כנאפה שפירא בחיפה – כי מרובעים לא טועמים את החיים

בכנאפה שפירא אין תפריט והכנאפה יוצאת כאן בתורות – תחתית אחרי תחתית אחרי תחתית למשלוח, לאכול בעמידה, בישיבה, בשכיבה, בעדינות, במהירות, בנגיסה, בטריפה, בבלגן או בנימוס

אני בחיפה. יש משהו עוצר ומזוהם באוויר, ולא רק בגלל הקורונה אלא בגלל שהאוויר פשוט דחוס. חייב אוויר. צריך לטפס גבוה ככול שאפשר, ואם כבר גבוה בואו ונגיע ישר לנשיא. שדרות הנשיא הן הגבול המפותח והמתפתח של העיר חיפה הוותיקה. זו הטריטוריה שאין עליה עוררין.

צילום דנה שפירא

ממש ליד הכרמלית נמצאת לה סינדרלה. נכון, בסיסי הקולינריה בעיר רבים, חלקם בנויים על  מורשת, חלקם על קלאסיקות וחלקם על טרנדים. אבל לא גברת שפירא; היא זו שבאה לספר סיפור אישי אחר. הסיפור הינו על כנאפה –מאפה מתוק מהמטבח הערבי, עשוי מציפוי של אטריות קדאיף או סולת, שבתוכו גבינת עיזים. על הטכניקות שלו ניתן לדבר ימים על גבעות: השחמת האטריות, סוגי הגבינות, גוונים, מי סוכר – אבל לא בשביל זה אני כותב לכם כאן.

בשני האחרון אספתי את האומן גרודה (זה שאוכל  ומשקיף איתי לאחרונה על כול מה שקורה כאן מסביב). בווייז הקשתי 'כנאפה שפירא' – לסינדרלה המקומית, לנשיאה דנה. דמות מצוירת מקומית אך מציאותית, מקושטת באיורים וים כריזמה על כול הגוף, מעין פצצה של חיוביות (לא בקורונה), אנרגטיות (ולא מכושר) והשראה.

צילום דנה שפירא

דנה, הדמות מאחורי כול השיגעון הזה, לשעבר חומוס רייצ'ל, לקחה את המאפה המתוק המוכר, ועשתה לו מתיחת פנים והזרקות בשינוי התפיסה. כנאפה מתוקה? אז לא – כנאפה מלוחה. תחתית אחרי תחתית עם מילוי בתערובת גבינות שלא מביישות אף פרה או עז, תוך ירידה לפרטי הדיוק הכי

קטנים וגדולים שניתן. אלה יצרו כנאפה פריכה, עם יחסים מושלמים בין הרכיבים – אף אחד לא משתלט על אף אחד. ואם כולם כאן חיים בשלום, למה שלא נתחיל להשתגע ולהעמיס תוספות שנבנות במקום, ככה במקום, בלי תפריט –ככה על המקום, על הדלפק.

צילום דנה שפירא

לימונדה ביתית קרה ומנה של כנאפה, גרבלקס סלמון, בוטנים קלויים ורימונים מונחת על השולחן. גרודה בשקט, ואני עם המזלג והסכין (שתכלס לא היה צריך) מתחיל בפירוק. שערות קדאיף עשויות בפריכות ובצבע הנכון, תערובת הגבינות בתחתית אלסטית עם מרקם עשיר וארומות נצרבות.  דג סלמון בכבישה ביתית במלח וסוכר, שהיה מאוזן בצורה נפלאה, הוסיף לנשיאות, או שמא לנסיכות של דנה.

אני איש של מרקמים ואחר כך טעמים. כך אני תמיד רושם, ולכן הייתה כאן שתיקה ומבטים שלי על גרודה ושלו עליי: WOW,טיפוס גבוה בסולם, ובהחלט משחק טעמים. לרגע שכחתי את הכנאפה בטעם ילדות, ההוא המתוק עם מי הסוכר החמים. פשוט שכחתי.

צילום דנה שפירא

אז מה קרה כאן: תפריט לא קיים – תפריט מה'שבא לי היום. יין בשפע. לוקיישן צבעוני. בחורה מצוירת מציאותית על מלא! וכנאפה שיוצאת כאן בתורות – תחתית אחרי תחתית אחרי תחתית למשלוח, לאכול בעמידה, בישיבה, בשכיבה, בעדינות, במהירות, בנגיסה, בטריפה,  בבלגן או בנימוס. אנשים תמזגו לכם עוד צ'ייסר של ערק ערנבים.

שפירא, תקשיבי טוב אלופה: את משוגעת במידה, מלאת קעקועי כשרון. איש חכם אמר לי פעם: 'אם אתה באמת רוצה לטעום את החיים, תהיה עגול ורחוק ממרובע'. אז כנאפה שפירא, יא אסית עגולה!

כנאפה שפירא – כשרה ומשלוחים. שדרות הנשיא 121 חיפה. 054-5917189. ראשון עד חמישי 09:15-23:00, שישי עד 16:30, שבת 20:45-00:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר