפה, וזה נפלא".
· ארקדיה, ירושלים: "המסעדה ממוקמת בסמטה קטנה במרכז העיר ליד שוק מחנה יהודה, בבית אבן מוקף גינה. השף עזרא קדם מציע מטבח משפחתי מאוד, אך גם מאוד מפואר. הקלאסיקות שלו כוללות: חציל שרוף עם יוגורט עיזים ושמן זית, וזנב בקר בתנור בליווי פלפלים אדומים וקונפי של שום מוגש עם ארטישוקים ופול ירוק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר