תפוח אדמה אפוי ממולא בשמנת חמוצה, סלמון מעושן ומקושט בקוויאר

מנה פשוטה אך מרשימה. למעשה בנוסף לאפיית תפוחי האדמה העבודה היחידה שנותרת היא בזמן ההגשה וגם זו לא רבה.חומרים הדרושים2 תפוחי אדמה בינוניים אך שווים בגודלםחצי ק"ג מלח גסגביע שמנת חמוצה100 גרם סלמון מעושןביצי דג סלמון או קוויאר שחורהכנה והגשהאת תפוחי האדמה עוטפים היטב בנייר כסף ומניחים בתבנית אפייה על גבי המלח. את תפוחי האדמה אופים בתנור בחום של 180 מעלות כשעה, תפקיד המלח הוא לפזר את החום בצורה שווה.שלב האפייה יכול להתבצע אף יום קודם, במקרה כזה יש להשאיר את תפוחי האדמה בנייר הכסף ולחמם שוב כעשרים דקות בתנור. בשום אופן אין להיעזר במיקרוגל.בהגשה מוצאים את תפוחי האדמה מנייר הכסף ומבקעים אותם ע"י לחיצה משתי קצותיו של תפוח האדמה.מניחים את תפוח האדמה המבוקע ברכז הצלחת, ממלאים את הבקע בשמנת חמוצה, סלמון מעושן ומעטרים במעט קוויאר.

מנה פשוטה אך מרשימה. למעשה בנוסף לאפיית תפוחי האדמה העבודה היחידה שנותרת היא בזמן ההגשה וגם זו לא רבה.

חומרים הדרושים
2 תפוחי אדמה בינוניים אך שווים בגודלם
חצי ק"ג מלח גס
גביע שמנת חמוצה
100 גרם סלמון מעושן
ביצי דג סלמון או קוויאר שחור

הכנה והגשה
את תפוחי האדמה עוטפים היטב בנייר כסף ומניחים בתבנית אפייה על גבי המלח. את תפוחי האדמה אופים בתנור בחום של 180 מעלות כשעה, תפקיד המלח הוא לפזר את החום בצורה שווה.

שלב האפייה יכול להתבצע אף יום קודם, במקרה כזה יש להשאיר את תפוחי האדמה בנייר הכסף ולחמם שוב כעשרים דקות בתנור. בשום אופן אין להיעזר במיקרוגל.

בהגשה מוצאים את תפוחי האדמה מנייר הכסף ומבקעים אותם ע"י לחיצה משתי קצותיו של תפוח האדמה.

מניחים את תפוח האדמה המבוקע ברכז הצלחת, ממלאים את הבקע בשמנת חמוצה, סלמון מעושן ומעטרים במעט קוויאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר