אוכל עד הבית: לאכול את הביזנס של אל על

חברת הקייטרינג של אל-על מצאה את עצמה בקורונה שולחת עובדים הביתה לחל"ת וחולמת על ימים טובים. עתה היא מציעה לקבל הביתה ב-20 שקלים מנה עיקרית של בשר, דג או צמחונית, ושתי תוספות

זוכרים את הימים בהם היינו מגיעים לנתב"ג בלי מסכות וטסים לכל מקום ברחבי העולם? לפני שנה זה נפסק, שלא לומר הסתיים, למעט דובאי ממנה מייבאים קורונה חופשי.

תמ”מ – חברת הקייטרינג של אל-על, שבימים כתיקונם הייתה מסוגלת לייצר עד 40,000 מנות ביום, ו- 7 מיליון מנות בשנה (תכפילו, תפחיתו שבתות, שביתות, השבתות) – מצאה את עצמה כמו רבים מאיתנו לא עושה כלום, שולחת עובדים הביתה לחל"ת, וחולמת על ימים טובים.

צילום מדף הפייסבוק

לא יודע של מי היה הרעיון להציע לאנשים לקבל הביתה את חמגשיות המנות העיקריות בשר ודגים (יש גם כמה צמחוניות שלא הזמנו) של מחלקת העסקים – 15 מספרן וגיוונן ("לא יכול להיות", אמר חבר שלי שהרבה לטוס בביזנס, "לי תמיד מציעים לבחור בין שלוש בלבד"). תמורת 20 שקלים מקבלים חמגשית ובה מנה עיקרית של בשר או דג ושתי תוספות.

על הרעיון של ארוחת אוכל של מטוסים, שאולי נראה מופרך כששומעים עליו לראשונה, שמעתי מאחד מחברי 'פרלמנט' מכובד שהסכים לקבל אותי לשורותיו ואמור לעסוק ביין וספורט, אבל מטיבם של חיינו לא מדיר את ידיו, דיבוריו וכתיבתו בווטסאפ מפוליטיקה ישראלית (נתניהו) ועולמית (טראמפ – עד רביעי 20.1.21, ואולי ביידן יכנס לשיח שלנו עכשיו – מה שבטוח זה שאת קמלה האריס נשמח לקבל כחברת כבוד) .

אותו חבר העלה את הרעיון של "בואו נאכל את האוכל של המטוסים", במהלך פגישה בביתו של אחד החברים – בשלן מעולה (יש לנו שניים כאלה), כשדיברנו על המפגש הבא. אני שאלתי אם גם נשב צפוף כמו במטוס – וזה הרי אסור במשטר הקורונה, אבל הרגיעו אותי שזה אוכל של מחלקת העסקים, אז נשב במרווחים הנדרשים. נרגעתי. היין הישראלי היחיד שנמזג (לא הגיעה דיילת עם החמגשיות) היה 'דרום אדום' של יקב יתיר (יין חדש), אבל כרגיל היה מבחר יינות בינלאומיים שהחברים מביאים לכל מפגש.

צילום אמיר

בואו נתרכז באוכל. יזם הארוחה לא סתם דאג לחימום המנות והנחתן על השולחן, אלא צילחת אותן באופן הגיוני ואסתטי כאחד, וקיבץ את רכיבי החמגשיות לפי נושאים: צלחת שלושה סוגי דגים, צלחת מגוון הבשרים, צלחת אטריות אסיאתיות ופתיתים (אם הנכד שלי עידו היה בארוחה, הוא היה מתמקד בפתיתים ואומר שהאוכל באל על נהדר), ירקות מבושלים לסוגיהם, קערת אורזים (שלושה סוגים שעורבבו בכישרון), וגם תפוחי אדמה.

כדי שתדעו מה קונים 20 שקל לחמגשית (בפועל המנות הוזמנו דרך מועדון הנוסע המתמיד, וחלק מהתשלום היה בנקודות), הנה פירוט המנות בסדר אקראי, כולן תחת הכותרת "אוכלים טוב עושים טוב – מנת השף": דג סלמון ברוטב לימון קוקוס, טורטליני פטריות ועגבניות שרי בתנור; פרגית ברוטב פלפלת בורגול וירקות; פרגית ברוטב אננס קפה; פרוסות בקר ברוטב לקסה, אורז בחלב קוקוס, שעועית ירוקה וטנזניה (בטח התכוונו לטנזייה ולא למדינה); גולש הונגרי, אורז ורטטוי; דג מושט ברוטב חריימה, אורז ושעועית ירוקה; כרע עוף, תפוח אדמה וירקות; מוסקה קוסקוס וירקות; מפרום קוסקוס וירקות; קציצות בקר ברוטב טריאקי אורז ושעועית ירוקה; קציצות עוף קוסקוס וירקות; שווארמה פתיתים ואפונה ברוטב עגבניות; שניצלונים פתיתים ואפונה; בקר מקסיקני אורז ושעועית ירוקה; דג סלמון בתנור אורז חמוציות וירקות בגריל.

ועכשיו, איך היה האוכל? אז כמובן שלא הייתה אחידות במנות ובטעמים, אבל בגדול הארוחה הייתה מוצלחת בדרכה שלה – פה ושם היו הערות וטענות כאלה ואחרות, אבל העובדה שהכול נאכל עד תום, מעידה על כך שאו שהיה לא רע עד טעים, או שהאנשים היו רעבים מאוד, או גם וגם.

הסיכום שלי: אוכל מוסדי שאפשר לאכול בחדרי אוכל של חברות הייטק ואחרות – משהו שלא קיים בחברות רבות בשנות הקורונה, כשאנשים עברו לעבוד מהבית ואולי מתגעגעים. מדובר במנות עשויות מחומרי גלם טובים, בבישול, צלייה וטיגון נקיים ובריאים – חשוב לא פחות, ולי זה היה טעים.

אז לא ישבתי בארוחה צפוף כמו במטוס, וגם לא דחפו לי לפני הארוחה מטוש לאף, וגם לא הייתי צריך להתמודד עם זיהוי המזוודה על המסוע למרות שיש עליה מיליון סימני זיהוי. היה טוב, ואני מוכן כבר לאתגר הארוחה הבאה – אולי זה יהיה מזון מיובש של טייסי חלל, לכו תדעו.

צילום מדף הפייסבוק

כמה פרטים: הזמנות ותיאום המשלוח 03-9722010 או באתר תמ"מ. אזורי אספקה: גוש דן והסביבה, צפון – קו כפר סבא-רעננה-הרצליה, דרום- מודיעין, באר יעקב רחובות. מעל 10 הזמנות – משלוח עם שליח עד הבית או מקום העבודה  בחינם (עד 3 ימי עסקים). איסוף עצמי בתיאום מראש – תמ”מ, הכלנית 2 נתב"ג, ימים א-ה.

תגובה אחת

  1. היי, אני רוצה להזמין מנות אוכל. עם נקודות – 15.- ש"ח למנה. אני ותיקה אצלכם בהזמנות.
    אנא שלחו לי את רשימת המנות כבעבר. תודה וחג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר