סה טו בראשון לציון – בשביל פיצה טובה שווה לנסוע רחוק

בתפריט שלוש פיצות "קלאסיות" וכל עשר האחרות מיוחדות ויצירתיות ביותר. צילום איריס לוי
הבעלים רון אלימלך הוא איש חיי לילה של ראשון לציון שחי ונושם את רחוב רוטשילד כבר שנים. הוא ניהל ברים בעיר ולאחרונה חבר לשף האיטלקי סטפנו גרלה וביחד פתחו את המקום שלהם

יש הרבה סוגים של פיצה טובה. כשאומרים פיצה, לרוב חושבים על  פיצה איטלקית, למרות שגם ארה"ב הינה מעצמת פיצה. לחובב הפיצה המטייל בדרום איטליה, רוב הסיכויים שיאכל את הזו הדקה מנאפולי – המורכבת מבצק רך ודק, ציפוי של רוטב עגבניות, ומוצרלה. במרכז איטליה אפשר לפגוש הרבה פיצות מעובות בצק, שיכול להיות רך וספוגי או מאוד קריספי. אני אוהבת את שלי קריספית ודקה, עם רוטב עגבניות אבל עם טוויסט – טופינג מעניין. לא חושבת שאי פעם הזמנתי פיצה מרגריטה – מבוססת על רוטב מעגבניות מבושלות, מרוסקות ומסוננות, כשמעל הרוטב גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום, ובשוליים שמן זית.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

בעבר לאוהבי הפיצה האיכותית  – הפיצהוליקים האמיתיים, היה היצע מאוד קטן, ורובו התרכז בתל אביב. היום, כחלק האביב הקולינרי הנהדר ששוטף את המדינה בשנים האחרונות, גם הפיצות שודרגו בענק, וניתן ליהנות מהן גם מחוץ לתל אביב. רחוב רוטשילד הוא רחובה המרכזי של ראשון לציון "הישנה". בעבר, רוב התנועה המסחר וחיי הלילה היו מרוכזים באזור זה. עם השנים, מרכזי הבילוי של העיר השתנו, ועברו יותר לאזורי הקניונים הרבים הפרוסים בעיר ובמיוחד אזור ראשון לציון מערב. כמובן גם אזור התעשייה הישן של העיר (סוהו ועוד).

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

למרות כל הנאמר, הרחוב המרכזי של ראשון (מי קורה לה ראשון לציון?) ממשיך להיות אבן שואבת לאנשים במשך כל שעות היום, ומהווה מוקד להרבה עסקים של אוכל מהיר שכל כך אהוב על הישראלים. לאחרונה נפתחה במרכז הרחוב ברוטשילד  63  פיצה "סה טו" (באיטלקית se tu – זה את.ה) – פיצרייה נהדרת; יותר נכון בר פיצה כמו שמגדיר את המקום רון אלימלך (בתמונה) , הבעלים הכריזמטי, איש חיי לילה של ראשון לציון שחי ונושם את רחוב רוטשילד כבר שנים .אלימלך שעובד כבר שנים בתחום הברים, ניהל ברים בראשון, ולאחרונה חבר לשף האיטלקי סטפנו גרלה וביחד פתחו את המקום שלהם. הרעיון היה להכין פיצה מאוד איכותית במקום המתנהל כמו בר – ללא מלצרים, קליל, רענן, צעיר,  ומאוד מזמין. "רצינו להביא משהו חדש ורענן לאזור; לרענן את הסצנה הקולינרית של הרחוב, ולהביא את הטעמים הייחודיים של הפיצה הנאפוליטנית, וזה במסעדה בעלת אווירה קלילה, בעיצוב כפרי פשוט". הוא אומר

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

במרכז המסעדה עומד הלב הפועם שלה – התנור המרשים שיובא מאיטליה, שרון אלימלך קורא לו 'הבונקר'. תנור ענק מצויד באבן מסתובבת פנימית, שלצידו עובד במקצוענות השף סטפנו. ניתן לשבת על הבר שמסביב לתנור, ולצפות בתהליך המהיר של הכנת הפיצה. במסעדה יש כ- 50 מקומות ישיבה, בתוך המבנה וגם מחוצה לו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

התפריט כולל סלט אחד, כל השאר פיצות ורק פיצות, מנה אחרונה אחת ושתייה. מוצעות שלוש פיצות "קלאסיות", וכל שאר הפיצות, עשר במספר, מיוחדות ויצירתיות ביותר. לפי המלצתו של רון בחרנו את השתיים המיוחדות ביותר, שהינן הנמכרות ביותר – ובצדק: פיצה על בסיס קרם פולנטה, פטריות טריות, מוצרלה טרייה, שמן כמהין ופטרוזיליה (64 ₪); ופיצה עם חמאת רוזמרין וטימין, מוצרלה טרייה, גבינת פטה כבשים, גבינת גורגונזולה, אגוזי מלך ועלי תרד (64 ₪).

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הפיצות מוגשות בצורה נאה על מגש קרטון נוח, עם רוטב פסטו טרי משובח ורוטב עגבניות חריף נחמד. שתי הפיצות היו נהדרות. בצק דקיק במרכז ושוליים גבוהים ובשרניים. שילוב הטעמים בין מרכיבי התוספות על הפיצה היה מפתיע וטוב. טעמיה של הפיצה עם הגורגונזולה עוצמתיים ומענגים מאוד. עם כל ביס ניתן להרגיש את ההקפדה על חומרי גלם טריים ואיכותיים, בהם משתמשים במסעדה. ודרך אגב, ניתן לקבל פיצה עם גבינה טבעונית.

לצד הפיצה שתינו בירה נהדרת של 'מבשלת נגב' האיכותית, שהוסיפה הרבה טוב לחוויה של הפיצה. למסעדה שירות משלוחים בהזמנה אונליין באתר האינטרנט.

פיצרייה סה טורוטשילד 63 ראשון לציון, 052-6358700. ,א-ה 17:00–02:30, ו 12:00-02:30, שבת 17:00–02:30

הכותבת היא איריס לוי קולינריה עילית במיטבה,  054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר