חמש שנים ל-VONG הווייטנאמית – חוויה מומלצת

הדלורית המאודה ברוטב קארי-קוקוס-בוטנים הייתה מהמנות הטובות שאכלנו בוונג. צילום חיים יוסף
החידוש שנכנס לתפריט של VONG הוא מעשה חכם – הם ממשיכים להציע את המנות שהלקוחות אוהבים, ובו בזמן מפתים עם מנות חדשות ומסקרנות

חמש שנים עברו מאז נפתחה מסעדת VONG (וונג) בתל אביב. המסעדה שהביאה לקהל המקומי את נפלאות המטבח הווייטנאמי, הכירה לנו את לחמניות הבאן המופלאות שהפכו במרוצת הזמן לטרנד של ממש, ואפילו טרנד מאוס. זאת עקב ריבוי המקומות שמציעים אותן לאחרונה, לרוב באיכות נמוכה יחסית. אך אלו של וונג ממשיכות לשמור על האיכות הגבוהה המאפיינת אותן לאורך כל הדרך.

VONG'S BANH BURGER – לחמניית באן במילוי המבורגר בקר ולמון גראס מוגשת עם מיונז יפני, קטשופ קארי ביתי וכבושים בדקה. צילום חיים יוסף

חגיגות חמש השנים למסעדה הביאו לתפריט שש מנות חדשות, ואנו באנו לטעום חלק מהן. מאחר שהגענו בשלב הראשוני של הוספת המנות, רק שלוש מהן הוצעו באותו ערב, אך בימים אלה נכנסות כולן לתפריט הקבוע כאן. המנות החדשות הן Indochina RAP – טורטייה ממולאת ברצועות עוף 5 תבלינים צרובים עם מלפפון, בצל ירוק, רוטב Hanoi-hoisin ושומשום (39 שקלים); Shrimp mousse – שלושה שיפודי מוס שרימפס ודג לבן צרוב על מצע עשבי תיבול לצד רוטב נם (44 שקלים); Butternut squash – דלורית מאודה ברוטב קארי-קוקוס-בוטנים חריף עם כוסברה ובצל ירוק, מוגש עם אורז (52 שקלים); BANH-CH'  – שתי יחידות של באן מאודה וצרוב ממולא שרימפס, עוף, כרוב סיני, בצל ירוק וג'ינג'ר, לצד רוטב חומץ שחור וסויה (56 שקלים); VONG'S BANH BURGER – לחמניית באן במילוי המבורגר בקר ולמון גראס, מוגשת עם מיונז יפני, קטשופ קארי ביתי וכבושים בדקה (39 שקלים), ו- CUP CUP – גביע אייסברג ממולא סלט עשבי תיבול ודג לבן מאודה ברוטב נם-צ'ילי–שום, בצלצלי שאלוט וקשיו קלוי (57 שקלים).

Shrimp mousse – שלושה שיפודי מוס שרימפס ודג לבן צרוב על מצע עשבי תיבול לצד רוטב נם. צילום חיים יוסף
Shrimp mousse – שלושה שיפודי מוס שרימפס ודג לבן צרוב על מצע עשבי תיבול לצד רוטב נם. צילום חיים יוסף

הופתענו לגלות ראפ בתפריט הווייטנאמי של המסעדה, אבל לצערנו מנה זו לא הייתה זמינה באותו ערב. במקומה הזמנו בורגר באן ודלורית מאודה. מנת ההמבורגר הפתיעה לטובה, ואכזבה באותה מידה – הלחמנייה הייתה מצוינת, כתמיד; וההמבורגר עסיסי, קל לעיסה וטעים, אם כי הרטבים הדומיננטיים השפיעו יותר מכל על הטעם הסופי. הבעיה הייתה בשילוב ביניהם: הלחמנייה לא ספגה את הרטבים, שנכחו בכמות גדולה מאוד, והתוצאה היא שההמבורגר החליק כל הזמן החוצה, והידיים שלנו התמלאו ברוטב. גם הניסיון לאכול את המנה עם סכין ומזלג התברר כתרגיל קואורדינציה למתקדמים.

Indochina RAP - טורטייה ממולאת ברצועות עוף 5 תבלינים צרובים עם מלפפון, בצל ירוק, רוטב Hanoi-hoisin ושומשום. צילום חיים יוסף
Indochina RAP – טורטייה ממולאת ברצועות עוף 5 תבלינים צרובים עם מלפפון, בצל ירוק, רוטב Hanoi-hoisin ושומשום. צילום חיים יוסף

הדלורית המאודה ברוטב קארי-קוקוס-בוטנים, הייתה מהמנות הטובות שאכלנו בוונג, שהפכה מאז שנפתחה לאחת המסעדות הקבועות בהן אנו אוכלים (בעיקר הודות לשירות המשלוחים). הדלורית הייתה בדיוק במקום הנכון שבין קשיחות לרכות, הרוטב היה חריף כמובטח – ובעיקר עשיר בטעמי הקוקוס והבוטנים, והשתלב מצוין עם הדלורית עצמה. יחד עם האורז המאודה שקיבלנו, זו מנה מצוינת ומשביעה, שיכולה להפתיע גם את מי שרגיל לבחור בבשר.

סלט הפפאיה הווייטנאמי ממשיך להיות אחד מסלטי הפפאיה הטובים בעיר. צילום חיים יוסף
סלט הפפאיה הווייטנאמי ממשיך להיות אחד מסלטי הפפאיה הטובים בעיר. צילום חיים יוסף

יחד עם שתי המנות החדשות הזמנו שתיים ותיקות – סלט הפפאיה הווייטנאמי ממשיך להיות אחד מסלטי הפפאיה הטובים בעיר, הודות לכמות יפה של פפאיה טרייה, כמות לא גדולה של צ'ילי, והרבה כוסברה, נענע, בוטנים מסוכרים ורוטב הוי-סין-שום. כל זה מוגש עם כמה חתיכות של קרקר אורז ביתי יבש ופריך, שמשתלב מצוין עם הסלט ונוזליו לאחר ששוברים אותו לחתיכות ומערבבים אותו עם הסלט (39 שקלים). הזמנו גם את ה- Vietnamese Beach – מנה המשלבת אטריות שעועית עם טייגר שרימפס, דג לבן, סקאלופ, לימון ויין לבן עם בוק צ'וי, נבטים, בצל ירוק וצ'ילי טרי, ומוגשת על גבי סלט של עלי אייסברג וחמציצים (64 שקלים). יש במנה כמות לא גדולה של פירות הים המובטחים, שאיכותם טובה אך לא מהטובות שטעמנו. הרוטב, לעומת זאת, מצוין, ויחד עם האטריות שבושלו במידה הנכונה, מקבלים מנה קלילה ומשביעה כאחד.

CUP CUP - גביע אייסברג ממולא סלט עשבי תיבול ודג לבן מאודה ברוטב נם-צ'ילי-שום, בצלצלי שאלוט וקשיו קלוי. צילום חיים יוסף
CUP CUP – גביע אייסברג ממולא סלט עשבי תיבול ודג לבן מאודה ברוטב נם-צ'ילי-שום, בצלצלי שאלוט וקשיו קלוי. צילום חיים יוסף

החידוש שנכנס לתפריט המסעדה הוא מעשה חכם – הם ממשיכים להציע את המנות שהלקוחות אוהבים, ובו בזמן מפתים עם מנות חדשות ומסקרנות. גם אם חלק מהפיתוי כרוך באתגר של ממש, כפי שקרה לנו עם הבורגר באן, זו עדיין חוויה מומלצת.

VONG – שדרות רוטשילד 15 תל אביב, 03-6337171. כל השבוע 12:00-24:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר