ג'קו מאכלי ים – כשמסורת קולינרית בת 50 שנה פוגשת סושי בן זמננו

אפי אללוף בנו של ג'קו פתח לפני ארבע שנים ברמת השרון את המסעדה שמשלבת את המסורת המשפחתית של טיפול נכון ב"כל מה ששוחה בים" – לפי הגדרתו עם התחדשות במנות סושי מהמטבח היפני. צילום איריס לוי
באנו להתרשם האם אפשר ליהנות ממגש סלטי הבית ושרימפס ביין לבן וחמאה ביחד עם פוטומקי ואוניגירי. המסקנה – כן וכן

כשנכנסנו למסעדת ג'קו פירות ים ברמת השרון, היה לי סוג של דה ז'ה וו. מעין מסע נעים במנהרת הזמן לשנות השמונים לביקור חפוז בשוק הטורקי בחיפה, שם טעמתי לראשונה פירות ים טריים. זוכרת את ההתפעלות מהטעמים שהיו אז חדשים לי.

כשאומרים ג'קו פירות ים, בעצם מדברים על מסורת של כמעט 50 שנה של בישול . ג'קו אללוף פתח את המסעדה שלו, בעיר התחתית של חיפה ליד השוק הטורקי בשנות ה-70 של המאה הקודמת. שם התחיל העם היושב בציון להכיר מה זה שרימפס, ואיך אוכלים סרטן כחול. היום יש בנוסף לסניף החיפאי עוד שני סניפים של ג'קו, אחד בנתניה והשני ברמת השרון, בו אנחנו ביקרנו.

אפי אללוף. צילום קרין יהודה מדף הפייסבוק
אפי אללוף. צילום קרין יהודה מדף הפייסבוק

אפי אללוף, בנו של ג'קו פתח לפני ארבע שנים ברמת השרון את המסעדה, שמשלבת את המסורת המשפחתית של טיפול נכון ב"כל מה ששוחה בים" – לפי הגדרתו,  עם התחדשות במנות סושי מהמטבח היפני. הוא מספר ש"החשיבה הייתה שהרי יש לנו כאן חומרי גלם נהדרים – טריים במיוחד, ואנחנו יודעים לטפל בדגים כבר הרבה שנים. אז למה לא להיפתח לטעמים נוספים?". זה היה הרציונל שעמד מאחורי שילוב בר סושי מסורתי במסעדה הוותיקה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

את הארוחה פתחנו עם מבחר מסלטי הבית הנהדרים אותם מכינים מדי יום טריים במסעדה. היו כעשרה סוגים שונים, אבל מי סופר ? שמחירם כלול במחיר המנות העיקריות: לחם הבית, כבד קצוץ מושלם, קרם חצילים קלויים נהדר, סביצ'ה חמצמץ, סלט סלק, טחינה וחומוס, צזיקי משובח, סלט ירקות חתוך גס עם גבינת פטה טובה מעל,  והלהיט מבחינתנו – סלט סביח: חציל מטוגן, טחינה, עמבה עגבניות – ממש טעים. מבחר הסלטים שהוגשו היה נהדר, ומה שביקשנו תוספת, הביאו לשולחננו בבשמחה רבה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

אחרי הסלטים הכל-כך ישראליים, שאלנו את עצמנו איך עושים את המעבר לסושי. אגיד לכם את האמת – בקלות! היום אפשר לאכול סושי בהרבה מקומות, אבל סושי טוב באמת יותר קשה למצוא. בג'קו הסושי היה מהטובים. מרגישים שעובדים כאן עם חומרי גלם איכותיים. התחלנו עם רול צמחוני מוצלח:  פוטומקי – אבוקדו, בטטה, מלפפון, גזר, שיטאקי, אושינקו, אספרגוס, טמאגו, קנפיו, בצל ירוק (35 ₪), שהוגש עם מיונז יפני, רוטב טריאקי, וסויה כמובן. הרול היה יפהפה וטעם האבוקדו היה מודגש – אהבנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לאחר מכן עברנו לרול ספיישל סלמון עשיר – (8 יחידות, 58 ₪), שכלל ספייסי סלמון עם מלפפון, אבוקדו ובצל ירוק, עטוף בסלמון עם נגיעות מיונז, ווסאבי וביצי סלמון. רול מושלם. עשיר בטעמים, ויפה מאוד במראה שחו.

בשלב העיקריות כבר היינו די מלאים, אבל אי אפשר להיות בג'קו ולא לאכול את מנת הדגל הנהדרת אותה זכרנו מהעבר – שרימפס בחמאה ויין לבן (92 ₪), שהייתה כמו תמיד מושלמת. ניגבנו את הצלחת במעט לחם הבית שנותר על השולחן.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

וכשהתחלנו להתארגן לצאת הביתה מלאים ומרוצים, הגיעה מנהלת המסעדה ואמרה: "אני לא יכולה לתת לכם לצאת מכאן בלי משהו מתוק". אז אם חייבים – חייבים: מלבי (30 ₪), שגם הוא מאותם נכסי צאן ברזל של מסעדת ג'קו מזה 50 שנה, ובצדק. נימוח, עדין, ומשודרג עם רוטב נהדר של דובדבני אמרנה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

מסעדת ג'קו ברמת השרון ממוקמת באזור התעשייה ברחוב החרש, ליד רחוב טרומפלדור, וסביבה שכונות מהוותיקות  של רמת השרון. לפי המלצר האדיב ששירת אותנו, הקהל שמגיע למסעדה כולל בעיקר מבוגרים השומרים אמונים לג'קו המיתולוגי, אך גם צעירים הבאים לטעום את הסושי הטוב החדש. צפינו בשילובים מעניינים של שלושה דורות אורחים: סבים, בנים ונכדים המגיעים לארוחות משותפות. המלצר אמר לנו בחיוך, שהיום אין ילד שלא אוהב סושי. לדבריו, "זה המקדונלד החדש".

אהבנו את השילוב של הוותיק והחדש. כל עוד שומרים על הטריות והאיכות של הטעמים – הכול זורם. חשוב להדגיש שגם לאלו שלא אוכלים דגים יש פינה חמה וטעימה בתפריט של ג'קו, עם המבורגר, שיפודי פרגית ועוד.

מסעדת ג'קו מאכלי ים – החרש 8, אזור התעשייה רמת השרון. 03-5661234. מ- 12:00 עד הלקוח האחרון, כולל שישי שבת. חניה ברחוב הנצח בסמוך לפארק רמת השרון

הכותבת היא שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר