ארוחת קרניבורים בנווה שלום – בשר ללא תחתית

לאסאדו הנימוח שממש נופל מהעצם יש טעם בשרי עמוק. צילום ניסים לוי
הדרך הנופית ליישוב נווה שלום שמתפתלת בין עצי האורן והאלה משרה רוגע ונחת, ובשעת ערב השמש מתחילה לצבוע את קו הרקיע בצבעי שקיעה של ורוד כתום וסגול עדין. קשה להאמין שהמקום במרחק נגיעה מכביש 1 הצפוף והפקוק, וריח עישון הבשר באוויר מעורר את בלוטות הטעם

אני מאוד אוהבת להגיע להכיר מקומות חדשים, להכיר את האנשים ולשמוע סיפורים אישיים שמתוכם נוצר המקום. הישוב נווה שלום הוא מקום עם סיפור מיוחד; סיפור של אחווה חברות,  דו-קיום ותקווה לשלום.

נווה שלום הוקם בשנת 1969 על פסגת הר סמוך ללטרון הצופה על כל מישור החוף, ממנו ניתן לראות בקלות את הים התיכון. שמו הסמלי של הישוב מעביר את שאיפת המקימים ליצור יישוב המקדם את הדו-קיום בישראל בין יהודים לערבים, כדברי הנזיר הדומיניקני ברונו הוסאר – ההוגה והמייסד של המקום: "אמונה בניצחון האהבה על האיבה, זו המטרה האמיתית והעמוקה ביותר של כפר שלום".

קשה להאמין שאנחנו במרחק נגיעה מכביש 1 הצפוף והפקוק. צילום ניסים לוי

הדרך הנופית ליישוב שמתפתלת בין עצי אורן ואלה, כבר משרה רוגע ונחת. הגענו לכאן בשעת ערב, בה השמש התחילה לצבוע את קו הרקיע בצבעי שקיעה של ורוד כתום וסגול עדין. האוויר צלול כיין, וקשה להאמין שאנחנו במרחק נגיעה מכביש 1 הצפוף והפקוק.

מלון נווה שלום הממוקם במרכז היישוב נבנה מכספי תרומות ממדינות כמו גרמניה וארצות הברית, במטרה לשמש כמקום מגורים לקבוצות בני נוער שמגיעות מחו"ל כדי ללמוד בארץ על אפשרויות הדו קיום, ולהוות גשר כשיחזרו לארצותיהם. היום המלון מארח כנסים, מפגשי חברות ותיירים מהארץ ומחו"ל.

לאחרונה התחילו לקיים בו ערבי קרניבורים – ערב בשר ללא תחתית היישר מהמעשנה, כאשר כבר בלובי החמים של המלון ריח התבשילים והבשר מהמעשנה מדליק לנו את הרעב.

ישיבה נעימה בלובי וגם במרפסת הסגורה. צילום ניסים לוי

מבחר גדול של סלטים מהמטבח הערבי הגלילי נפרש לפנינו – סלט פאטוש, חציל קלוי עם טחינה ורימונים, טאבולה חמצמץ עם מלא עשבי תיבול, וכמובן חומוס מצוין תוצרת בית.

סלטים רעננים ממיטב המטבח הערבי. צילום ניסים לוי
חציל מעושן עם טחינה. צילום ניסים לוי

במרפסת הסגורה והחמימה ניצבים מגשי ענק מלאים בכל טוב –  עראיס מגולגל, שיפודי פרגית, דלעת ממולאת, מסחאן (עוף בתיבול בצל וסומק המוגש על פיתה) מצוין, וכמובן גולת הכותרת: הבשרים מהמעשנה שנפרסים לעיני הקהל, חזה בקר (בריסקט) ואסאדו רך ועשיר בטעמים.

עראיס מגולגל קריספי במיוחד. צילום ניסים לוי
בשר מהמעשנה שנופל מהעצם. צילום ניסים לוי
תוספות שוות לצד הבשר. צילום ניסים לוי

העראיס הוגש בצורה מיוחדת. בדרך כלל מכינים עראיס בפיתה, כאן הכינו בתוך לאפה מגולגלת כך ששטח הפנים של המאפה גדה. נוצר ניגוד טוב בין הקריספיות מבחוץ והנימוחות הטעימה מבפנים. אהבתי.

יודעים להכין כאן בשר. צילום ניסים לוי

נתחי הבשר שיצאו מהמעשנה הגיעו לצלחתי חמימים וריחניים במיוחד. נתח הבריסקט רך מאוד ומתובל בעדינות ברוזמרין, בדיוק כמו שאני אוהבת. האסאדו היה נימוח, ממש נפל מהעצם, בטעם בשרי עמוק. ברור שמי שהכין את הבשרים המעושנים מכיר יפה את העבודה.

הארוחה מוגדרת כמשתה בשר, אבל גם צמחונים-טבעונים לא יצאו רעבים מארוחה זו. הדלעת הממולאה באורז הייתה נהדרת. ממש פאר המטבח הערבי – מתובלת בין השאר בקינמון.

בלי מתוק אי אפשר לסיים ארוחה טובה. כאן, כמו בארוחה אותנטית, מוגשת  כנאפה – מאפה של שערות קדאיף עם גבינת ג'בנה ופיסטוקים, במזיגה של סירופ סוכר לעיני הסועדים – עונג מושחת!

כנאפה נהדרת. צילום ניסים לוי

את הארוחה ליווינו  ביין קריניאן של יקב מוני, ונמזגה גם בירה  טייבה גולדן המשובחת.

קהל הסועדים לצדנו היה מגוון מאוד: זוגות, משפחות וגם קבוצת חברים שמחה, שהגיעו לחגוג את סוף השבוע ביחד.

הארוחות מתקיימות מדי יום חמישי בין השעות 19.30 – 22.00 (מבטיחים שנשאר פתוח עד אחרון הסועדים) במחיר של 120 ₪ לסועד, לא כולל שתייה.

מספר המקומות מוגבל ולכן יש להזמין מקום מראש –  02-9993030

הכותבת איריס לוי  –  בפייסבוק  אינסטגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר