קמפאי – דרומה למזרח הרחוק

Trip to the east בקמפאי - שנטיי אגוזי לוז וגלידת צ'אי מסאלה עם קראמבל שוקולד וטוויל קקאו. צילום נטלי בן ברוך
קבוצת קמפאי הבאר שבעית כוללת את מסעדות הספריה, קמפאי, קפאסה וכפרה, וכן את רשת קמפאי סטריט ווק ברחבי הארץ, כולן בניצוחו של השף דרור שושן. נטלי בן ברוך דגמה את קמפאי בבאר שבע ונהנתה

כתל אביבית מושבעת שמסקרת מזה שנים מסעדות בתל אביב בואכה יפו, שמעתי לחשושים שבאר שבע הפכה בשנים האחרונות למעצמה קולינרית רצינית. אני, שאוהבת לאתגר את עצמי ולצאת מאזור הנוחות, החלטתי לעשות מעשה, לשים את נפשי בכפי, ולהדרים לבאר שבע. עשיתי זאת יחד עם אסף ידידי, מושבניק תמיר, שגם הוא החליט כמוני שהרפתקה בבאר שבע לא תזיק לו.

גיוזת עוף. צילום נטלי בן ברוך
גיוזת עוף. צילום נטלי בן ברוך

הדרך עברה בנעימים ואף מהר מכפי שציפינו, הנוף העירוני התחלף בנוף מדברי רגוע ונעים, ואז שוב נוף עירוני, והנה באר שבע, בירת הנגב.  המסעדה אליה הגענו, הנקראת קמפאי ("לחיים" ביפנית), היא מסעדה אסיאתית ששוכנת  באזור קניות עמוס חנויות. עלינו במדרגות למסעדה, ואת פנינו קיבלו שתי מארחות חינניות שהובילו אותנו פנימה.

סלט סינטה וייטנאמי. צילום נטלי בן ברוך
סלט סינטה וייטנאמי. צילום נטלי בן ברוך

המסעדה גדולה, מעוצבת יפה, חשוכה מעט, והבחנו שהשולחנות אינם קרובים זה לזה, מה שמאפשר לסועדים אינטימיות. התיישבנו בפינה צדדית, והזמנו תחילה שתי מנות ראשונות: וון טון – כיסוני בצק דקיקים במילוי תערובת עוף, צ'ילי, כוסברה ונענע בליווי מטבל צ'ילי לימון ועשבי תיבול (42 ₪) שהיו טעימים. העוף היה דומיננטי, והמטבל הוסיף חמיצות נעימה. מנת הפתיחה השנייה שהזמנו הייתה סלט סינטה וייטנאמי – נתחי סינטה מטוגנים, מעורבבים עם עלים ירוקים, צנוניות, מלפפונים, קולרבי, בצל סגול וירוק ושברי פקאן, בויניגרט ליים, נענע וכוסברה (45 ₪). נתחי הסינטה היו מעט מתוקים לטעמי (אסף אמר שהם בסדר גמור), מנה חביבה שבהחלט משתלבת היטב אם רוצים משהו קליל.

פאד קפאו. צילום נטלי בן ברוך
פאד קפאו. צילום נטלי בן ברוך

משם עברנו למנות העיקריות: פאד קפאו – בשר בקר קצוץ, מוקפץ עם תבלינים תאילנדים טריים בניחוח למון גראס, צ'ילי ובזיליקום תאילנדי, והכל מוגש על אורז יסמין מאודה עם ביצת עין מטוגנת (59 ₪). המנה גדולה ומשביעה, בכלל, המנות במסעדה בהחלט נדיבות, ואפשר לחלוק אותן, הבשר טרי והשתלב טוב עם האורז והתיבול היה בדיוק כמו שצריך.

פילה מוסר ים. צילום נטלי בן ברוך
פילה מוסר ים. צילום נטלי בן ברוך

המנה העיקרית השנייה: פילה מוסר ים צרוב על הפלנצ'ה, בליווי פטריות אסיאתיות בחמאת שום, סויה, גרידת לימון, עירית ואספרגוס צרוב בגריל (109 ₪). הפילה היה נימוח בפה, חמאת שום הוסיפה לדג טעם, ובהחלט שדרגה את טעם המנה.

טוקיו לימה רול. צילום נטלי בן ברוך
טוקיו לימה רול. צילום נטלי בן ברוך

בעודנו בולסים ומתענגים על הטעמים, אמרתי לאסף שלא יתכן שלא ננסה מנת סושי שכל כך חביבה עלינו. ביקשנו המלצה, וקיבלנו טוקיו לימה רול – רול במילוי טונה קצוצה עם אבוקדו, אספרגוס ובצל ירוק, עטוף בדניס עם סלסה של כוסברה, בצל ולימון, אטריות אורז ורוטב צ'ילי ליים (64 ₪). אפשר להכריז שמנה זו הייתה גולת הכותרת של הארוחה.  צנועה ככל שתהא, היא שווה כל שקל. הסושי מורכב היטב, עשוי מחומרי גלם טריים (רואים לפי צבע הדגים), וטעים מאוד.

קוקטייל מוחיטו אננס. צילום נטלי בן ברוך
קוקטייל מוחיטו אננס. צילום נטלי בן ברוך

את הארוחה ליוו שייק פיליפינית – למון גראס, פסיפלורה, אפרסק, פירות יער, חלב קוקוס ומי סוכר (28 ₪), וקוקטייל מוחיטו אננס – ואן גוך אננס, סאוור, לימון, נענע וסודה (45 ₪), שנעמו לנו מאוד.

אננס ברולה. צילום נטלי בן ברוך
אננס ברולה. צילום נטלי בן ברוך

הקינוחים הוסיפו טאץ' מושלם לארוחה: אננס ברולה – קרם ברולה עם סלסלת אננס טרי, גנאש שוקולד לבן ולמון גראס, קרם מנגו, רוטב קוקוס, וקראמבל חמאה וקוקוס (45 ₪), ו- Trip to the east – שנטיי אגוזי לוז וגלידת צ'אי מסאלה, עם קראמבל שוקולד וטוויל קקאו (48 ₪).

עם תפריט עשיר כזה, מגוון רחב של מנות, עושר טעמים מהמזרח הרחוק,  מי צריך יותר מזה.

קמפאי – חיל ההנדסה 1 באר שבע, 08-6655999. א'-ד' 12:00-00:30, ה'-ש' 12:00-01:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר