זה סושי בזל – לרדת לארוחת ערב נעימה

סושי שרימפס עם סלמון אבוקדו מעוטר בטוביקו. צילום איריס לוי
זה סושי בזל היא מסעדת סושי שכונתית, שנהנית מאוד מהסועדים הקבועים שיורדים מהבית לארוחת ערב נעימה, או אלה שמזמינים, הזמנה והמנות היפות מגיעות אליהם במשלוח אמין ומהיר

אני בטוחה שכשהמושג "מוסד קולינרי" הומצא, חשבו על המסעדה  "זה סושי"  – Ze Sushi. בשנת 2004 החליטו  בני הזוג ענבר ואיב לפתוח את מסעדת הסושי הקטנה שלהם, שלימים הפכה לאחד מהעוגנים המרכזיים בכיכר בזל הוותיקה בצפון תל אביב.  אני זוכרת את עצמי מגיעה לזה סושי לפני כעשר שנים. מאוד נהניתי מהסושי הייחודי והאיכותי, כחלק מהביקור הקבוע אצל מכרים הגרים בסביבה. היום יש להם סניף נוסף בשוק שרונה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

זה סושי בזל היא מסעדת סושי שכונתית, שנהנית מאוד מהסועדים הקבועים שיורדים מהבית לארוחת ערב נעימה, או אלה שמזמינים והמנות היפות מגיעות אליהם במשלוח אמין ומהיר. המקום מעוצב  כמו כל סושי בר ביפן – דלפק ארוך בו עומדים ארבעה סושי-שף שטורחים על הכנת המנות לעיני הקהל. בתוך חלל המסעדה יש מספר שולחנות עץ, וגם על המדרכה הצופה לכיכר – באוויר החופשי, מוצבים שולחנות מזמינים. תפריט המסעדה עשיר מאוד – לא רק סושי, למרות שמטבע הדברים הוא עיקר העיקרים, וכולל דים סאם למיניהם, באנים ממולאים, מרקים ועוד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

התיישבנו בחוץ ליד שולחן גבוה בפינה, מה שאפשר לנו ליהנות מהנוף האורבני של הרחוב והמסעדה. מיד הוגש לנו סלט כרוב נהדר חמצמץ- מתקתק – לא "חמוצים אסייתיים" בנליים, מה שהבטיח שהולכת להיות ארוחה טובה. הזמנו שתיים ממנות הפתיחה החדשות שנוספו לאחרונה לתפריט הקבוע של המסעדה. אלה מנות קיציות מרעננות וקופצניות – כך נכתב על התפריט הקיצי.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

Spicy summer salad – סלט בקר (42 ₪) שכולל מלפפונים, בצל, טבעות צ'ילי, כוסברה, ומרכז המנה – חזה בקר מעושן ברוטב סויה שחורה ופלפל שאטה. המנה חריפה-אש, טעימה מאוד ורעננה. מאוד אהבנו אותה. הייחוד של שילוב בשר בקר מעושן עם הטעמים האסייתיים המוכרים, הוא שיחוק מעניין.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

Sunny ramen salad – סלט אטריות (42 ₪) עם חסה, פטריות שיטאקי, פטריות שימאג'י, בצל, אצות נורי מטוגנות, ביצה נימוחה, ורוטב סלט תום. מנה חביבה, שכדי להגיע לטעמה האמתי יש לערבב היטב את כל המרכיבים, כי הרוטב והסויה היו בתחתית הקערה העמוקה. גילינו אותם לקראת סוף המנה, וחבל.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הזמנו מספר סוגים שונים של סושי: שתי יחידות של ניגירי טונה אדומה (39 ₪). טרי וטעים מאוד; סושי שרימפס עם סלמון אבוקדו מעוטר בטוביקו מעל (46 ₪), שהיה מעט סתמי למרות תערובת  חומרי הגלם המיוחדת ומראהו המושלם; 8 יחידות מאקי צמחוני צבעוני (31 ₪) – טמאגו, שיטאקי, עטוף בדף סויה צבעוני – סושי מיוחד עם מעט אורז, שטעמו עדין מאוד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לשולחן הגיע גם Somo ramen – מרק ספייסי מיסו עשיר (62 ₪) על בסיס קרם קוקוס, עם אטריות ראמן, בקר מוקפץ, חסה, מחית צ'ילי, ביצה נימוחה במרינדה יפנית, פטריות שימג'י ושומשום. מאוד אהבנו את המרק, שהיה המנה הטעימה ביותר בערב זה, עשירה ומעניינת, עם שילוב מצוין של טעמים – חריף, מתוק, בטקסטורות שונות. קינוח הארוחה היה מוס מנגו עם שוקולד לבן ושברי מרנג. פחות התחברנו לטעמים ולטקסטורה של מנה זו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

את זה סושי זכרתי כמסעדה עם טעמים עוצמתיים וייחודיים יותר. כנראה שמשהו קרה לי ולמסעדה במהלך השנים. הכל במהלך הארוחה היה חיובי, שירות מצוין, אוירה טובה והמקום נקי, אבל בשבילנו הקסם של המקום קצת קהה.

זה סושי סניף בזל – אשתורי הפרחי 14 ת"א. 1-700-70-89-89. פתוח מדי יום 12:00-00:00 למעט יום א'

איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205. גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר