בדלי האסיאתי לוקחים את הסאקה ברצינות

קונספט המסעדה מאפשר לבחור בין חוויית האירוח של המקום, לבין איסוף טייק אווי או הזמנת משלוח עד הבית למי שגרים ברדיוס המשלוחים. צילום אנטולי מיכאלו
מציעים כאן קולקציית סאקה לשתייה במסעדה או לרכישה הביתה ובה למעלה מ-20 סוגים שונים של המשקה האלכוהולי היפני

זה לא יעזור. בכל פעם כשאגיע למסעדת הדלי האסיאתי בהוד השרון, אופתע מחדש מההצלחה של מסעדה אסיאתית לא כשרה זאת, הממוקמת בעיר פרברית ולא בצנטרום של סצנת המסעדות בתל אביב. המסעדה שנפתחה ב- 2014 מציעה תפריט משולב של מנות ממגוון מטבחי המזרח הרחוק: תאילנד, יפן, סין, וייטנאם, ותפריט סושי מחומרי גלם טובים. מה שנחמד זה שיש  כאן גם חנות קטנה של מוצרים אסיאתיים לקנייה למטבח הביתי. כך שאפשר לאכול במקום וגם להצטייד לבישול בבית. בשישי אחד הגעתי לכאן בערב לקחת הזמנת טייק אוויי טלפונית, והבנתי שלא רק מלא כאן בסועדים, אלא גם איסוף אוכל הביתה כאן הוא הצלחה, לצד המשלוחים לרדיוס המגיע עד רחובותיה המזרחיים של רעננה.

מגוון רחב של בקבוקי סאקה - המשקה האלכוהולי היפני. צילום דניאל נלי
מגוון רחב של בקבוקי סאקה – המשקה האלכוהולי היפני. צילום דניאל נלי

 הגענו למסעדה בשעת צהרים של יום חול, והתרשמנו מכך שהמסעדה הייתה מלאה – גם באולם הפנימי הלא גדול שלה, וגם במרפסת המקורה החיצונית שמאכלסת יותר סועדים. כשתרנו אחרי מקום, משך את תשומת ליבנו מקרר גדוש בבקבוקים צבעוניים. הסתכלנו וראינו שמדובר במגוון רחב של בקבוקי סאקה – המשקה האלכוהולי היפני שלדברי אנשי המסעדה הפך בשנים האחרונות לאחד המשקאות האהובים והמדוברים בישראל. אז המסעדה לקחה לידיה את האתגר, ומציעה קולקציה רחבה של משקאות הסאקה עם למעלה מ-20 סוגים שונים במגוון קטגוריות ששמותיהן לא אומרים לי כלום: Yuzu, Nigori Unfiltered Pure Rice Sake, Junmai Premium, Junmai Ginjo Super Premium, Junmai Daiginjo Ultra Premium. מה שכן במסעדה הסבירו לי כי לכל משקה ה-DNA שלו והאופן המומלץ לשתייתו או בכוס בהתאמה למנה המוזמנת, או בבקבוק שקונים ולוקחים הביתה כדי להמשיך את החוויה.

קארי פירות ים - שרימפס, קלמארי ומולים עם כרוב לבן וכרוב סיני ברוטב קארי אדום וקרם קוקוס. צילום פאפא רצי
קארי פירות ים – שרימפס, קלמארי ומולים עם כרוב לבן וכרוב סיני ברוטב קארי אדום וקרם קוקוס. צילום פאפא רצי

מכיוון שהגענו באמצע יום עבודה והיינו חייבים להמשיך אותו מאוזנים ככל האפשר גם אחרי הארוחה, ויתרנו על הסאקה אך החלטנו להגיע בהזדמנות קרובה לארוחת ערב רוויית אלכוהול זה. בכל זאת שלפנו פירוטי מספר גרסאות סאקה ותוכלו לקרוא עליהן בהמשך. אני מודה שעם הארוחה חלקנו בקבוק בירה סינגה תאילנדית האהובה עלינו, אבל זה לא נחשב מול חגיגת סאקה אותה אפשר לערוך כאן.

פאד תאי שרימפס – אטריות אורז עם שרימפס, טופו, ביצה, נבטים ובצל ירוק. צילום פאפא רצי
פאד תאי שרימפס – אטריות אורז עם שרימפס, טופו, ביצה, נבטים ובצל ירוק. צילום פאפא רצי

מתפריט העסקיות בו יש מספר קטגוריות מחיר למנה עיקרית הקובעת את מחיר הארוחה, הזמנו סלט אסיאתי – קצת מאכזב נוכח הכמות הגדולה של אטריות אורז דקיקות ופחות דגש על הירקות, וקארי פירות ים (קטגוריית 89 ₪) – מנה גדולה וטעימה מאוד בה כיכבו שרימפס, קלמארי ומולים. מקטגוריית ה- 69 ₪ הזמנו מרק אגדשי טופו טעים, ופאד תאי שרימפס – מנה ענקית וטעימה ששניים יוכלו לחלוק אותה, אם כי ישמחו לתגבור היבט השרימפס בה. נהנינו ונרתמנו למשימה לתאר אחדים מהסאקה שעל מדפי המקרר:

צילום דניאל נלי
צילום דניאל נלי

יוזו סאקה ליקר – ליקר הדרים יפני ארומטי, 10.5% אלכוהול. עשיר ביוזו סחוט טבעי על בסיס סאקה פרימיום מקיוטו. המחיר 98/220 ₪ לבקבוק (300/720 מ"ל), 33 ₪ לכוס.

גוז'ן פינק ג'ונמאי גינג'ו – סאקה חצי יבש ומעודן, עם ארומות של ליצ'י ופירות יבשים. חך עגול עם טעם אגוזי עדין. המחיר 103 ₪ לבקבוק (300 מ"ל).

שיראטאקי נוג'ון – טעם פרחוני ונעים. ארומות עשירות עם מתיקות עדינה. המחיר 33 ₪ לקנקן חם או קר.

קיקוסוי השלג המושלם – סאקה ניגורי לא מסונן ולא מדולל. בעל גוף מלא ודומיננטי המכיל שבבי אורז. מתיקות מתונה. אומרים כאן שזהו היגורי הנמכר ביותר ביפן.  המחיר 60 ₪ לבקבוק (300 מ"ל).

טמאנו היקארי שוהו – סאקה יבש עשיר, עגול ופירותי. גוף מלא עם ניחוחות של אגס, אפרסק ותפוח. המחיר 98 ₪ לבקבוק (300 מ"ל).

בני קיקוסוי – נראה לי מתאים לשמש כדיז'סטיף לסיום ארוחה. שיכר שזיפים יפני מסורתי עם 10% אלכוהול. יש לו ארומות של מרציפן ומתיקות נעימה. המחיר 33 ₪ לכוס.

דלי אסיאתי – הבנים 15 הוד השרון, 09-8992555. א'-ש' 11:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר