השולחן הגלילי – חוויה גלילית אותנטית במלון פרימה גליל

מיקומו של מלון פרימה גליל הוא נקודת מוצא נהדרת למסלולי טיול ולפעילויות רבות באזור הכינרת, נהר הירדן ורמת הגולן למטיילים ומשפחות עם ילדים. צילום ניסים לוי
רשת מלונות פרימה המונה היום 15 בתי מלון ברחבי הארץ הוקמה בשנת 1990. ייחודה הוא בבניית מלונות קונספט. כל מלון מספק לאורחיו חוויה שונה הממוקדת בנושא. לדוגמה מוזיקה, יין, חווית טבע, חוויה אורבנית או חוויה גלילית אותנטית

 מלון פרימה גליל  שוכן בלב העיר טבריה, ממש קשה לזהות את מיקומו בתוך השכונה האורבנית הצפופה. אך ברגע שמחנים את הרכב ונכנסים לחלל המלון הממוזג, אפשר להרגיש את החופשה באוויר. חדרים קטנים ונעימים שיש בהם כל מה שצריכים לחופשה, בריכה קטנה ומטופחת ונוף למורדות טבריה, יוצרים שילוב נעים ונינוח.

רשת מלונות פרימה, המונה היום 15 בתי מלון הפזורים ברחבי הארץ, הוקמה בשנת 1990. ייחודה של הרשת הוא בבניית מלונות קונספט. כל מלון מספק לאורחיו חוויה שונה הממוקדת בנושא. לדוגמה מוזיקה, יין, חווית טבע, חוויה אורבנית או חוויה גלילית אותנטית, ועוד.

מלון פרימה צופה לכינרת. צילום ניסים לוי
חדרים מסוגננים. צילום ניסים לוי
בריכה חמודה לשימוש אורחי המלון. צילום ניסים לוי

מלון פרימה גליל מציע לאורחיו אווירה גלילית נינוחה. מיקומו הוא נקודת מוצא נהדרת למסלולי טיול ולפעילויות רבות באזור הכינרת, נהר הירדן ורמת הגולן, למטיילים ומשפחות עם ילדים.

אורחי המלון זכאים להנחות למגוון של פעילויות כגון שייט בכנרת, טיולי אופניים וג'יפים, סיורי יקבים וארכיאולוגיה.

מסעדת השולחן הגלילי

לאחרונה התחדש המלון בחוויה קולינרית גלילית על טהרת המטבח הערבי-מסורתי – מסעדת פופ אפ בשם 'שולחן גלילי'. מדי יום חמישי משנה חדר האוכל של המלון את פניו והופך להיות מסעדה ערבית מסורתית. "לראשונה המטבח הגלילי המסורתי יהיה פתוח גם לקהל שומר המסורת – הארוחה המוגשת הינה כשרה וללא פשרות על הטעם", מספר בהתרגשות חוסאם חורי, מנכ"ל פרימה גליל. "הרעיון נרקם כבר תקופה ארוכה, מתוך הרצון להביא את המטעמים המסורתיים המאפיינים את מטבח המלון, למסעדה שתהייה פתוחה מדי יום חמישי לא רק לאורחי המלון אלא לכל מי שחפץ". לשם כך הורכב תפריט מובנה (ללא בחירה) עשיר במיוחד, המכיל את רוב מנות הדגל מהמטבח הערבי כולל מנות צמחוניות וטבעוניות.

מגוון ממולאים בטעם ביתי. צילום ניסים לוי
מתאבנים בפתיחת הארוחה. צילום ניסים לוי
חומוס חמים עם בשר כבש. צילום ניסים לוי
מגוון סלטים טריים. צילום ניסים לוי

פתחנו עם כוס ערק ביתי איכותי לצד סלסלת לחמים באפייה ביתית, זיתים, זעתר ושמן זית. מיד לאחר מכן הגיעו לשולחן מבחר מנות ראשונות – חומוס חמים וטעים, טחינה עם פטרוזיליה ושום, סלט עגבניות עם נענע, חציל קלוי בטחינה, סלט ג'רג'יר הנחל שהיה מיוחד מאוד, סלט טאבולה שקדים, סלט תפוחי אדמה גלילי, מטבעות חציל ברוטב שום לימוני פיקנטי, סלט משוויה מסורתי הטעים כל כך.

הוזהרנו בצדק לא להתמלא עם הראשונות כי יש כל כך הרבה אוכל בדרך, אבל היה קשה. הלחמים המזמינים והסלטים היו נהדרים – הכול טרי ובטעם ביתי משובח.

צלחת עשירה ומגוונת של מאפים קלאסיים נחתה על השולחן: קובה גלילית, סמבוסק, ספיחה, עראייס, פטיר תרד. העראייס מצוין, וגם הפטיר עם התרד הטרי מאוד טעים.

מגוון המנות העיקריות שהגיעו לשולחן היה ממש בלתי אפשרי – צדק מי "שהזהיר" אותנו לא להתמלא: קובנייה שהייתה כל כך מיוחדת – חמצמצה ומתקתקה שהוכנה עם בשר מבושל, פלטת ממולאים צמחוניים, מג'דרה בורגול עדשים, תבשיל שומר עם גרגירי חומוס בלאדי, חוביזה, סינייה טחינה, מסח'ן עוף עם סומק, פריקי בשר, מקלובה עוף. ממש המון המון אוכל מתובל בתבלינים נהדרים כמו קינמון, פלפל אנגלי וכמון בעדינות רבה. נהניתי מאוד.

לקינוח הגיעו לשולחן מנות אחרונות מהמטבח הגלילי: סבוסה וקטאיף לצד קפה עם הל. האמת, לא יכולתי לזוז אחרי הארוחה המצוינת.

סנייה עם טחינה עונג. צילום ניסים לוי

מחיר הארוחה כולה 190 ₪ למשתתף, כולל הערק. שווה ומומלץ במיוחד.

אחרי ארוחה כל כך גדולה וטעימה, מה שנותר לאדם השפוי זה לצאת רגע למרפסת הנהדרת של המלון, להציץ אל אורות הלילה היפים של טבריה ולנשום. לנשום אוויר צלול, ללכת לאט לחדר וליהנות משנת לילה טובה על בטן הכי מלאה שאפשר.

בבוקר קמים, ולמרות שהייתי בטוחה שלא ניתן יהיה להכניס פירור לבטן עוד איזה שבוע – הטבע עושה את שלו ויש מקום, ומגיעים לארוחת הבוקר הטובה בקומת המסעדה של המלון. ארוחה כמו שאנחנו אוהבים עם כל הירקות הטריים, גבינות מכול הסוגים, מאפים, וכמובן ביצים בכל צורה שתחלמו. כאן כמו שהבנו הרוח הגלילית נושבת, אז יש פינה מכובדת של חומוס של בוקר עם כל מה שהולך איתו. אהבנו מאוד.

לאן מטיילים?

אין ביקור בצפון בלי מסלול הליכה ועוד אטרקציה או שתיים של קיץ. יצאנו לכיוון אגם החולה. חשוב להדגיש שיש הבדל בין שמורת הטבע החולה לבין אגמון החולה. אגם החולה הוא שמורת טבע ששמרה על טבעיות לאורך השנים, ומהווה מוקד משיכה לצפרים ואוהבי בעלי החיים. האתר בעל חשיבות עולמית לעופות מים ובית גידול חשוב ביותר במזרח התיכון.

כאן הכול התחיל בעניין שמירת הטבע בארץ, עם המאבק להצלת ביצת החולה שהחל בשנות ה-50 של המאה העשרים, והוביל להקמתה של שמורת הטבע הראשונה בישראל.

נוטריה שוחה להנאתה במים. צילום ניסים לוי
שמורת החולה.צילום ניסים לוי
מסלול הליכה נוח ומונגש. צילום ניסים לוי

המטייל מגיע למרכז מבקרים קטן – העופייה, בו מתקיים מייצג אינטראקטיבי שמספר את סיפורה המרתק של שמורת הטבע החולה ושל החי והצומח שבה, ובמיוחד את סיפורן של הציפורים הנודדות. המיצג משלב סרטון תלת-ממד מיוחד. לאחר הצפייה יוצאים לסיים בשבילי השמורה המונגשים. הולכים בשביל הבנוי על גבי כלונסאות עץ, מה שמקרב את המטייל לטבע מחד ושומר על הצמחייה ובעלי החיים מאידך.

ברחבי השמורה מספר נקודות עניין מומלצות:

  • האגם המשוחזר – שריד זעיר מאגם החולה ההיסטורי. האגם הוא מוקד משיכה חשוב לעופות מים, ואפשר להשקיף לעברו מהגשר הצף.
  • מגדל תצפית – מגדל בן שלוש קומות הצופה אל הביצה והאגם, ומאפשר להתרשם מפעילות העופות הנודדים ואף לראות את הג'מוסים באזור הגידול שלהם.
  • הביצה – אזור רדוד בשולי האגם, ובו שפע צמחי. אזור הביצה משמש מקום מסתור למגוון בעלי חיים. מומלץ ללכת בשקט ולהביט. פתאום מגלים את צבי המים העולים להשתזף בשמש, וגם אפשר לראות את דגי השפמנון הענקיים שוחים להם בנחת.

את המקום הראשון במצעד המתיקות של האגם תופסת ללא כל תחרות הלוטרה. הלוטרות שוחות להן במים, מכרסמות, עושות פרצופים מתוקים וממש ממתינות שתצלמו אותן.

איך מגיעים: קילומטר צפונה מצומת יסוד המעלה (כביש 90: ראש פינה – קריית שמונה) פונים מזרחה.

אחרי הביקור בשמורה היינו חייבים להתרענן במקום קריר כדי להוריד את הטמפרטורות . מה הכי נכון לעשות אם לא קייקים בכפר בלום, כעשר דקות נסיעה מהשמורה.

קייקים כפר בלום

קייקים כפר בלום מציעים מגוון גדול של חוויות למבקרים. קייקים על נחל החצבני בשייט עצמי, פארק אתגרי, נהיגת שטח בקלאב קאר וגם אתר קמפינג.

אנחנו בחרנו לצנן את החום ברפטינג, כשניתן לבחור מבין מגוון מסלולים המותאמים לכל גיל: מסלול קייקים משפחתי רגוע העובר בנוף פסטורלי ושופע צמחייה, או שייט קייקים ורפטינג אתגרי ומרגש, המשלב קטעי זרימה ומפלים. בחרנו בסולידי והפסטורלי. היה מענג ממש. שעה וחצי במסלול שאורכו ארבעה קילומטרים,  שייט עצמאי בהרגשה נינוחה וכל כך קרוב לטבע.

צילום ניסים לוי
שייט נהדר בנוף מושלם. צילום ניסים לוי

מחירו של המסלול המשפחתי הוא 99 שקלים למשתתף בדלפק באתר.

אחרי עשרים וארבע שעות מענגות, מה שנותר לנו זה לחזור הביתה רגועים ומאוד מרוצים, ושוב להיזכר שיש לנו ארץ יפהפייה, שממש שווה לצאת לטייל בה וליהנות מאוד מהקולינריה המיוחדת שלה.

הכותבת איריס לוי  –  בפייסבוק  אינסטגרם

הכותבת הייתה אורחת המלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר