נינה ביאנקה – משב רוח מרענן באזור השפלה

את הקיר המרכזי של המסעדה מפאר גרפיטי אורבני יפהפה המשרה אווירה ייחודית צעירה ועכשווית. צילום איריס לוי
נינה ביאנקה היא משב רוח מרענן באזור השפלה המצומצם מאוד במסעדות שף בכלל ומסעדת שף כשרה בפרט

בערב גשום וקר במיוחד, שמנו פעמינו למתחם ביל"ו בקרית עקרון שבשפלת יהודה (פאתי רחובות, מדרום העיר), כדי לראות ולטעום איך נולדת מסעדה. בימים אלו נפתחה במקום מסעדת Nina Bianca (נינה ביאנקה)-   ביסטרו ים תיכוני בניצוחו של השף הצעיר איתי עטיה, ובבעלות של קבוצת בעלי עסקים בתחום המסעדנות והאירוח.

בר המסעדה חובק את כל אזור המטבח. צילום איריס לוי
בר המסעדה חובק את כל אזור המטבח. צילום איריס לוי

כשהגענו למקום קיבל את פנינו שלט מבטיח ממש לא טוב לדיאטה – This is a bad place for a diet.  המסעדה נבנתה בחלק מאולם התצוגה היפה של חנות "עץ ועצה" שהייתה במקום. המעצבים עשו בחוכמה רבה, והשאירו במקום את חיפויי העץ המיוחדים ואלמנטים נוספים מהחוויה הקודמת שהייתה כאן, שיוצרים אווירה מיוחדת. כמו כן הושקעה מחשבה רבה במראה הכללי של המסעדה, ואת הקיר המרכזי מפאר גרפיטי אורבני יפהפה, המשרה אווירה ייחודית – צעירה ועכשווית למסעדה. במרכז חלל המסעדה ניצב מטבח פתוח ומואר עם טאבון מקצועי יפה. בר המסעדה חובק את כל אזור המטבח, מה שמבטיח ליושבים על הבר חוויה קולינרית מיוחדת בנוסף לאוכל שיטעמו.

טאבון מקצועי יפה במטבח הפתוח והמואר. צילום איריס לוי
טאבון מקצועי יפה במטבח הפתוח והמואר. צילום איריס לוי

נינה ביאנקה היא מסעדה כשרה, המגדירה עצמה כביסטרו ים תיכוני ומשלבת טעמים מאיטליה עם טעמים מקומיים.  מרכזו של התפריט מקורו בים – דגים נאים, מבושלים ואפויים, ומנות דגל מהמטבח האיטלקי שחלק גדול מהן יוצאות מהטבון המפואר. אפשר לטעום כאן גם מבחר נאה של קוקטיילים עכשוויים, וליהנות ממבחר יינות, וויסקי, רום ועוד.

סיגר גבינות ופיסטוקים. צילום איריס לוי
סיגר גבינות ופיסטוקים. צילום איריס לוי

את הארוחה פתחנו בהמלצתו של המלצר החייכן, בסיגר גבינות ופיסטוקים מוגש עם מטבל יוגורט וחצילים ותבשיל עגבניות (63 ₪). הגיעו שלושה סיגרים שמנמנים בצבע חום בהיר מושלם, עם מטבלים נחמדים ליד. נאמר לנו שהפיסטוקים שולבו במנה כדי להפוך אותה לפחות כבדה –  האמת היא שלא הרגשתי את הפיסטוקים במילוי. המנה עצמה הייתה קלילה ועשויה נכון.

אספרגוסים ירוקים צרובים על קרם תירס רך. צילום איריס לוי
אספרגוסים ירוקים צרובים על קרם תירס רך. צילום איריס לוי

מנת פתיחה נוספת הייתה קרפצ'ו תפוחי אדמה, בועות של חציל, טחינה ויוגורט עם סלט וביצה עלומה (32 ₪) – מנה ששמה לא מסגיר את כיוונה: תפוחי אדמה שבושלו ונאפו לאחר שנלחצו על משטח. פחות התחברנו למנה זו. כל התוספות מעל תפוחי האדמה לא הורגשו כמעט, אם כי הסלט הרענן והטעים שהוגש מעל, ממש שיפר את המנה. עוד מנה ראשונה שאותה אהבנו במיוחד: אספרגוסים ירוקים צרובים על קרם תירס רך, מיקס פטריות מוקפצות, ביצה עלומה ופרמזן (55 ₪) – קרם תירס עדין, עם מיקס פטריות נהדר וביצה עלומה העשויה ממש לשלמות. שילוב טעמים נהדר – ממליצה לכם לטעום.

שתי פיצות מוקטנות מתוך המבחר. צילום איריס לוי
שתי פיצות מוקטנות מתוך המבחר. צילום איריס לוי

כעת עברנו למנות החמות. ממש היה קשה לנו לבחור מתוך מבחר הפיצות המיוחדות המוצעות, ולכן בחרנו שתיים  מוקטנות:  פיצה פטריות וכמהין – קרם כמהין עשיר, פיקורינו, פרמג'ן ועלי ארוגולה (62 ₪) – זה כל כך נדיר למצוא בצק פיצה ראוי במקומותינו, ובנינה ביאנקה הבצק מצוין. גם התוספות מעל לבצק היו נהדרות. קרם פטריות מצוין, גבינות וארוגולה שמרעננת את הפיצה – טוב מאוד. השנייה הייתה פיצה סלק – עם ממרח סלק גבינת רוקפור כחולה, אגוזי פקאן, מוצרלה ועלים ירוקים (52 ₪) – פיצה יצירתית במיוחד, טעימה ומעניינת. שילוב קלאסי שעובד תמיד, של סלק, גבינה כחולה ואגוזי פקאן. עם הריענון הקטן של העלים הירוקים, מתקבלת ביחד פיצה טעימה במיוחד ולא שגרתית. מומלצת מאוד.

ניוקי כמהין. צילום איריס לוי
ניוקי כמהין. צילום איריס לוי
פילה מוסר ים. צילום איריס לוי
פילה מוסר ים. צילום איריס לוי

לעיקריות הגיעו לשולחן שתי מנות; אחת מהקלאסיות האיטלקיות – ניוקי, והשנייה פילה דג. מנת ניוקי כמהין מקושט בצ'יפס ארטישוק ירושלמי על קרם ערמונים (68 ₪), הגיעה בקערה יפהפייה עם מכסה מעניין. המלצר הסיר את המכסה, והחלל התמלא בריח נהדר של פטריות. הניוקי היו מעט כבדים, אך הרוטב חלומי: פטריות, ערמונים ועוד. הרגשתי כאילו נעטפתי בשמיכת פוך נעימה ומפנקת. המנה החורפית המושלמת בכל המובנים. הדג שקיבלנו היה פילה מוסר ים על קרם כרובית, עם בייבי שומר ואגוזי לוז (122 ₪). הדג עשוי טוב, רך ועסיסי. קרם הכרובית היה טעים ומעודן.

קרפ פאי – בחירה מצוינת. צילום איריס לוי
קרפ פאי – בחירה מצוינת. צילום איריס לוי

לקינוח ביקשנו משהו אחר; לא עוד פעם טירמיסו, שוקולד וכאלה. לפי המלצתו החמה של המלצר הזמנו קרפ פאי – עוגת שיבולת שועל ודבש נימוחה, עם בננה צרובה קרמל מלוח וגלידה וניל (53 ₪). זו הייתה בחירה מצוינת. שילוב נהדר ולא צפוי של מאפה שיבולת השועל החמים עם הבננה המקורמלת, ועם הפיצוח הקל של הקרמל מלמעלה והגלידה הקרירה מתקבלת מנה אחרונה מנחמת וטעימה – מושלמת לערב קר במיוחד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

אזור השפלה מצומצם מאוד במסעדות שף בכלל ומסעדת שף כשרה בפרט. לדברי סרג' מנהל המסעדה, התקווה היא להגיע לתודעה של כל הסועדים באזור. "כבר לא צריך לנסוע לתל אביב כדי לאכול ארוחה טובה, וכבר לא צריך להתפשר על פיצה פחות טובה באזור רחובות", הוא אומר. הציפייה היא שסועדים יגיעו מהמושבים הרבים בסביבה, מרחובות, גדרה, יבנה, וגם מאשדוד.

נינה ביאנקה היא כמו ערוגה רעננה שתוכננה, נחרשה ונבנתה היטב. הזרעים שנזרעו כבר נבטו. הירקות והפירות שערוגה זו תניב נראים טובים, אך רק הזמן יגיד.

Nina Bianca – בוסי סנט ג'ורג 9, מתחם ביל"ו. 08-9480080. ראשון עד חמישי 12:00-15:00, 19:00-24:00. שישי 9:30-14:30. חניה חינם סמוך למסעדה. בפייסבוק ובאינסטגרם: Nina Bianca rest

הכותבת היא שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205. גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר