אורז פרא עם ירקות אנטיפסטי

אורז פרא, שנקרא באנגלית Mixed Rice או Mixed Wild Rice, הוא תערובת של שלושה או ארבעה סוגי אורז: אורז חום מלא, אורז אדום מלא, אורז שחור קצר מלא ואורז בר/פרא (שכאמור: אינו אורז). יתרונו של אורז זה בטעמו המצוין ובססגוניותו: הוא פשוט עושה שמח בצלחת. כיצד מבשלים? ביחס של 2.5-3 כוסות מים לכל כוס אורז, אך אין צורך להמתין עד שכל המים יספגו (שכן כך תקבלו אורז רך מאוד, עד עיסתי), כי אם לטעום גרגר כעבור 40 דקות. אם הגרגר רך דיו – מסננים, מחזירים לסיר (ללא אש) למנוחה בת 20 דקות, מכוסה, ומפרידים גרגרים בעזרת מזלג. לאחר מכן ניתן להוסיף ירקות ו/או אגוזים לפי הטעם. תערובת האורז עשירה בוויטמינים, מינרלים וסיבים, ויכולה להוות מרכיב מרכזי ומשובח של הארוחה.חומרים:2 כוסות אורז פרא מבושל לפי ההוראות למעלהחצי כרובית מפורקת לפרחים קטנים2 בצל סגול פרוס לפרוסות עבותחציל בלאדי קלוף וחתוך לפרוסות של 2 ס"מ, ואותן לחתוך לרבעים4 קישואים קטנים קלופים וחתוכים לאורך לפרוסותבטטה צרה קלופה וחתוכה לעיגוליםחופן עשבי תיבול קצוצים – נענע, כוסברה, פטרוזיליהשמן זיתמיץ לימון טרימלח ופלפל גרוסלמשרה: כף מיסוכפית ממרח קארי אדום3 כפות רכז רימונים2 כפות בלסמי2 כפות סויהחצי כוס שמן זיתאופן ההכנה:לסדר את הירקות בתבנית אפייה על נייר אפיה.לערבב את כל החומרים של המשרה ולמרוח את הירקות.לאפות עד השחמה וריכוך. מדי פעם למרוח עוד מן המשרה, ואם יש צורך – להפוך את הירקות.לערבב עם האורז המבושל עם הירקות החמים. להוסיף עשבי תיבול. לתבל בשמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל שחור גרוס. להגיש חמים.

אורז פרא, שנקרא באנגלית Mixed Rice או Mixed Wild Rice, הוא תערובת של שלושה או ארבעה סוגי אורז: אורז חום מלא, אורז אדום מלא, אורז שחור קצר מלא ואורז בר/פרא (שכאמור: אינו אורז). יתרונו של אורז זה בטעמו המצוין ובססגוניותו: הוא פשוט עושה שמח בצלחת.
כיצד מבשלים? ביחס של 2.5-3 כוסות מים לכל כוס אורז, אך אין צורך להמתין עד שכל המים יספגו (שכן כך תקבלו אורז רך מאוד, עד עיסתי), כי אם לטעום גרגר כעבור 40 דקות.
אם הגרגר רך דיו – מסננים, מחזירים לסיר (ללא אש) למנוחה בת 20 דקות, מכוסה, ומפרידים גרגרים בעזרת מזלג. לאחר מכן ניתן להוסיף ירקות ו/או אגוזים לפי הטעם.
תערובת האורז עשירה בוויטמינים, מינרלים וסיבים, ויכולה להוות מרכיב מרכזי ומשובח של הארוחה.

חומרים:
2 כוסות אורז פרא מבושל לפי ההוראות למעלה
חצי כרובית מפורקת לפרחים קטנים
2 בצל סגול פרוס לפרוסות עבות
חציל בלאדי קלוף וחתוך לפרוסות של 2 ס"מ, ואותן לחתוך לרבעים
4 קישואים קטנים קלופים וחתוכים לאורך לפרוסות
בטטה צרה קלופה וחתוכה לעיגולים
חופן עשבי תיבול קצוצים – נענע, כוסברה, פטרוזיליה
שמן זית
מיץ לימון טרי
מלח ופלפל גרוס

למשרה:
כף מיסו
כפית ממרח קארי אדום
3 כפות רכז רימונים
2 כפות בלסמי
2 כפות סויה
חצי כוס שמן זית

אופן ההכנה:
לסדר את הירקות בתבנית אפייה על נייר אפיה.
לערבב את כל החומרים של המשרה ולמרוח את הירקות.
לאפות עד השחמה וריכוך. מדי פעם למרוח עוד מן המשרה, ואם יש צורך – להפוך את הירקות.
לערבב עם האורז המבושל עם הירקות החמים.
להוסיף עשבי תיבול.
לתבל בשמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל שחור גרוס.
להגיש חמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר