ביסטרו מאפו – ים תיכוניות אחרי עידן השף ניר צוק

בשלב זה פתוחה המסעדה בערב ופועלת בצמוד לבר המלון ששעות הפעילות שלו ארוכות יותר. צילום דרור ורשבסקי
כמו אז גם היום מדובר במסעדה כשרה והתפריט אכן מנסה להביא את הים התיכון לצלחת

עם סיום ההסכם בין השף ניר צוק ומלון פרימה סיטי בתל אביב, במסגרתו עמד צוק בראש מסעדת מאפו שפעלה במלון, נעשה מהלך של חידוש המקום ופתיחתו תחת השם "ביסטרו מאפו", המוגדר כביסטרו ים תיכוני. בשלב זה פתוחה המסעדה אחרי 18:00 בלבד, ופועלת בצמידות לבר של המלון, ששעות הפעילות שלו ארוכות יותר. כמו אז גם היום מדובר במסעדה כשרה, והתפריט, ייאמר לזכות המקום, אכן מנסה להביא את הים התיכון לצלחת.

צילום דרור ורשבסקי
צילום דרור ורשבסקי

מה זה אומר? מוצע כאן תפריט מנות ראשונות, שמחיר כל אחת מהן 17 שקלים, כולל פלאפל מאפו על טחינה ירוקה; סלט סלקים עם פיסטוק חלבי, דבש, טחינה גולמית ובצל ירוק; וסלט חצילים יווני עם חציל שרוף, עגבניות, פלפל קלוי, שום, פטרוזיליה וגרעיני דלעת. לחם הבית – ארוך, צר וקלוי היטב, מוגש ללא תשלום בהזמנת שלוש מנות ראשונות, ומגיע יחד עם רוטב עגבניות מצוין ומטבל עשבי תיבול.

צילום דרור ורשבסקי
צילום דרור ורשבסקי

מה הדין לגבי המנות שטעמנו? כדורי הפלאפל היו מצוינים; רכים מבפנים וקשים למחצה מבחוץ, עשירים בטעם. גם הטחינה מצוינת. אבל שני כדורים תמורת 17 שקלים? נו, באמת. סלט החצילים היה מצוין לא פחות – החצילים והפלפלים נקלו במידה הנכונה, המינון שלהם עם העגבניות מדויק, ותוספת גרעיני דלעת סיפקה קראנצ'יות חביבה. סלט הסלקים אכזב – בסופו של דבר סלט סלק מבושל, שתוספת הדבש והטחינה לו כמעט ולא הורגשה, בזמן שהפיסטוקים היו מעטים מדי.

צילום דרור ורשבסקי
צילום דרור ורשבסקי

משם עברנו לעיקריות. הזמנו פילה סלמון אפוי בקראסט של אורגנו ושקדים, עם רוטב מרווה לימוני ואורז אדום (86 שקלים), וסטייק של דקה – נתחי סינטה צרובים עם רביולי תפוח אדמה שרוף ורוטב פטריות (98 שקלים). הסלמון נעשה בדיוק במדיה הנכונה, והקראסט הוסיף לו טוויסט מוצלח הן מבחינת הטעם והן מבחינת המרקם. הרוטב השתלב גם כן היטב עם הדג. הבעיה הייתה באורז – אנחנו אוהבים שיש בצל באורז, אבל לא ציפינו למצוא אורז בבצל. בכל הקשור למנה השנייה, הסטייק היה עשוי טוב, ועושר הפטריות השונות היווה תוספת טובה. הרביולי היה מעט קשה במרקם שלו, ובכל מקרה לא שרוף.

סיימנו עם קינוח – מוס שוקולד ללא סוכר (44 שקלים). זה מוגש בצנצנת אישית ומורכב ממספר שכבות, כולל מוס שוקולד וקראמבל שוקולד. שילוב טוב ומספק לסיום הארוחה.

ביסטרו מאפו – מלון פרימה סיטי, מאפו 9 תל אביב, 053-5494941. א'-ה' 18:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר