קנקון – חוויה איכותית לפודיס באשדוד

במרכז החנות אקווריום עם לובסטרים חיים שניתן לרכוש הביתה או לאכול במקום
התוכנית היא להאריך את שעות עבודת המסעדה, במיוחד בימי שישי בערב כשבקרוב המקום יהיה פתוח גם בערבי שישי, והמסעדה תעבוד עד השעות הקטנות של הלילה

אם חשבתם שלקנות דגים פירות ים ובשרים  טריים  מצריך מכם לסגור היטב את האף כי הריח במקום בלתי נסבל, אז בקנקון שבאשדוד תעברו חוויה מתקנת.

חנות ובר אוכל ייחודי נקי ומצוחצח
על ידי כך שמקצצים את כל פערי התיווך ניתן להוזיל את המוצר לצרכן. צילום איריס לוי

לפני כשנה פתחה משפחת פתאל מתחם הכולל חנות ובר אוכל ייחודי נקי ומצוחצח. באוויר יש ריח לימוני נעים מאוד, באוזניים מתנגנת מוזיקה נהדרת, והכול בוהק ומזמין, עם מדפים עמוסים בחומרי גלם מרחבי העולם – מרוטב אסייתי נהדר דרך מיונז הולנדי מקורי ועד לתערובות תבלינים מיוחדות מארה"ב. המקפיאים מלאים בתוצרת מרחבי העולם: דגים מיוחדים, לובסטרים, פירות ים ועוד. גולת הכותרת של המקום הוא המזון הטרי הנמכר כאן. לצד מחלקות בשר, דגים, עופות ופירות ים מכל הסוגים והמינים, יש במקום אקווריום עם לובסטרים חיים שניתן לרכוש הביתה או לאכול במקום.

אויסטרים טריים על קרח, עם לימון וטבסקו ליד
אויסטרים טריים על קרח, עם לימון וטבסקו ליד. צילום איריס לוי

סיפורה של קנקון התחיל לפני כעשרים שנה, כאשר משפחת פתאל פתחה בעיר מודיעין חנות קטנה בה מכרה רק חומרי גלם, אותם היא מייבאת בלעדית. כבר שם התחילו לחשוב על הרעיון של מקום אחד בו קונים מוצרים איכותיים, ויש בו גם בר מסעדה עם תפריט שמבוסס על מה שמוכרים בחנות. על ידי כך שמקצצים את כל פערי התיווך ניתן להוזיל את המוצר לצרכן, ואת העובדה הזו ניתן לראות באופן ברור במחיר המוצרים בחנות וגם במסעדה.

סלט אסייתי מצוין מתובל באופן מאוזן, שהוגש עם בוטנים ונגיעות חריפות קלות ומענגות
סלט אסייתי מצוין מתובל באופן מאוזן, שהוגש עם בוטנים ונגיעות חריפות קלות ומענגות. צילום אירס לוי

אחרי סיבוב בין המדפים השופעים במקפיאים מלאי כל טוב והוויטרינות מלאות הבשר ומכמני הים, התיישבנו על הבר מול המטבח הפתוח בניהולו של שף המקום מייק, ובדקנו מה אוכלים כאן. הגיעו אויסטרים טריים על קרח, עם לימון וטבסקו ליד. המלצרית החיננית סיפרה שלקנקון מגיע פעמיים בשבוע משלוח טרי של צדפות מצרפת (אויסטר ז'ילרדו – 23 שקלים ליחידה), וסלט אסייתי מצוין מתובל באופן מאוזן, שהוגש עם בוטנים ונגיעות חריפות קלות ומענגות (49 שקלים).

בשר הסינטה המגיע מגידול מקומי ברמת הגולן, היה מצוין
בשר הסינטה המגיע מגידול מקומי ברמת הגולן, היה מצוין. צילום איריס לוי

למנה עיקרית בחרנו  תערובת של מולים, קלמרי ושרימפס ברוטב קארי קוקוס, עם תוספת אורז לבן (69 שקלים), שהייתה עשירה בפירות ים ומאוזנת בטעמים; וגם סטייק סינטה  מפרה מבכירה, המוגש בדרך כלל עם פירה. אני ביקשתי סלט שהיה מצוין (39 שקלים ל- 100 גרם). בשר הסינטה המגיע מגידול מקומי ברמת הגולן, היה מצוין – עשוי במידה הנכונה. מושלם. הקינוח היה בסדר, אבל לא חובה – וופל בלגי עם בננות וגלידה וניל ברוטב טופי.

צלחת גדולה של פיש אנד צ'יפס – אכלו אותה בכיף
צלחת גדולה של פיש אנד צ'יפס – אכלו אותה בכיף. צילום איריס לוי

רן, מנהל החנות, מספר כי הקהל שמגיע למקום מגוון מאוד. במשך השבוע קונים ואוכלים תושבי הסביבה – אשדוד, יבנה, אשקלון, וגם הרבה אנשים מהמושבים, ובסופי שבוע מגיעים אנשים גם מתל אביב וצפונה. על הבר מימיננו ישבו זוג מבוגרים, שאכלו בכיף צלחת גדולה של פיש אנד צ'יפס (55 שקלים), וגם שרימפס ביין לבן, שום, חמאה ופטרוזיליה (64 שקלים). הם סיפרו לי שהם גרים בתל אביב ומגיעים לכאן די הרבה. "קל להגיע, יש חניה, והכי חשוב – שרימפס ים נהדרים כמו שמגישים כאן לא טעמנו". משמאלנו ישבו שתי נשים שמחות במיוחד, שהתענגו כל אחת על לובסטר (150 שקלים), הן שתו בירה ושמחו – חגגו יום הולדת לאחת מהן, וסיפרו שגרות ביבנה ואוהבות מאוד לובסטר.

התוכנית היא להאריך את שעות עבודת המסעדה, במיוחד בימי שישי בערב
התוכנית היא להאריך את שעות עבודת המסעדה, במיוחד בימי שישי בערב. צילום איריס לוי

נכון להיום המסעדה לא עובדת לאורך כל שעות פעילות החנות. התוכנית היא להאריך את שעות עבודת המסעדה, במיוחד בימי שישי בערב כשבקרוב המקום יהיה פתוח גם בערבי שישי, והמסעדה תעבוד עד השעות הקטנות של הלילה.

חנות ומסעדת קנקון – האורגים 19 אשדוד. 08-6677699. לא כשרא'-ה' 20:00 – 09:00, ו' 17:00 – 08:30, שבת 18:00 – 08:30

 

הכותבת היא שפית איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205, www.irischef.co.il וגם בפייסבוק http://tinyurl.com/7np8qaf

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר