עוגה בארבעה שלבים: גראנד מרינייר ושוקולד חלב

דורש השקעה והכנה של יום קודם – כשר לפסחחומרים לגאנש שוקולד לבן – הכנה של יום קודם2 מיכלים של שמנת מתוקה100 גרם שוקולד לבןאופן הכנהמרתיחים שמנת מתוקה , מכבים את האש ומוסיפים את השוקולד הלבן, מערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי, מכניסים למקרר למשך הלילה.חומרים לקרם שוקולד חלב – הכנה של יום קודם1 מיכלים של שמנת מתוקה250 גרם שוקולד חלבאופן הכנהמרתיחים שמנת מתוקה , מכבים את האש ומוסיפים את השוקולד חלב, מערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי, מכניסים למקרר למשך הלילה.חומרים למוס אפויי: תבנית בקוטר 265 חלבונים½ כוס סוכר5 חלמונים250 גרם שוקולד לבן מומסאופן הכנהממיסים את השוקולד במיקרוגל או בבן מרי.מקציפים את החלבון עם הסוכר לקצף יציב מעבירים לקערה.באותו מיקסר (לא צריך לשטוף) מקציפים את החלמונים ממש חלש כ- 2 עד 3 דקות.מוסיפים את החלמונים אל החלבון בתנועות עטיפה ולבסוף מקפלים את השוקולד המומס פנימה. מוזגים לתוך התבנית המרופדת בנייר אפיה ואופים בחום בינוני נמוך למשך כ- 3/4 שעה , או עד שהעוגה מתייצבת .מוצאים ומחכים לקירור, לא להיבהל העוגה צונחת מעט במרכז אך זה כל הרעיון.בתוך המרכז שנוצר מוזגים את הפרפה.חומרים לפרפה50 גרם חמאה150 גרם שוקולד חלב3 חלמוניםגרידה מתפוז אחדרבע כוס ליקר תפוזים3 חלבונים1 כף סוכראופן הכנהמרתיחים חמאה על האש מכבים את האש, מוסיפים את השוקולד חלב, מחכים 5 דקות.מערבבים היטב עד שכל השוקולד נמס. מוסיפים חלמונים+ גרידת תפוז ואת ליקר התפוזים.מקציפים את החלבון עם כל כף הסוכר לקצף יציב, מקפלים בעדינות לתוך הקערה עם תערובת השוקולד, מוזגים בעדינות לתוך תבנית האפיה כן כן זן שאפינו בתנור (זו עם תחתית הבטן באמצע) . מכניסים להקפאה למשך שעתיים.כעבור שעתייםמוצאים ממקרר את קרם שוקולד לבן שבישלנו יום קודם מקציפים לקצף חזק , מורחים על הפרפה (השיכבה הראשונה שהוצאנו ממקפיא) , מישרים , ומכניסים להקפאה. נתקבלו: תחתית + 2 שכבות של קרם בצבעים שונים מכניסם למקפיא לחצי שעה.את קרם שוקולד החלב אשר בישלנו יום קודם ונמצא במקרר : מחממים במיקרו גל עד שהופך נוזלי, ( לא חם מדי לבדוק עם כף עץ על השפתיים ) מוזגים על העוגה אשר נמצאת במקפיא מיישרים מקשטים בשברי שוקולד. מכניסים שוב למקפיא עד שהקרם יתקשה בערך חצי שעה. אפשר לשחרר את העוגה מהתבנית.

דורש השקעה והכנה של יום קודם – כשר לפסח

חומרים לגאנש שוקולד לבן – הכנה של יום קודם
2 מיכלים של שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד לבן

אופן הכנה
מרתיחים שמנת מתוקה , מכבים את האש ומוסיפים את השוקולד הלבן, מערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי, מכניסים למקרר למשך הלילה.

חומרים לקרם שוקולד חלב – הכנה של יום קודם
1 מיכלים של שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד חלב

אופן הכנה
מרתיחים שמנת מתוקה , מכבים את האש ומוסיפים את השוקולד חלב, מערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי, מכניסים למקרר למשך הלילה.

חומרים למוס אפויי: תבנית בקוטר 26
5 חלבונים
½ כוס סוכר
5 חלמונים
250 גרם שוקולד לבן מומס

אופן הכנה

ממיסים את השוקולד במיקרוגל או בבן מרי.

מקציפים את החלבון עם הסוכר לקצף יציב מעבירים לקערה.

באותו מיקסר (לא צריך לשטוף) מקציפים את החלמונים ממש חלש כ- 2 עד 3 דקות.

מוסיפים את החלמונים אל החלבון בתנועות עטיפה ולבסוף מקפלים את השוקולד המומס פנימה.

מוזגים לתוך התבנית המרופדת בנייר אפיה ואופים בחום בינוני נמוך למשך כ- 3/4 שעה , או עד שהעוגה מתייצבת .

מוצאים ומחכים לקירור, לא להיבהל העוגה צונחת מעט במרכז אך זה כל הרעיון.

בתוך המרכז שנוצר מוזגים את הפרפה.

חומרים לפרפה
50 גרם חמאה
150 גרם שוקולד חלב
3 חלמונים
גרידה מתפוז אחד
רבע כוס ליקר תפוזים
3 חלבונים
1 כף סוכר

אופן הכנה
מרתיחים חמאה על האש מכבים את האש, מוסיפים את השוקולד חלב, מחכים 5 דקות.

מערבבים היטב עד שכל השוקולד נמס. מוסיפים חלמונים+ גרידת תפוז ואת ליקר התפוזים.

מקציפים את החלבון עם כל כף הסוכר לקצף יציב, מקפלים בעדינות לתוך הקערה עם תערובת השוקולד, מוזגים בעדינות לתוך תבנית האפיה כן כן זן שאפינו בתנור (זו עם תחתית הבטן באמצע) . מכניסים להקפאה למשך שעתיים.

כעבור שעתיים
מוצאים ממקרר את קרם שוקולד לבן שבישלנו יום קודם מקציפים לקצף חזק , מורחים על הפרפה (השיכבה הראשונה שהוצאנו ממקפיא) , מישרים , ומכניסים להקפאה. נתקבלו: תחתית + 2 שכבות של קרם בצבעים שונים מכניסם למקפיא לחצי שעה.

את קרם שוקולד החלב אשר בישלנו יום קודם ונמצא במקרר : מחממים במיקרו גל עד שהופך נוזלי, ( לא חם מדי לבדוק עם כף עץ על השפתיים ) מוזגים על העוגה אשר נמצאת במקפיא מיישרים מקשטים בשברי שוקולד.

מכניסים שוב למקפיא עד שהקרם יתקשה בערך חצי שעה. אפשר לשחרר את העוגה מהתבנית.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר