נס החנוכה של חבשוק: פיצה פריטה

פיצה פריטה היא פרי שיתוף פעולה של החמארה חבשוק עם פיצה בזילי.קום. מדובר בגרסה מקומית למאכל רחוב ידוע בדרום איטליה: לוקחים בצק של פיצה, מוסיפים לו מילויים, מקפלים וסוגרים היטב ואז מטגנים בשמן עמוק

חודש דצמבר, הלא הוא חודש המטוגנים, ידוע בזכות הלביבות והסופגניות. אבל למה להגביל את עצמנו רק לשני סוגים של מאכלים אלה, אם אפשר להרחיבם ולהוסיף סוג שלישי?

צילום שחר בן-פורת

כדי להרחיב את ההיצע ואת החוויה, הכירו את הפיצה פריטה – פרי שיתוף פעולה של החמארה חבשוק עם פיצה בזילי.קום. מדובר בגרסה מקומית למאכל רחוב ידוע בדרום איטליה: לוקחים בצק של פיצה, מוסיפים לו כל מיני רכיבים, מקפלים וסוגרים אותו היטב, ואז מטגנים בשמן עמוק. בדיוק מה שאלוהי הצרבת רשם לנו לא לאכול.

צילום שחר בן-פורת

אז מה מציעים לנו כאן בתל אביב? במסגרת שיתוף הפעולה של השף יגאל מולנר מחבשוק עם מיקי אבייב מפיצה בזילי.קום, מולנר משתמש בבצק הפיצה הדק של רשת הפיצריות, והמילויים שהוא יצר הפכו לשלוש פיצות שונות. קודם כל כמה מילים על הבצק: אחרי טיגון כהלכתו הוא פריך מצד אחד, כזה שקל וכיף לנגוס בו, ומצד שני הוא עבה מספיק כדי להכיל את כל מה שהכניסו לתוכו, מבלי ששום דבר יתפרק במהלך האכילה. זה אינו מובן מאליו, חשוב לציין.

צילום יעקב בלומנטל

מה הכניסו פנימה? הראשונה היא פיצה פריטה עם תרד, מוצרלה, קונפי ענבים ושמנת עזים – שילוב מפתיע אבל לא מלהיב. המתיקות של הקונפי לא מסתדרת כל כך טוב עם התרד, לפחות לא בחך שלנו.

צילום יעקב בלומנטל

הפיצה השנייה, לעומת זאת, היא הברקה. מדובר בפיצה פריטה הממולאת בצל צלוי בסומאק, מוצרלה מעושנת, סלסה של שרופים ואורגנו טרי. שילוב מצוין של רכיבים וחריפות קלה מספקים וריאציה שקצת מזכירה פיצה קלאסית, אבל שונה ממנה בעת ובעונה אחת.

צילום שחר בן-פורת

הפיצה השלישית מיועדת לחובבי המתוקים, ולטעמנו היא הטובה מבין השלוש: ממולאת בחבושים מקורמלים, ריקוטה, גרידת לימון, וקרמו של לאבנה ושוקולד לבן. כל הטוב הזה בבצק הפריך, מכניס לכיס הקטן (והמטוגן) את כל הסופגניות תאכלו השנה. לרגע קצר, בזכות הטיגון והסוכר, יש לפיצה הזו ריח שמזכיר סופגנייה, אבל היא אחרת, שונה וממכרת.

המחיר: 24 שקלים ליחידה או 64 שקלים לשלוש יחידות. אפשר לקנות בטייק אווי או להזמין במשלוחים דרך האפליקציות השונות בתל אביב. רק חשוב לשים לב: מדובר בפופ-אפ, כלומר כל זה קיים בתפריט עד סוף חנוכה 2020 בלבד.

חבשוק – חיים חבשוש 31  תל אביב.  03-6308148 . א'-ג' 12:00-18:00 , ד'-ה' 12:00-23:00 , ו' עד השעה 16:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר