כתף עגל בתנור אפויה שעות עם בירה, פראסה וירקות

6 מנות נדיבות1 נתח כתף בקר (בערך 1.800 ק"ג)1 ליטר בירה כההמעט שמן זית או שמן קנולה6 בצלים בינוניים4 גזרים גדולים4 תפוחי אדמה גדולים2 בטטות בינוניות2 יחידות כרישה (פראסה)אופן הכנהבמחבת גדולה "סוגרים" את הנתח – מטגנים במעט שמן מכל הצדדים לצבע שחום. מעבירים לתבנית חסינת אש, מכסים בבירה כהה. ב-TEMPLE BAR אנו משתמשים ב-'לף ברון' למטרה הזאת. סוגרים הרמטית בנייר אפייה ובנייר אלומיניום ואופים בתנור חם מאד 200 מעלות למשך 3 שעות תמימות. בינתיים חותכים את הבצל לרבעים, את תפוחי האדמה והגזר לקוביות גסות ואת הבטטה לקוביות גדולות יותר, את הכרישה חותכים לפיסות באורך 2 ס"מ בערך. רצוי לשטוף את הכרישה גם לאחר שפורסים אותה.מוציאים את הבשר מהתנור, מוסיפים את הירקות ובוזקים מלח גס ופלפל שחור גרוס. לגיוון אפשר להוסיף מעט רוזמרין או טימין. סוגרים שוב. אופים עוד ארבעים וחמש דקות. מצננים את הבשר, פורסים ומחזירים לתבנית. את הרוטב כדאי לשים בסיר נפרד ולצמצם, אבל זה לא חובה. אפשר להוסיף לרוטב כף חרדל דיז'ון חריף.מחממים בתנור ומגישים.

6 מנות נדיבות
1 נתח כתף בקר (בערך 1.800 ק"ג)
1 ליטר בירה כהה
מעט שמן זית או שמן קנולה
6 בצלים בינוניים
4 גזרים גדולים
4 תפוחי אדמה גדולים
2 בטטות בינוניות
2 יחידות כרישה (פראסה)

אופן הכנה
במחבת גדולה "סוגרים" את הנתח – מטגנים במעט שמן מכל הצדדים לצבע שחום. מעבירים לתבנית חסינת אש, מכסים בבירה כהה. ב-TEMPLE BAR אנו משתמשים ב-'לף ברון' למטרה הזאת.

סוגרים הרמטית בנייר אפייה ובנייר אלומיניום ואופים בתנור חם מאד 200 מעלות למשך 3 שעות תמימות.

בינתיים חותכים את הבצל לרבעים, את תפוחי האדמה והגזר לקוביות גסות ואת הבטטה לקוביות גדולות יותר, את הכרישה חותכים לפיסות באורך 2 ס"מ בערך.

רצוי לשטוף את הכרישה גם לאחר שפורסים אותה.

מוציאים את הבשר מהתנור, מוסיפים את הירקות ובוזקים מלח גס ופלפל שחור גרוס. לגיוון אפשר להוסיף מעט רוזמרין או טימין.

סוגרים שוב. אופים עוד ארבעים וחמש דקות. מצננים את הבשר, פורסים ומחזירים לתבנית. את הרוטב כדאי לשים בסיר נפרד ולצמצם, אבל זה לא חובה.

אפשר להוסיף לרוטב כף חרדל דיז'ון חריף.

מחממים בתנור ומגישים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר