רביעי של שוק דגים במסעדת ים 7 בהרצליה

תצוגת הדגים בכניסה לים 7
בתקופת החורף בכל רביעי בערב מתקיים בים 7 ערב של שוק דגים עם תפריט מיוחד, מראה של שוק, קנקני סנגרייה ומוזיקה יוונית בלקנית. טעים ומהנה

טוב, אז אני אוהב דגים ופירות ים. לא מזמן היינו, אכלנו ונהנינו ב- 206 דגים, וכששמענו על כך שמ-11.1.17 ובתקופת החורף, בכל רביעי יש ערב שוק דגים במסעדת ים 7 מתחת למלון אכדיה בהרצליה פיתוח, לא יכולנו שלא להזדרז, והגענו לערב הראשון בסדרה.

שף יורי סנצ'וק מתכונן לערב שוק דגים בים 7
שף יורי סנצ'וק מתכונן לערב שוק דגים בים 7, צילום מתן כץ

במסעדה מספרים שבתקופה זאת של חורף סוער יש שפע דגה בים, ולכן הם החליטו להביא את הדלאל (שוק הדגים) להרצליה. כך, בכל רביעי בבוקר בחורף, יוצאים השפים אסף זילברשטיין ויורי סנצ'וק מוקדם בבוקר לשוק הדגים ולספקים שלהם ביפו, ומצטיידים בדגים ופירות ים: אוקטופוס, אוייסטרים, סרדינים, לובסטרים, בר ים ומה לא, מגיעים עם השלל למטבח ומכינים את המנות המיוחדות לערב שוק הדגים של ים 7.

אחד הסלטים של ים 7
אחד הסלטים של ים 7, צילום מתן כץ

התפריט כולל מנות דגים ופירות ים ממטבחים שונים בעולם, כמו צרפת, יוון, תאילנד, הודו, ספרד. בין המנות: אוייסטר ג'לארדו – מוגש עם רוטב סום טאם, ליים ומלח ים – 32 ₪; קלמרי ממולא ברוטב עגבניות ופרנו – 54 ₪; ברוסקטה סרדין – 62 ₪; סלט אוקטופוס – 64 ₪; מרק דגים כפרי – 82 ₪; קציצות דגים בקארי אדום – 94 ₪; פאייה – 142 ₪; או לובסטר עם אספרגוס בגריל – 172 ₪.

את התפריט מלוות סנגריות חמות ומתובלות ויינות שנמזגים בכוסות – וכמובן גם בקבוקים שלמים. המסעדה מתקשטת במראה ובאביזרי וארגזי שוק, מוזיקה יוונית בלקנית מושמעת (בווליום קצת גבוה מדי עבורנו) מהרמקולים, וכל זאת כשברקע הים. מה צריך יותר מכך? מסתבר שצריך, וכך הציבו בכניסה למסעדה תצוגה מרשימה של ארגזים מלאים בקרח ובהם הדגים הטריים שהגיעו מהים ואותם יאכלו בערב זה – בין אם כדגים שלמים או בתוך בויאבז ופאייה מלכותיים: לוקוס, דובר סול, אינטיאס ואוייסטרים. יאמי ימי בים 7.

תצוגת הדגים בכניסה לים 7

תצוגת הדגים בכניסה לים 7, צילום פאפא רציהקדמתי להגיע לפני האורחת שלי לערב זה, והיה לי זמן להתלבטויות מול התפריט, כשהסתייעתי בעדי – מנהל המסעדה, ובמלצרית נאות – סטודנטית להנדסה בשנקר, נאה במראה ובשירות. ביין התלבטתי בין כוס מראווי – אותו זן פלשתיני-ארץ ישראלי שיקב רקנאטי החל לייצר ממנו יין מענבים מאזור בית לחם (האמת שהופתעתי לראות אותו בתפריט, ושמחתי) – 48 ₪ לכוס או 190 ₪ לבקבוק; ובין גוורצטרמינר ירדן של יקב רמת הגולן – 40 ₪ לכוס. עדי המליץ על המראווי, ולא הצטערתי על הבחירה. האורחת שלי פתחה את הערב עם סנגרייה פירות אדומים – 45 ₪ – עשויה מיין אדום, פלפל אנגלי קינמון, דובדבנים ותפוזים. נרשמה הנאה.

קלמרי ממולא בבשר דגים עם קוביות אווז מעושן
קלמרי ממולא בבשר דגים עם קוביות אווז מעושן, צילום מתן כץ

מאחר שרציתי קצת ויטמינים, למנת פתיחה התלבטתי בין סלט שורשים – 46 ₪, לסלט אייסברג וקממבר – 52 ₪. השורשים ניצח, למורת רוחה של נאות המלצרית, שבכלל המליצה על סלט השוק שלהם או כל סלט אחר בתפריט, וכמובן שצדקה. מתפריט הטאפסים הזמנו מעורב נוסח ים 7 – נתחי דג על הפלנצ'ה עם תערובת תבלינים, בצל מושחם וטחינה חצילים – 41 ₪, וקלמרי ממולא בבשר דגים עם קוביות אווז מעושן, נענע ופטרוזיליה – שוחה ברוטב עגבניות ופרנו – 54 ₪.

קציצות דגים – "מעולות, משתלבות מצוין עם הרוטב"
קציצות דגים – "מעולות, משתלבות מצוין עם הרוטב", צילום מתן כץ

מתפריט שוק הדגים הגיעו קציצות דגים – "מעולות, משתלבות מצוין עם הרוטב", כפי שאמרה נאות – צרובות על פלנצ'ה וטובלות ברוטב קארי אדום עשיר בלמון גראס וג'ינג'ר חצילי – 94 ₪. קלמרי סגול על הפלנצ'ה הוכתר בתואר ההולם: נהדר! – עם עגבנייה ובצל, שעועית ירוקה, עלי קייל וכוסברה על טחינה וסחוג ירוק – 56 ₪.

סיימנו עם תה נענע, כי אסור לקלקל את הטעמים הטובים עם קינוחים מתוקים. אין ספק שהיה לנו ערב מהנה וטעים, עם הרבה אווירה ואוכל טוב. אמנם כשהגעתי ממש בתחילת הערב, המסעדה הייתה ריקה, אך במהלך ארוחתנו היא התמלאה, ואז גם הבנתי את הסימביוזה עם מלון אכדיה הצמוד, כשחבורות של אנשי עסקים מחו"ל וישראלים הגיעו גם הם כדי לספוג אווירה, אלכוהול ואוכל במגוון סגנונות ים תיכוניים.

 

ערב שוק דגים בים 7, רמות ים 122 הרצליה (מתחת למלון אכדיה), מדי רביעי החל מ- 19:00. להזמנות 09-9566950

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר