רופטופ בירושלים: תפריט חם בחורף ירושלמי קר

המראה מהרופטופ ללא מחיצות
מסעדת רופטופ בירושלים היא מסעדה טובה אך לא זולה, כשהחורף הירושלמי הקר פוגם במראה היפה הנשקף ממנה. בהחלט כדאי לבקר שוב בעונה חמה יותר

הישיבה במסעדת הרופטופ של מלון ממילא (כשרה) בעונת החורף, היא במידת מה מאכזבת. אין זה בגלל המסעדה עצמה, אלא בגלל מזג האוויר – הצורך ליצור סביבה חמה יחסית בקור הירושלמי העז, מחייב את המסעדה לסגור את עצמה בין יריעות שקופות. אך אלה אינן שקופות לחלוטין, וכך הנוף הייחודי הנשקף מהמסעדה – חומות העיר העתיקה ומגדל דוד; אינו גלוי לעין במלוא תפארתו, אלא אם כן אתם מעזים לצאת אל מרפסת המסעדה, ממנה תוכלו לראות את כל מה שהמיקום הייחודי של המלון יכול להציע לכם. רק אל תשכחו את הכפפות והמעיל בתחומי המסעדה.

מתפריט החורף
מתפריט החורף, צילום אנטולי מירצקי

סגירת החלל לטובת הלקוחות אינה החידוש היחידי שיש ברופטופ בתקופה זו. תפריט החורף החדש הוא הסיבה העיקרית. השף קובי בכר אמון על התפריט, המציע מנות מוצלחות כגון מח עצם צלוי בטאבון עם סלסה של עשבי תיבול, אגוזי ברזיל ושקדים, רוטב קברנה ולחם כוסמין קלוי (70 שקלים); וקפוצ'ינו, כלומר סלט עדשים חם עם תרד תורכי, קוביות תפוחי אדמה, בוקצ'וי, קרם עדשים וקציפת קארי וליים (50 שקלים). סלט העגבניות בכל הצורות ובכל הצבעים (כדברי התפריט), היה מעט סתמי. שילוב סוגי העגבניות היה אמנם כמובטח, אבל גם תוספת בצלי השאלוט המוחמצים, לחם גריל וטפנד של זיתי קלמטה, לא הצליחה להפוך אותו למלהיב (56 שקלים).

מתפריט החורף
מתפריט החורף, צילום אנטולי מירצקי

שלוש מנות אלה הן ביטוי לשינויים שחלו בתפריט המנות הראשונות. בכל הקשור לעיקריות, יש מנות כגון פילה עגל צרוב בגריל פחמים עם שפצלה, פטריות מלך, שמפיניון ויער צלויות ברוטב ציר עגל וכמהין – הבשר טוב ועשוי כהלכה, הרוטב מדויק במינונים שלו, ויחד עם הפטריות הרבות מקבלים מנה חורפית מוצלחת (168 שקלים). מנה טובה לא פחות, והיו בינינו שטענו שהיא טובה יותר, היא חזה האווז, שעבר בישול בתהליך סוביד, ולאחר מכן קיבל צריבה על הגריל. התוצאה: בשר רך וטעים במיוחד, המגיע עם אספרגוס, בצל ירוק ובוקצ'וי,  עם קרמל מייפל ושלג שוקולד ולרונה (132 שקלים).

בביקור זה החלטנו לוותר על קינוחים, ולהסתפק בטעמי הבשר שנותרו בפה. שתהיה סיבה לחזור, באביב, כשהמחיצה תוסר והנוף יחזור להיות מרהיב כתמיד.

מתפריט החורף
מתפריט החורף, צילום אנטולי מירצקי

עוד כדאי לדעת: בחודשים הקרובים צפויים להתקיים כאן שלושה סופי שבוע קולינריים מיוחדים, אליהם אפשר להצטרף בשני אופנים: לרכוש חבילת אירוח במלון, או לבוא לארוחה בלבד:

12-14 בינואר – שף קובי בכר יארח את שף שאול בן אדרת מהתרנגול הכחול, קימל ו-Mr & Mrs. Lee לארוחת טעימות ברופטופ (חמישי) וסדנה קולינרית מעשית (שישי). 6-7 בפברואר – כחלק מהפסטיבל הקולינרי הצרפתי So French So Good, יגיע למסעדה שף צרפתי שזהותו טרם נקבעה, ויתארח אצל שף בכר לארוחת טעימות. 30 במרץ – 1 באפריל – שף קובי בכר יארח את השף יובל בן נריה ממסעדת טאיזו, לארוחת טעימות ברופטופ (חמישי) וסדנה קולינרית מעשית (שישי).

 

מסעדת רופטופ, מלון ממילא ירושלים, שלמה המלך 11  ירושלים, 02-5482230. א'-ה'   18:00-23:00, ו' 12:00-24:00, שבת 12:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר