ניוקי תפוחי אדמה בחמאת מרווה

לניוקי1 ק"ג תפו"א בגודל אחיד (מזן דזירה: קליפה אדומה, תוך צהבהב)300-500 גר' קמח (עדיף דל גלוטן)אופן הכנהמבשלים את תפו"א בקליפתם במים רותחים רתיחה עדינה. כאשר הם מתרככים ומזלג שנכנס בהם נעץ ללא התנגדות, מוציאים מהמים ומקלפים בעודם חמים (כך קל יוצר לקלף).מועכים את תפו"א כשהם עדיין חמים.כאשר תפו"א מתקררים (כך התהליך צורך פחות קמח) יוצרים מהעיסה "הר געש" בקערה ומוסיפים 300 גר' קמח. לשים ביד (מעט, כדי שהבצק לא "יבלע" קמח) ומוסיפים עד 200 גר' נוספים של קמח לפי הצורך. המרקם צריך להיות בצקי אבל רך. מרדדים את הניוקי לגליל ארוך ודק על משטח עבודה מקומח היטב וחותכים לפיסות קטנות באורך של 1-2 ס"מ. משקעים מזלג בקצה כל פיסה. חשוב לקמח את הניוקי כדי שלא ידבקו.מבשלים את הניוקי במים רותחים ומומלחים. לאחר כ-2 דקות, כשהניוקי צפים, מוציאים מהמים.חמאת מרווה (ל 4 אנשים)100 גרם חמאה4 עלי מרווה (או לפי הטעם)פרמזןמלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעםאופן הכנהממיסים היטב את החמאה והמרווה על אש עדינה. בינתיים מגררים דק את הפרמזן מעל הניוקי, ממליחים ומפלפלים.כאשר החמאה והמרווה נמסו, שופכים על הניוקי ומערבבים, מחום החמאה הפרמזן נמסה.

לניוקי
1 ק"ג תפו"א בגודל אחיד (מזן דזירה: קליפה אדומה, תוך צהבהב)
300-500 גר' קמח (עדיף דל גלוטן)

אופן הכנה
מבשלים את תפו"א בקליפתם במים רותחים רתיחה עדינה. כאשר הם מתרככים ומזלג שנכנס בהם נעץ ללא התנגדות, מוציאים מהמים ומקלפים בעודם חמים (כך קל יוצר לקלף).

מועכים את תפו"א כשהם עדיין חמים.

כאשר תפו"א מתקררים (כך התהליך צורך פחות קמח) יוצרים מהעיסה "הר געש" בקערה ומוסיפים 300 גר' קמח. לשים ביד (מעט, כדי שהבצק לא "יבלע" קמח) ומוסיפים עד 200 גר' נוספים של קמח לפי הצורך. המרקם צריך להיות בצקי אבל רך.

מרדדים את הניוקי לגליל ארוך ודק על משטח עבודה מקומח היטב וחותכים לפיסות קטנות באורך של 1-2 ס"מ. משקעים מזלג בקצה כל פיסה. חשוב לקמח את הניוקי כדי שלא ידבקו.

מבשלים את הניוקי במים רותחים ומומלחים. לאחר כ-2 דקות, כשהניוקי צפים, מוציאים מהמים.

חמאת מרווה (ל 4 אנשים)
100 גרם חמאה
4 עלי מרווה (או לפי הטעם)
פרמזן
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

אופן הכנה
ממיסים היטב את החמאה והמרווה על אש עדינה.

בינתיים מגררים דק את הפרמזן מעל הניוקי, ממליחים ומפלפלים.

כאשר החמאה והמרווה נמסו, שופכים על הניוקי ומערבבים, מחום החמאה הפרמזן נמסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר