גם לנס ציונה מגיע בשר מעושן

המעשנה ברחוב הראשי של נס ציונה היא מסעדה קטנה ומדליקה המיועדת לאוהבי הבשר

ברחוב הראשי של נס ציונה נפתחה לאחרונה מסעדה קטנה ומדליקה  – המעשנה. השף אוהד קיוויתי והיזם ירון דלאל פתחו מקום לאוהבי הבשר (יש גם מנה טבעונית אחת), המתמקד בעשיית בשר טוב במעשנת. ירון מספר שאת המעשנת מדליקים בשעה שש בבוקר כדי להיות מוכנים להגשת הצהרים, ומכבים אותה באחת עשרה בלילה. את הנכנסים למסעדה מקדם ריח נהדר של עישון שמבטיח טובות. המקום משדר ניקיון ומקצוענות, ותחושות אלה מתחזקות כשמקבלים לידיים את התפריט הממוקד מאוד של המקום, המחולק למנות בקר ומנות עוף.

שף אוהד קיויתי בפעולה
שף אוהד קיויתי בפעולה. צילום חיים יוסף

לפי המלצת המלצר פתחנו את הארוחה באחת ממנות הספיישלים המשתנים מדי יום: ברזאולה  – גרסה מעניינת למתכון המקורי שמקורו  באזור לומברדיה באיטליה. מדובר בשר כבוש במלח ותבלינים, ואז מיובש באוויר שלושה-ארבעה חודשים. במעשנה לקחו רעיון זה, והחליפו את הבשר בקר בבשר כבש שטופל במלח ותבלינים ולאחר מכן עושן ונפרס דק דק. התוצאה טעימה ומיוחדת.

אונטריב ואסאדו חוגגים על השולחן
אונטריב ואסאדו חוגגים על השולחן. צילום איריס לוי

המשכנו עם המנות העיקריות –  כל מנות בשר הבקר מגיעות במשקל של 200 גרם ובמחיר הוגן של 39 ₪. אסאדו  – צלעות מעושנות היטב, מתובלות בתערובת התבלינים הסודית של המקום היו טעימות – מנה שמתאימה למי שאוהבים את הבשר שמנמן עם טעם מודגש. בריסקט – נתח חזה בקר פרוס, שטעם העישון בו מודגש מאוד – אני אוהבת! המנה מתאימה למי שאוהבים את הבשר פחות שמן. SLOW&LOW  – מנה של אונטריב. נתח שעבר בישול ארוך, ומוגש עם רוטב של ציר בקר בנגיעות של עישון. מנה נהדרת  מתאימה למי שאוהבים את הבשר עסיסי ורך במיוחד.

העוף המעושן – נתח של ירך ושוק ששרו במרינדת עשבי תיבול ועושנו במעשנה
העוף המעושן – נתח של ירך ושוק ששרו במרינדת עשבי תיבול ועושנו במעשנה. צילום איריס לוי

טעמנו גם ממחלקת העופות  את העוף המעושן – נתח של ירך ושוק ששרו במרינדת עשבי תיבול ועושנו במעשנה. מנה טובה, ואני ממליצה לאכול את העוף כולל העור המוסיף תיבול ושמנוניות נהדרת. כל המנות מגיעות עם בצל מוחמץ  מושלם, מיונז מתובל ורוטב צ'ילי טעים. לצד המנות הזמנו תפוחי אדמה אפויים עם צ'ימיצ'ורי שהיו נימוחים וטעימים, סלט כפרי שהיה קריספי ורענן, וסלט קולסלו שהיה ממש טעים.

בריסקט – נתח חזה בקר פרוס, שטעם העישון בו מודגש מאוד
בריסקט – נתח חזה בקר פרוס, שטעם העישון בו מודגש מאוד. צילום איריס לוי

מחיר כל אחת ממנות התוספות 14 ₪, מה שאומר שעבור מנה משביעה של בשר עם תוספת תשלמו 53 ₪ – לדעתי מאוד הוגן. למנות האחרונות לא הצלחנו להגיע  – היינו כל כך מלאים ומרוצים. בימי שישי אפשר להזמין ולקחת הביתה בשר מעושן – עוף שלם,  בריסקט ומה שיש במעשנה. ממליצה להזמין מראש, כי הכול נגמר ממש מהר.

המעשנה ממוקמת ברחוב ויצמן 24 נס ציונה, ופתוחה בימים ראשון עד חמישי לארוחות צהרים וערב מ- 12:00 עד 23:00, וביום שישי עד 17:00. אני ממליצה שתגיעו רעבים.

 

שף איריס לוי גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר