טש וטשה: זהירות עם הצ'יפס הממכר

משהו שכדאי לדעת על המקום: בימים ב'-ה' בשעות 17:00-19:00 מציעים כאן 20% הנחה על כל התפריט. כדאי לבוא

כאשר תגיעו לטש וטשה הגרוזינית/גאורגית בביקור הבא שלכם, אל תעשו את הטעות שאנחנו עשינו. אנחנו חובבי צ'יפס מושבעים, וכאשר ראינו בתפריט המנות הראשונות את זו שנקראת צ'יפס חטאים, כלומר שילוב של צ'יפס עם פפריקה, שום וגבינה גרוזינית מוקרמת (39 שקלים), היה ברור שאנחנו מזמינים אותה. האמת שהיינו מזמינים את כל התפריט אם היינו יכולים לאכול כל כך הרבה, אבל הצורך לסנן הכתיב בחירה במנה זו יחד עם עוד מספר אחרות.

מה הטעות? מדובר במנה נדיבה של צ'יפס, קפוא אמנם, אבל כזה שעבר טיגון כהלכתו וקיבל תוספת מכובדת של גבינה עם שאר המרכיבים. התוצאה היא צ'יפס מצוין אבל בכמות כל כך גדולה, שאינו משאיר מקום כמעט לאף מנה אחרת. וחבל, כי צ'יפס יש כמעט בכל מקום, אבל מנות כמו באדריג'ני – גלילות חציל במילוי טחינת אגוזים ושום (18 שקלים), או ואזיס דולמה – עלי גפן ביתיים במילוי בשר ואורז ובליווי יוגורט (42 שקלים), לא תמצאו כמעט בשום מקום אחר.

גלילות חציל ושמפניה - שילוב מקורי. צילום בר איילון
גלילות חציל ושמפניה – שילוב מקורי. צילום בר איילון

גלילות החציל היו כוכבות הארוחה – החציל טוגן במידה הנכונה, כך שאינו שמנוני מדי ובו-זמנית מכיל את כל הטוב בטעמיו של חציל מטוגן. השילוב  עם הטחינה, השום וגרגרי הרימון שפוזרו מעל, יצר מנה כה טובה, שהיינו שמחים להזמין עוד אחת כמוה. אם לא היינו מזמינים את הצ'יפס, כמובן. עלי הגפן היו גם הם הפתעה לטובה – לא מבושלים עם לימון, כנהוג באזורנו, עובדה שאנו זוקפים לזכות המנה הזו. יש בהם כמות יפה של אורז ובשר, התיבול מיוחד, והם מעט יבשים, באופן שרק עושה למנה הזו טוב.

קציצות פראסה. צילום בר איילון
קציצות פראסה. צילום בר איילון

מה עוד הזמנו? קציצות פראסה, שצורתן דמתה לכדורי פלאפל. על הצלחת נחו ארבעה כדורים גדולים, בשרניים, שאליהם התלוותה אותה טחינה מיוחדת שממלאת את גלילות החציל. זו מנה טבעונית, למי שמחפש מנות כאלה, והן מומלצות גם אם אין לכם בעיה עם מוצרים מן החי.

חורציאני. צילום בר איילון
חורציאני. צילום בר איילון

מאחר והכל היה ממלא למדי, הסתפקנו במנה אחת מתוך העיקריות. ליתר דיוק, מהחלק הקרוי בתפריט 'מאפייה', הזמנו חורציאני – מאפה במילוי בשר בקר טחון ורוטב שזיפי בוסר, ומעל גבינת פרמז'ן או טחינת אגוזי מלך (72 שקלים). ראשית, זו מנה גדולה שיכולה לקבל בקלות את ההגדרה של  עיקרית. מאפה המכיל כמות יפה של המילוי המובטח. התקשינו להבחין בנוכחות של השזיפים בתוך עושר הטעמים, אבל אנו זוקפים זאת לחובתנו; גם מבלי שידענו לפרק את הטעמים למרכיביהם, הכל ביחד השתלב טוב. בחרנו באפשרות עם גבינה, וזו פוזרה על המאפה טרם האפייה, והוסיפה לו טוויסט מוצלח.

תפריט הקינוחים אמנם מציע את הצ'ורצ'וחלה, קינוח המוכר היטב לכל מי שביקר בגאורגיה, אזרבייג'אן, טורקיה והסביבה – חטיף אגוזי מלך ברפרפת ענבים (32 שקלים). אבל אנחנו בחרנו בקינוח מערבי במיוחד, עוגת רד וולווט – עוגת שכבות של פטל וגבינה, ולמעלה דולצ'ה פירות יער (42 שקלים). זו עגה מפתיעה בקלילות שלה ובשילוב מדויק בין השכבות והטעמים השונים; דרך מענגת לסיים ארוחה מוצלחת במיוחד. ועוד משהו שכדאי לדעת על המקום: בימים ב'-ה' בשעות 17:00-19:00, מציעים כאן 20% הנחה על כל התפריט. כדאי לבוא.

טש וטשה – בית אשל 31 , שוק הפשפשים יפו. 03-6771373. ב'-ד' 17:00-24:00, ה'-שבת 12:00-24:00, בראשון המסעדה סגורה

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר