צעירי הברולו בטעימת מועדון יולו

פתיחת הבקבוקים שעות רבות טרם הטעימה אפשרה להם בכל זאת להיפתח ולהיות נגישים. צילום יגאל ברנע
יינות ברולו, נציגיו הנכבדים מאוד של חבל פיימונטה שבאיטליה, מיוצרים מענבי נביולו, זן שמפיק יינות בעלי צבע יחסית בהיר; מאוד ארומטיים, עשירים וטאניים מאוד, עם רמת חמיצות גבוהה. חמיצות זו גורמת לנגישות הפחות טובה של היין בשנותיו הראשונות, אבל היא גם גורם מרכזי ביכולת לאפשר ליין להשתבח עם השנים

מארח המפגש ה- 170 של מועדון יולו ( YOLO- קראו בסוף הכתבה מה זה), בחר להתמקד במגוון יינות ברולו (Barolo) צעירים. ככלל, יינות ברולו דורשים המתנה מרובת שנים כדי לתת תמורה מרבית מבחינת האיכות, אבל במקרה הנוכחי פתיחת הבקבוקים שעות רבות טרם הטעימה אפשרה להם בכל זאת להיפתח ולהיות נגישים, ולנו אפשרה ליהנות מהם – עדיין, ההמלצה היא לחכות עוד מספר לא מועט של שנים כדי לאפשר להם להגיע לשיאם.

צילום יגאל ברנע

יינות ברולו, נציגיו הנכבדים מאוד של חבל פיימונטה שבאיטליה, מיוצרים מענבי נביולו, זן שמפיק יינות בעלי צבע יחסית בהיר; מאוד ארומטיים, עשירים וטאניים מאוד, עם רמת חמיצות גבוהה. חמיצות זו גורמת לנגישות הפחות טובה של היין בשנותיו הראשונות, אבל היא גם גורם מרכזי ביכולת לאפשר ליין להשתבח עם השנים. הברולו משתלב יפה מאוד עם אוכל, וזה המקום לציין שבעלת הבית דאגה בערב זה ללוות כל בקבוק במנה איכותית ומתאימה.

צילום יגאל ברנע

Domenico Clerico, Barolo Pajana 2017

צלול ומזכיר בגוון יין בורגון. אף עשיר של שזיף-גרגרי יער. אדמתי, עם גוון כמהין. בפה מרגישים יין צעיר ובועט, עם טאנינים קשוחים והרבה פרי. הוא ממלא את חלל הפה. מורגש הרבה עץ. סיומת בינונית ונעימה. יש למה לצפות בעתיד. ציון יולו 15.6 (91) .מחיר מדף 700 ₪.

צילום יגאל ברנע

Paolo Scavino, Bric del Fiasc 2015

היקב נוסד בשנת 1921. פאולו, בנו של מייסד היקב, עבד בו מילדותו, ועם השנים הפך ליינן היקב. בינתיים הוא נפטר, וכיום בנו אנריקו ממשיך את דרכו. היין שמיוצר מכרם יחידני, הושק לראשונה ב- 1978, לאחר שהמשפחה זיהתה את האיכות הייחודית של ענבי הכרם. כיום הוא נחשב ליין הדגל של היקב, וגם נמנה על היינות המובחרים באזור פיימונטה.

רשמי טעימה – צבע שזיף עמוק. אף עשיר, פירותי, מתובל בפלפל לבן משולב עם ניחוח עשבוני. אדמתי. בפה – יין הרמוני ועגול להפליא. עוצמתי. הרבה רעננות. מרובה שכבות של טעמים. יין צעיר עם נוכחות מרשימה. סיומת ארוכה וטובה. הטאנינים מצביעים על כך שבעתיד ניתן יהיה ליהנות ממנו עוד הרבה יותר. ציון יולו 16.6 (93). מחיר מדף 600 ₪.

צילום יגאל ברנע

Luciano Sandrone, Le Vigne 2015

יינות לוצ'יאנו סנדרונה נחשבים על הטובים מיינות ברולו. תחילתו של היקב בשנות ה- 70 של המאה ה -20. היין ששתינו הוא בלנד מארבע חלקות של נביולו, מאזורים שונים. בציר 2015 זכה לתשבחות רבות ממבקרי יין ידועים שונים.

רשמי טעימה – צבע כהה עמוק ומרשים. אף מצוין של פרי אדום מתובל בפלפל שחור, פרחוני ואדמתי. ריחות עור, עץ, גוון קלוי ומעטפת מנטה. בפה – פרי אדום מעורב עם פירות יער שחורים. חמיצות בולטת. אופי חזק. טאנינים טובים אך עדיין מייבשים קצת את חלל הפה. סיומת ארוכה. עדיף לחכות עוד מספר שנים כדי להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל. ציון יולו 16.1 (92). מחיר מדף 650 ₪.

צילום יגאל ברנע

Luciano Sandrone, Aleste (Cannubi Boschis) 2014

השם אלסטה, על בסיס שמות הנכד והנכדה של לוצ'יאנו, החליף את השם הקודם Cannubi Boschis, שהיה על שם חלקת הכרם.

רשמי טעימה – צבע שחור עמוק. אף אלגנטי, פירותי ופרחוני. אדמה כבדה ופטריות. בפה – יין מצוין, הרמוני, מרובה שכבות של טעם, מינרלי וטאני, עדיין צעיר ומייבש את החך. הסיומת ארוכה ואיכותית. ציון יולו 16.4 (93). מחיר מדף 650 ₪.

צילום יגאל ברנע

Gaja, Dagromis 2015

יקב גאיה נחשב על הטובים באיטליה. היקב ממוקם בכפר ברברסקו, אך כיום מחזיק בבעלותו כרמים לא רק בברברסקו אלא באזורים נוספים בפיימונטה, כמו גם בטוסקנה. זהו יקב משפחתי שהוקם ב- 1859, ונותר עד היום בבעלות וניהול המשפחה.

רשמי טעימה – צבע בהיר בסגנון יינות בורגון. אף מלא פירות אדומים, סיגליות, מנטה. בפה – גוף בינוני, חמיצות נעימה, מרירות קלה, לא הרשים אותנו לצערנו. הרגיש קליל מדי. ציון יולו  15.3 (91). מחיר מדף 450 ₪.

צילום יגאל ברנע

Abreu, Madrona Ranch, Cabernet Sauvignon Napa Valley 2002

אכזבה גדולה. ציפינו ליין מרשים שיהווה את גולת הכותרת של הערב. בפועל, היין אשר נרכש בארה"ב, היה מקולקל לחלוטין, ולכן לא נתייחס לטעמיו. לא הכול תמיד מושלם, אפילו בערבי יין.

כרמי לנגה בפיימונטה

מה זה YOLO?

יולו הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכעשרה מפגשים בשנה. המארח קובע את תכנית הערב וקונה את היינות. נוהגים לטעום עד שבעה יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20 נקודות. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון על ידי שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא, ובלוויית אוכל מתאים שגם כן זוכה לתשומת לב בכל מפגש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר